Zymm

[„Vadí vám, že jsem moc přísný? Že vám nedopřeju ani chvíli volna? Přijde vám to nefér? Tak se běžte vyfňukat mamince, vy bando kriplů, já potřebuju vojáky, je to jasný?!“]
- Zymm na cvičišti

Seržant Zymm byl blonďatý Wookiee z Kashyyyku, voják tělem i duší, veterán koloniální války o Alaris Prime a dalších konfliktů a později člen posádky Jolly Jedie. Nebyl příliš kreativní a rozhodně ne oblíbený u svých podřízených, ale kompenzoval to férovostí, přísnou metodičností a občasným hrdinstvím.

Historie

Před rozkazem 66

Narodil se v roce 355 BBY ve Rwookrrorro a už jako malý chlupáč pošilhával po nedaleké vojenské akademii, odkud často slyšel řvaní, které se mu tuze zamlouvalo. Netrvalo dlouho a stal se rekrutem, načež rychle postupoval hodnostmi výš a stal se z něj seržant zodpovědný za výcvik nových odvedenců. Mezi jeho svěřence svého času patřili například Rocco nebo Tarrkazzu. Byl extrémně přísný, ale nedaly se mu upřít výsledky, a tak si vybudoval jistou pověst.
Po pár stech letech mu ale přišlo, že ve výcvikovém táboře pomalu ale jistě měkne, a tak další povýšení odmítl a začal se dobrovolně hlásit do prvních linií v četných konfliktech nejen v sektoru Mytaranor. Účastnil se mnohých bojů, kde svou kuší neodbytně hájil zájmy té správné strany, a zarputile odmítal všechna povýšení, aby ho náhodou šéfové nešoupli do kanceláře. Posledním pořádným konfliktem, do nějž se zapojil před válkou klonů, byla samozřejmě koloniální válka o Alaris Prime, kde nesměl chybět. Následně se vrátil na Kashyyyk a až do začátku války s Konfederací učil rekruty, jak Trandoshanovi useknout ruku dřív, než ho vůbec napadne sáhnout po biči. Během klonových válek pak při několika příležitostech bojoval jako dobrovolník po boku klonů a setkal se i s Warfarrinem, ale k oficiálnímu posílení Velké armády Republiky ho nepřemluvil ani Rocco, protože on chtěl bojovat hlavně za slávu své domoviny.
Účastnil se i bitvy o Kachirho v posledních hodinách války. Přežil, ale zradu absolutně nečekal a byl téměř okamžitě po příletu prvních otrokářů lapen a poslán na nucené práce do jednoho z prvních koncentračních táborů.

Občanská válka

Po několika letech byl přesunut do Tábora 52, aby okopával kashyyycký chmel, a protože byl tou dobou již vybaven inhibičním čipem, ani se nebránil. Tři týdny po zničení Hvězdy smrti byl zachráněn kashyyyckým odbojem a ocitl se na základně v mlhovině Tyyyn. Chvíli zvažoval, že zůstane se Šošonským králem a vycepuje jeho odbojáře, ale nakonec putoval radši na loď povstalecké skupiny kapitána Simbaccy, protože tamní mláďata to potřebovala mnohem víc.

Potenciália

Buzeroval všechny rádoby vojáky na palubě, takže je otázkou, za jak dlouho ho někdo poslal do prdele.

d20

Soldier 8 / Training Sergeant 2
Intimidate +18, Demolitions +12, Climb +6, Knowledge (tactics) +6, Spot +6, Survival +5, Sense Motive +4
Headstrong, Point Blank Shot, Toughness, Rapid Shot, Heroic Surge, Combat Veteran (Intimidate, Demolitions), Weapon Focus (bowcaster), Weapon Specialisation (bowcaster), Improved Critical (bowcaster)