Žabák

Žabák bylo unikátní pivo, které pro Zelený lampion vařil Ringo Ca Naal z vodního chmele. Navzdory značné kalnosti bylo chutné,1 nicméně ani tak popularitou nikdy nepředčilo houbový speciál a vyrábělo se ho jen velmi omezené množství. Ani název se příliš nevžil a mimo Miu Leptonis IV si ho drtivá většina oslovených buď pletla se Zubatou žábou z Brruntaalu, nebo se tvářila naprosto nechápavě.

Historie

S vařením začal Ringo v roce 20 BBY, tedy až poté, co si osvojil základy řemesla při výrobě houbového speciálu. Surovinou pro tuto novinku mu byl vodní chmel introdukovaný do jednoho z jezer na měsíci z daleké Rapaluza II, jehož lokální úrodu sice značně redukovaly Saša a další zalaacy, ale i tak mohl být místní trh Žabákem vždy zcela nasycen.
Velmistr byl jeho chutí příjemně překvapen, nicméně nadále preferoval houbový speciál, Wookiee-wango, zelenou a další pochutiny, a tak se největším odběratelem Žabáka stal Jeff Breen, který ho přidával do některých pokrmů.
S jeho výrobou přestal Ringo už krátce poté, co mu Wyrrgy rozflákal lokál, a nikomu se po něm od té doby moc nestýskalo.