Žábomuti

SK Žábomuti byl spolek sportovců z Brruntaalu, který se pravidelně zapojoval také do zápasů kashyyycké fotbalové ligy a ve volném čase vařil pivo. Ve znaku měl obzvláště zlověstného žábomuta a trénoval zásadně v bahnem zatopených těžebních jámách. Ačkoliv jeho členové excelovali v tradičních brruntaalských sportech, to jest v lovu březích laňomutů, Silážní střele a plavání v bahně, jako fotbalový tým byli veskrze průměrní, s několika málo světlými chvilkami.

Historie

Spolek byl založen už krátce po založení Brruntaalu kolem roku 5100 BBY a byl zodpovědný nejen za vynalezení většiny tamních svérázných kratochvílí, ale později i za vznik jediného místního pivovaru. Fotbal je zpočátku ani trochu nezajímal a přišel jim příliš zženštilý, ale v roce 2007 BBY se mu přesto věnovat začali, neboť krátce po vyhubení gerrak a před přemnožením žábomutů byla ve městě nuda k chcípnutí. Když se pak žábomuti přemnožili a o zábavu bylo postaráno, už jim to čutání docela šlo a nechtěli se ho vzdát.
Pohár nikdy nevyhráli, pouze si vyrobili několik jeho maket z bahna, ale v roce 83 BBY díky Toprrovi téměř remizovali s Kakulometou, což byl taky důvod k oslavě. V následujících pěti letech se jim díky novému chytači relativně dařilo, ale protože mu sláva vlezla do hlavy, byl nucen tým i město opustit a mužstvo se opět propadlo jen o pozici nad Dynamo Dosha.
V posledních letech Republiky se jeho členové zapojovali do akcí Z na podporu rekultivace okolí a na fotbal neměli čas, s nástupem Impéria jich navíc mnoho padlo v boji s otrokáři a klub pak prakticky zanikl.