Zaess

citát

Zaess byl kanonýrem a hlavním střelcem bandy Rudých raubířů.

Jméno: Zaess
Rasa: Trandoshan
Rok narození: 32 BBY
Planeta narození: Trandosha
Barva očí: žlutá

Stručný profil

Vůdčí typ, který si dokázal sjednat respekt a dokázal projevit respekt, pokud si ho dotyčný zasloužil. Měl zvláštní smysl pro humor, který byl srozumitelný snad jen jinému Trandoshanovi, ale víc než věnování se humoru se věnoval cepování ostatních střelců, aby ze sebe byli schopní dostat maximum.

Specializace

Trandoshani se prý líhnou z vajec s puškou v ruce a Zaess to z vejce vzal nejen s puškou, ale i s lodními děly a lasery. Nezřídka se sám ujal osobně kanónu, pokud chtěl, aby byl cíl skutečně zasažen. Jinak vše sledoval z hlavního střeleckého panelu a korigoval všechny střelecké týmy. Byl specialista v tom vyřadit loď i bez iontových děl, aniž by ji zničil.

Zajímavosti

Byl trochu bipolární kvůli odmalička vtloukanému respektu k nadřízeným a současně pohrdání a možná i nenávisti k Wookiům. Stávalo se, že někdy drze odsekl kapitánovi nebo jej urazil, načež se omluví a udělil si nějaký přísný tělesný trest. Rád ve volném čase pletl.

Jak se stal Raubířem?

Zaess se dostal mezi Raubíře docela kuriozním způsobem. Jeho kapitán jej prohrál v kartách s Rurrwagem, což bylo nejen ostudné, ale pro Zaesse i trýznivé, neboť musel poslouchat a projevovat úctu chlupaté opici. To mu však nebránilo dělat svou práci na maximum, a tak byl za odměnu roku 19 BBY kapitánem navržen na hlavního střelce.
Jeho bývalý kapitán si ještě několik let loupal šupiny vztekem, že přišel o mezi piráty věhlasného střelce, a Zaess se musel každé ráno před zrcadlem nutit k tomu, aby v sobě rozdmýchával nenávist k chlupáčům, protože už ho to ve skutečnosti tak nějak přešlo, ale styděl se za to.

Potenciália

Stále Raubíř.