žížalovice

Žížalovice byla pálenka ze žížal, vyráběná zpravidla podomácku a tedy proměnlivé síly i kvality. Pálila se na světech, kde nebylo k vypálení nic lepšího, a ačkoliv se dala sehnat i v relativně kvalitní investiční verzi,1 většinou se řadila spíš k podprůměrným alkoholům a užívalo se jí tedy hlavně k léčení včelí rýmy,2 mazání paměti pojišťovákům3 a uklidňování rozvášněných davů.4 Speciálním druhem žížalovice byla chrchlovice z chrchlů na Chrchlu.

Historie

První písemné zmínky o výrobě alkoholu z kroužkovců pochází ze čtvrtého tisíciletí před bitvou o Yavin, konkrétně z Rodie, ale objevil se i na jiných místech a mnohem dřív, jen to nikdo nezaznamenával. V následujících staletích si vybudovala zaslouženou reputaci pálenky, co může být dobrá, když dojde všechno ostatní.
Významnou roli sehrála při vyjednávání obchodních styků enklávy s tajnou kolonií Selkathů na Miu Leptonis IV5 a později tam byla dodávána výměnou za korýše a planktonovou pastu. Kupodivu se vůbec nehodila jako aditivum do reaktoru Jolly Jedie.6
Pěstováním žížal na její výrobu se od roku 21 BBY živili Sebastian Sega a Tammala,7 kteří svými produkty zásobili především lihovar Ch&Ch.
Během občanské války klesla odborná produkce žížalovice na minimum, ale dalo se ještě najít dost lahví z předválečného období, přičemž jednou takovou byl roku 0 ABY v závěru osvobození Tábora 52 z Roudýho ruky chirurgicko-chemicky odstraněn Cypísek.