Zelený lampion

Zelený lampion byla hospoda ve Fogsmeade na Miu Leptonis IV. Vybavena byla barem, dvěma kójemi a několika stoly, přičemž drtivá většina toho byla novově zelená. Mezi oblíbené speciály patřilo houbové pivo a pro mládež pajcovaná zelená, ale na nápojovém lístku bylo i Ruby Bliel nebo Wookiee-wango. Jídelní lístek byl chudší, ale občas se tam objevila nějaká specialita z místní džungle.1 Kromě barmana tam pracovaly ještě servírky Layla, Kyana2 a Lana Tei a ze skladu bylo možné se tajnou chodbou dostat na podzemní dráhu do tajné enklávy.

Historie

Hospodu otevřel Ringo Ca Naal v roce 27 BBY, ale nevydělávala zdaleka tolik, kolik by si představoval. Nenadřel se, ale postupně musel omezovat sortiment a zvažoval, že se přesune někam jinak.
Roku 22 BBY ho před bankrotem zachránil Champbacca, který hospodu krátce po svém obsazení nedaleké tajné akademie koupil, a to za peníze, které vyhrál v soutěži nejmenované sodovkárny. Právě v Zeleném lampionu proběhla první oslava jeho nového projektu. Až do roku 15 BBY byla psaná na jeho krycí společnost InnNova Corp a Ringo tam pracoval dál. K ruce mu přitom byly nejen více či méně stabilní brigádnice, ale sem tam i někdo z enklávy, například Valla Rhake nebo Joya Brannigan.
Krátce po pádu Republiky poničil interiér frustrovaný Wyrrgy a nějakou dobu trvalo, než byl opraven a opět otevřen. Ačkoliv v roce 14 BBY společně s rozpadem akademie opustila měsíc drtivá většina klientely, Ringo se ještě celé čtyři roky snažil bar udržet, ale nakonec ho zavřel a přesunul se na perspektivnější Nar Shaddaa. Protože všechny akcie InnNova Corp. vlastnil Kel-Morijský těžební syndikát, hospoda jim tou dobou patřila taky, ale pro absolutní neziskovost bylo levnější ji nechat zchátrat.
Nějakou dobu po bitvě o Yavin zavedla do vybydleného interiéru svoje kolegy Emily, která v něm vyrůstala, a našli tam bivakujícího Dwayna, jenž tam nějakou dobu přežíval společně s Roudým. Po jejich odchodu vnitřek dál chátral.