Zsr'lra

Zsr’lra bylo město na Trandoshe. Jeho velikost se v historii dynamicky měnila, ale průměrně tam žilo zhruba 20 000 obyvatel. Okolo se nacházely spíše nížiny s několika řekami, lesy a s pár kopci. Vysloveně hory ležely jen na severu, a to padesát kilometrů od města. Tamní hospodářství bylo zaměřeno na rybolov, práci na vinicích a chmelnicích a výrobu vína i piva.

Historie

Zsr’lra vzniklo z oppida starých trandoshanských kmenů přibližně roku 1000 BBY. Tehdejší obyvatelé města se živili stavbou lodí a rybolovem. Později dovedli k dokonalosti rybníkaření a ryb měli tolik, že je začali vyvážet po celé Trandoshe. Díky nížinným podmínkám a teplému podnebí se tam dařilo divoké vinné révě, na jejíž pěstování se místní vrhli přibližně roku 530 BBY a jehož obliba byla taky značná.
Roku 374 BBY vypukly zubaté války, během nichž bylo město Zsr'lra obsazeno v odvetě za vyplenění chrámu Wirady v Lurkooro. Následně tam díky tomu probíhal sofistikovaný program převýchovy, který působil skoro čtyři generace a vedl ve vznik ilegální trandoshanské frakce, která byla kompatibilní s kashyyyckou kulturou, mnohdy uctívala kashyyycké bohy a duchy a která byla proti agresivnímu postoji proti svým chlupatým sousedům.
Když Wookieové v roce 291 BBY město opustili, zanechali za sebou včelařství, chmelnice, znalost vaření piva a hlavně svou kulturu a způsob myšlení. Zsr’lranské pivo se později stalo hlavním vývozním artiklem a Trandoshané jej bezmezně milovali. Nesmělo se před nimi ale říct, že je to vlastně kashyyycké pivo, jinak bylo zle.