Zeemo

„I když Impérium položíme, může se zase zvednout. Ovšem pokud se rozloží zevnitř samo…“
- Zeemova kruciální úvaha

Zeemo byl Rodian z Aargonaru, dobrodruh s intenzivní averzí vůči členům Inkvizice.

Historie

Narodil se trochu předčasně roku 29 BBY během bouřky1 a i když byl jako malý hodný chlapec, co se dobře učil, později neměl na zapadlé planetě dost možností kreativního vyžití a vyrazil na první lodi zkoumat vesmír, jenž ho fascinoval. Peníze vydělané mapováním nových hyperprostorových cest pak posílal zpátky rodině, na přilepšenou.
V roce 9 BBY mu přestali odpovídat, on se vrátil na rodnou hroudu a zjistil, že zemřeli při potyčce s imperiální hlídkou. Vřelo to v něm, ale dokázal si spočítat, že sám proti Impériu nic nezmůže, a raději opustil civilizovaný prostor a zamířil dál od Jádra a Impéria.
Od roku 7 BBY létal s kolegou hlavně po Neznámých regionech a společně tam kromě mapování také vymýšleli, jak Impérium položit bez použití síly, všechno samozřejmě čistě hypoteticky. Často kotvili na Okamaru, kde se nacházeli i pět měsíců po zničení první Hvězdy smrti. Během rutinního doplňování paliva vběhli do jejich doku dva inkvizitoři, jeho kolegu smetli a jemu poručili to zvednout, což udělal, aniž by se ohlížel, domnívaje se, že je pronásleduje přinejmenším smečka kraytských draků. Ve skutečnosti je ale pronásledoval Kody-Kann Tonewy, který netušil, že loď neřídí lord Kartus, prosekl zespodu kokpit lodi a připravil tak Zeema o obě nohy kousek nad kotníky. Zeemo dalších pár minut příliš nevnímal, ale když se probral, ležel v péči klonovaného medika na palubě Kaktusu a měl nohy provizorně sešité a jen trochu zkrácené. Dozvěděl se také, že jeho kolega je mrtev a loď zničená, což ho uvrhlo do hluboké deprese.
Následně se podíval na oběžnou dráhu Atalay, ale celou dobu přemýšlel o pomstě a moc nevnímal, co se děje. Dostalo se mu další péče od jiného klonovaného medika a on se zanedlouho ocitl na základně kashyyyckého odboje v mlhovině Tyyyn. Tam bylo jeho ošetření dokončeno, a ačkoliv ho čekala dlouhá rekonvalescence, rozhodl se na základně zůstat a naučit se shyriiwook, aby rozuměl svým novým kolegům.
Zároveň začal plánovat, jak proti Inkvizici poštvat veřejnost a sebe samu, tentokrát už zcela seriózně, a stal se důstojníkem odboje pro boj s propagandou.