Zaess

Zaess byl Trandoshan z Trandoshi, hlavní střelec Rudých raubířů a skalní fanoušek SK Dynamo Dosha.

Historie

Zaess se vylíhl roku 42 BBY na Trandoshe a odmala s otcem sledoval zápasy SK Dynamo. Když na to měl věk, začal dokonce chodit do přípravky a aspiroval na to, aby se z něj v dospělosti stal profesionální fotbalista. Měl téměř dokonalý balistický odhad a jistě by z něj byl skvělý střelec. Klonové války a následně zotročení Wookiů mu ale plány s kariérou de facto zabilo a on se musel podívat po něčem jiném.
Roku 18 BBY opustil rodnou hroudu s partou lovců a začal se protloukat životem v galaxii. Solární větry je nakonec zavály až do Tortugy, kde došlo ke kuriózní situaci. Velitel jejich lovecké skupiny se připojil ke karetní partičce se Strašlivým kapitánem Warrgem. Jeho trandoshanská čest mu nedovolila položit karty, když to bylo ještě moudré, a sázky stouply tak nahoru, že velitel nakonec vsadil Zaesse. Než stačil Zaess cokoliv namítnout, sundaval velitel i kalhoty a skřípal zubama, že se jde zabít.
Zaess se stal Rurrwagovou výhrou, což bylo ostudné hned na několika rovinách. Zaess nejdřív odmítl odejít s kapitánem na jejich loď Sandokan, ale dostal přátelskou radu, že pokud nechce zůstat vykuchaný na chodníku před hospodou, půjde.
Zaess nelibě poslechl a stal se z donucení členem Rudých raubířů. Ze začátku nesnášel všechny kolem, ale kapitánovi to bylo jedno, protože zjistil, jak schopného střelce si na loď přivedl. S kanóny to nikdo jiný neuměl tak jako Zaess a brzy se těšil prestiže, jaká se dostala jen málo nováčkům. Kapitán před ním čas od času zmínil zubaté války, ale nijak ho neponižoval a nezdráhal se ho pochválit, když si to zasloužil.
Roku 17 BBY byl kapitánem navržen na hlavního střelce a posádka jej jednohlasně zvolila. Zaessův věhlas se šířil i mimo raubíře a za pár let už dostával mnoho nabídek, aby změnil bandu. Zaess se zdráhal, neboť ho Rurrwag vyhrál v kartách a on tedy nevěděl, jak by se k tomu postavil.
Roku 14 BBY opustil Sandokana, odletěl na Trandoshu a přemýšlel, co dál se svým životem. Trochu se obával kapitánova hněvu, ale po dvou měsících klidu dostal jen zprávu, ve které stálo, že by pan Toubbey i kapitán uvítali, kdyby se vrátil na palubu, neboť jim chybí hlavní střelec pro jedno z lodních fotbalových družstev. Nečekaně to Zaesse dojalo a na Sandokana se skutečně vrátil.
Když neplundrovali, hrál kashyyycký fotbal v sandokaní lize, když plundrovali, byl neomylný a nelítostný velitel děl, který dokázal i bez iontových kanónů znehybnit prchající loď, aniž by ji vážněji poškodil a ubral jí tak na ceně.
Dne 15. 7. 0 ABY byl na palubě, když prolétali soustavou Urma. Frflal, protože měl zákaz střílet na imperiály, a tak kolem křižníků jen prokličkovali a nad planetou Karafuto udělali snímky jediné budovy, která se na povrchu nacházela.
V březnu roku 1 ABY si je přes mandalorianskou bandu Mamutomuti najal lord Tonewy a společně vybombardovali Void Raiders do doby kamenné. Večer zapil dobře odvedenou práci i padlé v Tortuze.