zelená

Zelená, pejorativně též peprmintka nebo dokonce pfefrmincka, byl mátový likér se zhruba dvaceti procenty alkoholu. Dal se pít samotný, ale byl také nedílnou součástí mnoha koktejlů. Největším galaktickým výrobcem zelené byl lihovar Bozz Cov.

Historie

Původní receptura byla starší než Republika, do galaktického povědomí se začala dostávat kolem roku 1000 BBY, kdy ji začal ve velkém produkovat a vyvážet bozzcovský lihovar. Většinou byla považována za babské pití, ale měla své skalní fanoušky i mezi mužskou částí populace.
Champbacca si ji míchal s tonicem, oblíbená byla i kombinace s rumem, ne nezbytně Tyrvrarrským, které se říkalo hovno v trávě. Podvodníci ji míchali i s rozličnými žlutými lektvary ve snaze napodobit chrchlovici, ale rozdíl byl poznat nejpozději při prvním přičichnutí.
I během občanské války byla k dostání na každé alespoň průměrně vyspělé planetě včetně Telero.
Bylo to oblíbené pití Banany Brannigan, což bylo fajn, protože jí v jejím věku stejně nic jiného nenalili.
Nějaký čas po obnovení činnosti lihovaru Ch&Ch se na trhu objevila i tvrdší verze zelené, vyráběná macerací máty v 80% konzumním lihu.