Zothar Hanak

[„Brum brum, pusťte mě na něj!“]
- Wyrrgy těsně před bitvou 6 proti 6 na Miu Leptonis IV

Zothar Hanak, rodák z Nar Shaddaa, patřil k elitní skupině stínů v řadách Řádu Jedi. Radou byl po ne úplně vydařené misi odsouzen k zmražení v karbonitu, ze kterého jej probrali až imperiální, do jejichž inkvizitorských řad následně vkročil. Byl jediným žijícím tvorem, kterému se kdy podařilo zranit Wyrrgyho, ale to nejspíš jen proto, že mu to Wyrrgy dovolil.

Jméno: Zothar Hanak
Rasa: člověk
Rok narození: 93 BBY
Planeta narození: Nar Shaddaa
Barva meče: červená
Frakce: Řád Jediů, později Inkvizice
Mistr: Dezmon Itaroo
Padawan: Sien

Vzhled

Průměrně vysoký, s mechanickou maskou zakrývající po těžkém zranění hlavy celou tvář.

Povaha

Oddaný a nezlomný služebník.

Rodina

O jeho rodině se neví vůbec nic.

Dovednosti

Byl zkušený šermíř a dokázal vnímat štěpné body. Jako každý stín vynikal v hledání osob a dokázal v nich zkušeně číst.

Životopis

Před rozkazem 66

Hanak se narodil na pašeráckém měsíci Nar Shaddaa někdy kolem roku 93 BBY byl v útlém věku přijat do Řádu Jedi. Prodělal základní výcvik a kvůli svému nadání si jej brzy vybral mistr Dezmon Itaroo za padawana. Protože byl ve svých schopnostech výjimečný a jeho povaha taktéž, byl vybrán do řad stínů. Několik let byl vzorný a efektivní ve všem, co dělal.

Roku 57 BBY (v 36 letech) byl kvůli jedné nevydařené misi odsouzen Nejvyšší radou a uvězněn v karbonitu hluboko v základech Chrámu Jediů na Coruscantu. Paradoxně svou misi dokončil, ale upoutal nechtěnou pozornost při použití drsnějších metod, které ale byly plně v jeho jurisdikci a které ho málem stály život - kvůli následkům nosil masku.

Občanská válka

Po pádu Republiky byli téměř všichni stíni rozmraženi z karbonitu a byla jim nabídnuta místa v řadách inkvizitorů. Hanak neodmítl, ani nevěděl, co se v předchozích letech stalo, a postupně se plně obrátil k temné straně Síly.
Roku 7 BBY (v biologických 48 letech) byl povolán inkvizitorem Honndarsem, aby ho doprovázel na misi na Miu Leptonis IV. Zde podstoupil duel s Wyrrgym, kterého v souboji sekl mečem do obličeje, což způsobilo explozi Wyrrgyho masky a téměř jeho smrt.
Ačkoliv paralelně proběhlo dalších pět duelů s ostatními inkvizitory a čtyři ze šesti vyhrála skupina odpadlíků, podařilo se Hanakovi s Uzidorem a jednotkou stormtrooperů následně donutit ostatní ke kapitulaci. Hanak naložil Chlouppka s Ještěrem, kteří se duelů nezúčastnili a po boji se vyloupli z jeskyně. Odvezl je jako vězně do dolů na Kessel. Wyrrgyho nechal umírajícího za sebou.
Po předání Chlouppka s Ještěrem se pohyboval v sektoru Helok a našel tam Siena, kterého následně učil užívat temnou stranu Síly. Věděl, že z něj nedokáže vycvičit plnohodnotného inkvizitora, ale viděl v něm budoucí štěpný bod a výcvik dotáhl tak daleko, jak jen to šlo. V roce 5 BBY ho předal Algernnon de Bray v lodi nad měsícem, kde před dvěma lety zařvala většina jeho inkviziční sekce, a následně sešel z očí.
Jeho další osud není znám.

Potenciália

Je jedním z mála inkvizitorů, kterým se podařilo přežít, a tak by byla skoro škoda, kdyby se nevrátil, mocnější než kdy dřív, muhahahaha.