Zmrzzka

Zmrzzka byla zrzavá Wookiee z Kashyyyku, poslední manželka krále Nanucka.

Historie

Narodila se roku 5880 BBY v Rwookyavicku a svou rodinou byla krátce po dosažení plnoletosti přinucena přijmout nabídku k sňatku od výrazně staršího krále Nanucka, jemuž začínaly postupně umírat jeho starší manželky. Ze Zmrzzky se tak stala jeho v pořadí devátá žena a příslušnice rodu Nanwooků. Svou pozici si nijak neužívala, i když svoje výhody měla, a zatímco tři zbývající manželky postupně umíraly, ona zůstala a naštěstí rychle přišla do jiného stavu, jinak by ji byl možná reklamoval.
Když její muž v roce 5858 BBY ulehl na smrtelnou postel, čekala zrovna syna Akullu a doufala, že právě on zdědí trůn, ovšem zcela marně, protože před pohrobkem mělo přednost osm Nanuckových starších synů1 včetně korunního prince Ramppoucha. Ten proti Zmrzzce po převzetí žezla nijak výrazněji nevystupoval, naopak k ní občas chodil pro rady, protože jeho matka už byla mrtvá, ale Akullu nestrpěl a nic mu nedal zadarmo.
V roce 5786 BBY jí syn zamával a odplaval po moři ve snaze obeplavat kontinent, a ačkoliv se na něj moc těšila, už ho nikdy neviděla.
Zemřela v roce 5570 BBY na komplikovaný zápal plic.