Zelený lampion

Zelený lampion byla hospoda ve Fogsmeade na Miu Leptonis IV. Hlavní prostor se nacházel v suterénu, do nějž se vcházelo po pár schodech ze Šikmé ulice, a byl vybaven barem, dvěma kójemi a několika volně rozmístěnými stoly, přičemž drtivá většina toho byla novově zelená. Mezi oblíbené speciály patřilo houbové pivo a pro mládež pajcovaná zelená, ale na nápojovém lístku bylo i Ruby Bliel, Wookiee-wango nebo cokoliv, o co byl zrovna zájem. Jídelní lístek byl chudší, ale občas se tam objevila nějaká specialita z místní džungle.1 V patře nad lokálem se nacházely čtyři dvoulůžkové pokoje k pronájmu a poměrně velká kancelář a ze skladu za barem bylo možné se tajnou chodbou dostat na podzemní metro do tajné enklávy.

Historie

Budova původně sloužila jako skladiště, v roce 27 BBY ji výhodně odkoupil Ringo Ca Naal, který si tam po nezbytných úpravách otevřel vysněnou hospodu. Brzy však přišlo vystřízlivění, neboť nevydělávala zdaleka tolik, kolik by si představoval. Nenadřel se, ale postupně musel omezovat sortiment a zvažoval, že se přesune někam jinam. Vlastně jedinou motivací, proč v podnikání pokračovat, pro něj byly brigádnice, kterých se tam vystřídalo docela dost, mimo jiné Cheev'andar, Layla, Kyana2 a Lana Tei.
Roku 22 BBY ho před bankrotem zachránil Champbacca, který hospodu krátce po svém obsazení nedaleké tajné akademie koupil, a to za peníze, které vyhrál v soutěži nejmenované sodovkárny. Právě v Zeleném lampionu proběhla první oslava jeho nového projektu a také nespočet porad, konzultací a i několik výukových hodin. Až do konce roku 15 BBY byla psaná na krycí společnost InnNova Corp. a Ringo tam pracoval dál. K ruce mu přitom byly nejen více či méně stabilní brigádnice, ale sem tam i někdo z enklávy, například Valla Rhake nebo Joya Brannigan, které ale většinu času trávily v patře nad ním, a Yari. Během války klonů tam došlo k podpisu výhodné smlouvy se Sebastianem Segou a Tammalou a krátce tam pobýval i Fanouš.
Krátce po pádu Republiky poničil interiér frustrovaný Wyrrgy a pár týdnů trvalo, než byl opraven a opět otevřen. Krátce po znovuotevření ho však navštívil i starosta Costard.
V roce 17 BBY tam zavítal Moe Teeq s košíkem koťat nexu, která si však zákazník nakonec odmítl vyzvednout, a tak je tam lovec všechna nechal.
Ačkoliv začátkem roku 14 BBY společně s rozpadem akademie opustila měsíc drtivá většina klientely, Ringo se ještě celé čtyři roky snažil bar udržet aspoň jako hotel, ale nakonec ho zavřel a přesunul se na perspektivnější Nar Shaddaa. Protože všechny akcie InnNova Corp. vlastnil Kel-Morijský těžební syndikát, hospoda jim tou dobou patřila taky, ale pro absolutní neziskovost bylo levnější ji nechat zchátrat. Od roku 2 BBY v něm bivakoval Dwayne Breen, k němuž se později přidal Rou D'Rixx.
Necelý měsíc po bitvě o Yavin zavedla Emily do vybydleného interiéru svoje kolegy, s nimiž se potřebovala dostat do enklávy a vyzvednout pár holocronů. Cestou zpátky se k nim Dwayne s Roudým přidali a po jejich odchodu vnitřek dál chátral.