Zoltan

Zoltan byl Trandoshan z Trandoshi, následník IT konzultační společnosti, kterou založil jeho otec Zoli, manžel Reky a otec Lizzie

Historie

Zoltan se vylíhl roku 44 BBY a byl vychováván dobře a svědomitě. Oproti ostatním chlapcům a děvčatům mu nebyla vtloukána nenávist vůči Wookiům a otec mu často připomínal, že jedním z jeho nejlepších kamarádů byl a je právě Chlouppek. Jako malý u něj a jeho ženy byl párkrát přes prázdniny a musel uznat, že to byli docela fajn chlupáči. Přes jedny prázdniny se tam poznal s jejich čerstvě adoptovanou dcerou Jessicou.
Roku 29 BBY byl i s otcem Luccy na pohřbu.
Klonové války prožil bez úhony a dělal maximum pro to, aby mohl otce zastat v jeho firmě.
Roku 18 BBY převzal firmu a otec odešel do důchodu.
V roce 8 BBY byl na prohlídce v nemocnici a narazil tam na krásnou doktorku. Neotálel, pozval ji na večeři a brzy si ji vzal.
Roku 7 BBY se jim vylíhla dcera Lizzie.
V roce 5 BBY mu zemřel otec, ale byla to hezká smrt, a tak se s tím celkem dobře vyrovnal.
Dcerka byla očividně po tátovi i po dědovi a táhlo ji to k technice, a tak ji Zoltan už jako malou učil programovat a ji to moc bavilo.
Po bitvě o Yavin to začalo v trandoshanské společnosti pomalu vřít. Na povrch se dostávaly hlasy, které zpochybňovaly spojenectví s Impériem a kladly si otázky, zda kolektivně jako rasa nezaprodali svou duši. Zoli s nimi souhlasil, ale zůstával neutrální ze strachu o budoucnost Lizzie. Když se pak několik protestantů po masovému zatýkání a vyhlášení výjimečného stavu demonstrativně upálilo, vyšla jeho žena do ulic a on měl za úkol hlídat dceru. Několikrát se kvůli tomu pohádali, protože jí hrozila smrt, ale dělal to ne proto, že by jí to chtěl zakázat, ale protože o ni měl strach.
Když se Reka začala aktivně zapojovat do vznikajícího odboje pod vedením Hessky, i on přiložil ruku k dílu a vytvářel pro ně anonymní zabezpečená uložiště a komunikační kanály. Nejednou se u nich doma ve sklepě či na půdě ukrývali pronásledovaní Trandoshané. Jednou tak Hessce a Vosskovi zachránili život.
V dubnu roku 1 ABY se díky známému dozvěděl, že jim chtějí úřady jako odplatu vzít Lizzie. Překotně s Rekou sháněli loď schopnou letu vesmírem, a přestože Vylízaná vopice byla zrovna pryč, pomohla jim Hesska, která za těch pár měsíců i s jejich pomocí vytvořila dobře organizovanou a fungující síť místního odboje. Dne 14. 4. 1 ABY se Rece i s Lizzie podařilo uniknout z planety, ale Zoli zůstal neplánovaně za nimi, aby odvedl pozornost a jeho láska i dcera mohly utéct.