Zelený grimoár

Zelený grimoár byla těžká kniha se zelenými deskami, kterou napsala a neustále doplňovala dathomirská čarodějnice Tamora. Obsahoval řadu kouzel, receptů na lektvary a záznamů z průběhu jejích četných alchymistických experimentů.

Historie

Spis vznikl na Dathomiru z hromady poznámek, které si Tamora z praktických důvodů roku 30 BBY přepsala do jedné knihy. Spíš než temné magii se v něm věnovala botanice, bylinkářství a alchymii, nicméně i tak by z něj náhodnému čtenáři nebylo úplně dobře.
V roce 17 BBY se kniha i s majitelkou stěhovala na Karafuto, kde ve zdech Citadely notně narostla. Tamora totiž mohla provádět nejrůznější experimenty na vězních či zvířatech a pečlivě si všechno zapisovala.
Když na Citadelu 28. 8. 0 ABY zaútočili diverzanti, nechtěla Tamora zemřít, ale ani přijít o knihu, a tak se vzdala Kody-Kannu Tonewy pod podmínkou, že s ní naloží i grimoár. Kody souhlasil, čarodějnice i její zápisky se dostaly z planety a v následujících měsících toho do knihy sice moc nenapsala, ale byla v bezpečí.
Začátkem roku 1 ABY v něm našla ideální kouzlo na zabíjení kashyyyckého chmele.