Záchrana z Rancor River

Záchrana z Rancor River: 23. 8. 9 BBY
Kdo se zúčastnil: Deek, Fnis, Jergo, Kanrryuh, Kody-Kann Tonewy, On v podobě Gurrgura, Pacclo Piccazso, Voh-Jin Sanseator Misto, Sadin Sax, Wyrrgy
Místo určení: Expanze, sektor Hilo, soustava Ronttorův polibek, planeta Ronttoro III

Úvod do děje

Trvalo celých sedm měsíců, než se skupina po založení Tetragonu někam vypracovala. Wyrrgy za našetřené kredity najal další dvě posádky a spokojeně odhadoval, že laskavost bude Grombovi schopný splatit za nějaké tři roky. Náhle se mu ozval Kanry s naléhavou žádostí.
Prozradil na sebe, že je součástí nejen kashyyyckého odboje, ale také něčeho většího, co roste po celé galaxii, a prosil Wyrrgyho, aby také přispěl k dílu. Ten chvíli váhal, ale po krátkém naléhání nakonec souhlasil. Kanry mu vysvětlil, že jde o záchrannou misi na Ronttoro III, kde měli vysvobodit tři pro odboj nedocenitelné osoby: Devaroniana Alaghieriho Ferrona, Gamorreana Dasdaxe a člověka Kirliana Merlota. Všichni tři byli drženi v celách imperiální tvrze Rancor River a čím déle byli v zajetí, tím větší šance byla na jejich kompromitaci.

Začala kvapná příprava a za necelé čtyři dny se Wyrrgyho a Kanryho posádky setkaly v doku vesmírné stanice nad Toydarií, kde se všichni seznámili. Wyrrgy s sebou na Destiny přivezl Voh-Jina, Sadina, Gurrgura, Jerga a Deeka, Kanry Togoriana Fnise. K jejich snažení se přidali také najatí Kody-Kann Tonewy a Pacclo Piccazso z bývalého Lorrdského odboje. Všichni se přesunuli na Kanryho střední transportér a během cesty k Ronttoru III vymýšleli plán vysvobození.
Kody jako bývalý imperiální agent už předem zjistil informace a nákresy tvrze, do které se měli dostat. Rancor River byla tvrz s hvězdicovým opevněním a silnou turbolaserovou věží a nacházela se nad pravým břehem řeky jménem Rancor, která byla známá svou silou, hloubkou a dravostí. Kus od tvrze se po proudu nacházel vysoký vodopád.
Rozdělili se na dva týmy po pěti členech. Tým Wombat tvořili Wyrrgy, Deek, Gurrgur, Kanry a Fnis, tým Kowak pak Kody, Pacclo, Voh-Jin, Sadin a Jergo.

Detaily

23. 8. 9 BBY

06:00 Týmy Wombat i Kowak přistály v šedesát kilometrů vzdáleném městě Roz'torova Lhota.
06:45 Wombat napadl imperiální hlídku, která přivolala posily.
07:15 Nad městem zakroužil imperiální výsadkový člun.
07:25 Fnis spustil rušičku, která v okolí vyřadila veškerou elektronickou komunikaci, a Wombat s Kowakem rychle stromtroopery přemohli.
07:40 Kody, předstíraje velícího důstojníka, nahlásil Rancor River, že kriminálníci jsou zadrženi a vracejí se s nimi.
08:20 Vrata přistávací plochy Rancor River se rozevřela a raketoplán pilotovaný Voh-Jinem přistál v podzemním hangáru.
08:22 Hned jak spustil rampu raketoplánu, zaútočily oba týmy na okolní imperiální personál. Moment překvapení jim hrál do karet, takže než se imperiální stačili rozkoukat, ležela jich víc jak půlka na podlaze a Kanry nabourával terminál, ze kterého získal informace o přesné lokaci jejich cílů.
08:23 Chodbami se rozkřičel alarm. Wombat a Kowak se rozdělili, první jmenovaní se vydali odlákat část osádky a cestou se měli pokusit vyřadit z provozu turbolaserovou věž, Kowak se vydal hlouběji do tvrze a měl se pokusit vysvobodit tři vězně.
08:30 Kirlian byl vysvobozen z cely Kowakem, a to za pomoci Jergovy rozbušky. Po krátké přestřelce s přibíhajícími stormtroopery pokračovali dále.
08:34 Wombat se dostali do jídelny, kterou se snažilo kvůli alarmu urychleně opustit velké množství snídajících vojáků. Došlo k obrovské přestřelce, ve které měl Wombat jednoznačnou výhodu.
08:39 Kodyho nákresy nebyly aktuální a Wombat až na místě řídící místnosti věže zjistil, že je téměř nedobytná. Ocitli se v kleštích a pod křížovou palbou.
08:40 Protože extrémně přituhovalo, bylo po vysvobození Dasdaxe rozhodnuto, že se se zajatci a Voh-Jin vrátí na loď, pokusí se uletět a na signál zbytek nabrat.
08:47 Voh-Jin s dvěma zachráněnými otevřel vrata nad hlavou a vylétl k obloze, netuše, že Wombat se ještě nedostal do věže a nedeaktivoval ji. Dostal zásah a hořící se zřítil přes útes do řeky.
08:50 Ferrona se nepodařilo osvobodit a i když žádal o smrt, zbytek Kowaku zaváhal a byl donucen k ústupu.
08:55 Wyrrgy byl postřelen a všem z Wombatu krom sil docházela i munice. Wyrrgy se uchýlil k použití Síly.
08:53 Kličkování Kowaku chodbami k ničemu nevedlo a cesta ven za Voh-Jinem a Dasdaxem s Kirlianem byla odříznutá.
09:02 Kowak se probojoval k odřízlému Wombatu.
09:08 Nejen Wyrrgy, ale i Gurrgur, Voh-Jin, Kody, Pacclo a Sadin se instinktivně Silově projevili a díky tomu jako zázrakem přežili křížovou palbu. Horko těžko se dostali na servisní plošinu věže a nebezpečným skluzem dolů se dostali z pasti na ochoz hradeb nad řekou.
09:10 Obklíčení se vrhli z výšky do proudu Rancoru.
09:12 Vtažení vodopádem překonali dvacetimetrový pád.
09:13 Fnisovo tělo se bezvládně nořilo po úderu hlavou o balvan ke dnu. Deek se jej snažil udržovat nad hladinou, ačkoliv i on sám s tím měl velké problémy.
09:14 Před utonutím byli zachráněni Voh-Jinem, který tam ploval se sestřeleným raketoplánem.
09:15 Potopení jako s ponorkou se vzdálili od Rancor River.
09:30 Voh-Jinovi se s Wyrrgyho pomocí podařilo opravit raketoplán a urychleně se vrátili pro svou loď.
10:35 Proklouzli bez povšimnutí kolem hlídkujících imperiálních lodí.
10:45 Skočili hyperprostorem do bezpečí.

Zpět nad Toydarií se Kanry s Dasdaxem a Kirlianem rozloučili se skupinou a společně s Fnisem v kómatu se vydal domů.
Kody s Pacclem se také rozloučili a zmizeli ve své lodi do dáli. Ostatní letěli na palubě Destiny do kanceláře Tetragonu na Nal Hutta, zjistit, co se po dobu jejich nepřítomnosti stalo. Po zařízení všech náležitostí pokračovali do Grombových soukromých lázní, lízat si rány.

Následky

Kody a Pacclo se poprvé setkali se skupinou a společně pomohli povstání. Rovněž se ukázalo, že je vesmír malý a o náhody v něm není nouze, protože většina skupiny se ukázala býti citlivou k Síle.