Zubacca

[„Ustojíte ránu klíčem, ustojíte ránu míčem!“]
- Zubacca při tréninku

Zubacca byl našedlý Wookiee z Kashyyyku, fotbalový trenér a později člen posádky Jolly Jedie. Byl přísný, místy přímo brutální, ale taky férový a měl výsledky, takže na něj jeho svěřenci ve výsledku nedali dopustit. O fotbale věděl skoro všechno, a to aniž by ho sám kdy hrál.

Historie

Před rozkazem 66

Narodil se roku 331 BBY v Llullaillaco, do rodiny nanwoockého obchodníka z Rwookyavicku, který se tam rozhodl usadit. Zubacca byl odmalička zajištěný a nemusel se moc namáhat, jeho vzdělávání probíhalo doma a už před nástupem puberty byl poněkud rozmazlený. Když se ve dvaceti začal koukat, kam se vrtnout, aby nemusel moc makat, objevil zapadlou semilegální hernu a v následujících letech tam prohrál tolik peněz, že si majitel mohl otevřít další dvě pobočky v jiných městech. Aby nasytil svou touhu po hazardu, začal sázet i na zápasy v kashyyyckém fotbale, docela mu přišel na chuť a pravidla znal lépe než leckterý šaman.
Rodiče si změn v jeho chování všimli dost pozdě, ale zasáhli o to razantněji a on dostal ultimátum - buď si najde slušnou práci, nebo ho vyženou do Země stínů. Zabralo to přímo zázračně a Zubacca se okamžitě začal shánět po nějakém tom poctivém zaměstnání, ale volných míst zrovna moc nebylo a na ten zbytek ho odmítali vzít. Postupem času zkoušel i nejpodřadnější práce jako popelaření nebo umývání nádobí, ale i na to byli ve vesnici lepší odborníci, kteří všechno zvládali.
V roce 295 BBY zahlédl inzerát na pozici trenéra domácího mužstva, respektive ženstva, a i když dlouho váhal, nakonec to zkusil a místo dostal. Lízátka pak trénoval sice se značným sebezapřením, protože to byly samé ženské, ale postupně si k nim našel cestu a zjistil, že jsou nejen docela fajn, ale taky docela dobré, když si nechají poradit. Házel po nich francouzské klíče, nechal je běhat po žhavém uhlí či s řetězy u nohou, na nichž byly nejrůznější kuchyňské spotřebiče, a užili si spolu spoustu zábavy. V následujících letech z nich tak vycepoval slušný tým, který se často dostával do semifinále a třikrát dokonce vyhrál ligový pohár.
V roce 155 BBY je dostal do finále s Torpédy Tunnatutikan a byl u onoho lepkavého ohňostroje u příležitosti získání poháru, načež byl jedním z prvních, co šel manažerovi vysvětlit, že si má příště podobné píčoviny odpustit. Jeho post mu časem vynesl značnou prestiž ve vesnické hierarchii a nějaký čas dokonce zvažoval, že kandiduje na náčelníka, ale fotbal byl pro něj nakonec přednější.

Občanská válka

Než do Llullaillaco vpadlo Impérium, Zubacca byl i s týmem fuč. Utekli do lesů v jedné vlně s několika dalšími vesničany včetně Zerowatty, s jednoduchým plánem se schovávat mezi stromy, než se okupace přežene. Celkem dlouho se jim to i dařilo, ale sem tam na nějaký střet s otrokáři došlo a v roce 2 BBY měl smůlu i Zubacca. Byl zajat, očipovány a zapojen do nucených prací v Táboře 52. Společně s další spoustou otroků okopával kashyyycký chmel a tři týdny po zničení Hvězdy smrti byl zachráněn kashyyyckým odbojem. Na základně odboje v mlhovině Tyyyn se nějakou dobu sháněl po svých hráčkách, ale žádnou nenašel a nakonec se raději přestěhoval na Jolly Jedie, kde prý měli trávník. Byl jedním z prvních pacientů, kterým IM-62 odoperovával inhibiční čip, také jedním z prvních, u nichž se ta operace moc nepovedla. Zubacca tak strávil několik měsíců v regeneračním spánku a probudil se až v polovině března 1 ABY.
Záhy zjistil, že byl na palubě založen fotbalový klub Hromfárač, a přestože zaslechl, z jakých dvou týmů byl převážně složen, rozhodl se ho ujmout. Ještě v rámci rekonvalescence vystřídal Murrinha na postu trenéra, vymyslel několik vylepšení včetně výměny jednoho chytače za druhého brankáře, Sabaccu, a celkově se postaral o to, aby nová generace fotbalistů na palubě nezahálela. Mimo hřiště se socializoval jen minimálně, ale vyřídil Zerowattě smutnou zprávu, že viděl její rodiče padnout.

d20

Noble 4 / Soldier 1 / Officer 4
Diplomacy +16, Intimidate +15, Sense Motive +15, Knowledge (football) +14, Bluff +10, Disguise +10, Entertain (card tricks) +10, Gamble +10, Gather Information +10, Appraise +5, Climb +5
Aristocrat's Honor, Iron Will, Influence, Run, Fame