Yussiho světelný meč

„KLAP-KHHHHZT!“
- Yussiho světelný meč

Yussiho světelný meč byla zbraň rytíře a později mistra meče Yussiho. Vyzařoval modrou čepel, majitel s ním bravurně zvládal všech sedm forem boje a nějaký čas měl i zahnutou rukojeť, což se ovšem příliš neosvědčilo.

Historie

Yussi si meč vyrobil roce 78 BBY, krátce po návštěvě planety Ilum. Prvního živého tvora jím v sebeobraně zabil už před rokem 70 BBY a během mise na Foerost obohatil jeho vnitřnosti o krystal nextor, který našel v jednom z kontejnerů s rudou, mezi nimiž se chvíli schovával.
Echani ho v následujících letech využíval, kde se jen dalo, nakrájel s ním rozličné zloduchy a jeden čas si ho před spaním dokonce dával pod polštář. Když v roce 42 BBY oficiálně zemřel při výbuchu skladiště na Nar Shaddaa, předpokládalo se, že meč byl zničen, ale ve skutečnosti si ho stále živý mistr šermíř nechal a sem tam s ním kuchnul nějakého toho mizeru. Krátce po začátku války klonů si ho vzal do enklávy na Miu Leptonis IV a využil ho při výcviku těch tamních máček. Na Kashyyyk v posledních hodinách války si ho sice vzal, ale z očividných důvodů používal radši méně nápadné zbraně.
Když byli Yussi a Yari po rozpadu enklávy a návratu na Nar Shaddaa sestřeleni lovci odměn, meč byl těžce poškozen, ale jeho zbytky našly děti z ulice a z jejich pracek se postupně dostal až do sbírky Hutta Grakkuse z Hutt Townu.
V roce 0 ABY celou sbírku zabavilo Impérium a zbytky meče tak putovaly do Císařovy osobní sbírky.