Zikk Screwhorn

„Čau jako, můžu mluvit? Poslouchej, mám tu dva náročný zákazníky, co si řekli o koštovačku zdejších samohonek, a mně do setu jedna chybí, můžeš mi sem urychleně lahvičku poslat? Oprava, lahvičky… Oprava, sudy.“
- Zikk Screwhorn doobjednává zásoby

Zikk Screwhorn byl Nosaurian z New Plympto, majitel baru Dno na Oovo IV.

Historie

Vylíhl se roku 46 BBY na domovské planetě své rasy a v mládí se od rodičů učil vyrábět kvalitní vonné svíčky, které pak prodávali i mimo planetu. V roce 29 BBY byl při obchodní cestě zadržen celníky z Corellie, obviněn z lovu chráněných rikknitů, velkovýroby a distribuce ji rikknitu a odsouzen na třicet let nepodmíněně v republikovém vězení na Oovo IV. Tam si jakožto nebezpečný drogový mafián pobyl pět let, během nichž se konečně pořádně naučil basic, než se objevily nové důkazy a vyšlo najevo, že je celou dobu skutečně nevinný. Byl okamžitě omilostněn, propuštěn a dostal i slušné odškodné, nicméně zpátky na New Plympto a do dosahu Corellianů se mu moc nechtělo, a tak zůstal na měsíci a otevřel si tam bar.
V roce 21 BBY jeho podnik během pánské jízdy navštívili Champbacca a Chlouppek, díky kterým vydělal víc než za celou sezónu. Loučil se s nimi se slzami v očích a svítil jim tlamou na cestu, aby v potemnělém baru nezakopli a neublížili si.1 Za vydělané peníze a z jimi vypitých flašek absinthu a zelené si později postavil zelenou komnatu, z níž by se na kterémkoliv jiném světě jistě stala turistická atrakce, ale na Oovo IV byl vlastně rád, že mu ji neznárodnilo, neodvezlo a neztratilo Impérium.2
Během občanské války bar zavřel a zakonzervoval, protože po vydání zákazu závodů kluzáků už na měsíc létali jenom vězni bez kapesného. Pracoval pak u vězeňské služby jako uklízeč a i když ho to moc nebavilo, byl to způsob, jak přežít do doby, kdy bude moct zase otevřít a roztočit nějaké dobré pivo.