Zaatar

Zaatar byl Wookiee z Kashyyyku, kapitán senátní gardy. Ač byl prostého původu, nechyběla mu jistá noblesa a vyznal se v etiketě.

Historie

Narodil se v roce 329 BBY ve Wigwamburgu, ale v útlém věku s chudými rodiči emigroval na Coruscant, kde doufali v lepší zítřky. Zaatar do multikulturní společnosti poměrně rychle zapadl, neměl problém se přizpůsobit a chtěl se stát policistou, v čemž ho rodiče plně podporovali. Po vystudování policejní akademie skutečně nějakou dobu působil u bezpečnostních sborů, ale brzy byl za zásluhy navržen na povýšení mezi senátní gardu, kde plně vynikly všechny jeho kvality. Od roku 210 BBY byl kapitánem útvaru, který bránil senátora za sektor Mytaranor, neměl se vůbec špatně a vracel rodičům veškeré do něj investované prostředky. Rovněž si užíval případné demonstranty proti přijímání uprchlíků1 a jejich výslechu se většinou s radostí věnoval osobně.
Do ženění se nehnal, ale jakožto prominentní člen wookijské komunity na Coruscantu byl zajímavým cílem a přeci jen ho jedna brzy klofla. I nadále se věnoval hlavně práci, ale pořídil si s ní také dva syny, v roce 206 BBY Bulgurra a přesně o sto let později Fatayyra. Nadále ale trávil většinu času v práci a v roce 164 BBY dal šanci Kachoře a navzdory jejímu nereprezentativnímu původu ji přijal k výcviku na gardistku.2
Když jeho senátora krátce před rokem 100 BBY ve funkci vystřídal mladší Yarua, Zaatar odešel do předčasného důchodu, přenechal post kapitána svému staršímu synovi a sám se věnoval výcviku nových stráží a konzultacím. I nadále se těšil velké úctě a krátce před válkou klonů toho využil k protlačení své vnučky Merumeccu na některé výcviky stráží.
Konce války se nedožil, během bitvy o Coruscant naklusal jako stále aktivní záloha do budovy senátu a byl tam zabit generálem Grievousem.