Zax

Zax byl Lepi, podnikavý, ale poněkud protivný ušák z planety Coachelle Prime.

Historie

Narodil se roku 31 BBY v noře na domovské planetě, ale ta mu už záhy začala smrdět a on vyrazil ke hvězdám, zpočátku jako myč nádobí na obchodní bárce.
Do roku 1 BBY se tak nějak potuloval po galaxii, zejména po sektoru Arkanis, než se zkusil usadit a hlavně prosadit na Vor Deo. Tam sice narazil na silnou konkurenci zaběhlého obchodníka s náhradními díly, ale byl odhodlaný mu ukázat, zač jsou toho fousy. S velkou pílí nabízel všem škudlivcům, že jim na Holonetu najde stejné součástky tak levné, že i s poštovným ještě ušetří, a občas se mu to skutečně dařilo.
28. 3. 0 ABY navštívily jeho krám Emily a Štěkna, které ho přišly varovat, že jim Kelko nabídl součástky výměnou za zlámání jeho zaječích nožek, ale Zax je poslal do háje a dál hrál Solitaire.
V následujících měsících ho štěstí opustilo, Kelko si uhájil svou dominantní pozici na trhu a Zax musel odhopkat o planetu dál, což ho trochu sralo. Chytil se ale podnikavé bandy, jejíž loď cestovala křížem krážem celou galaxií, a říkal si, že s nimi nejspíš nějakou dobu v klidu vydrží.