Yussiho světelný meč

„KLAP-KHHHHZT!“
- Yussiho světelný meč

Yussiho světelný meč byla zbraň rytíře a později mistra meče Yussiho, kterou si tento vyrobil v roce 78 BBY po návštěvě planety Ilum. Meč vyzařoval modrou čepel, majitel s ním bravurně zvládal všech sedm forem boje a nějaký čas měl i zahnutou rukojeť, což se ovšem příliš neosvědčilo. Yussi s ním prvního živého tvora zabil už před rokem 70 BBY a během mise na Foerost obohatil jeho vnitřnosti o krystal nextor, který s Champbaccou našli v pašeráckém doupěti.
Echani ho v následujících letech extenzivně využíval, nakrájel s ním rozličné zloduchy a údajně si ho před spaním dával pod polštář. Když v roce 42 BBY oficiálně zemřel při výbuchu skladiště na Nar Shaddaa, předpokládalo se, že meč byl zničen, ale ve skutečnosti si ho stále živý mistr šermíř nechal a sem tam s ním kuchnul nějakého toho mizeru. Krátce po začátku války klonů si ho vzal do enklávy na Miu Leptonis IV a využil ho při výcviku těch tamních máček. Na Kashyyyk v posledních hodinách války si ho sice vzal, ale z očividných důvodů používal radši méně nápadné zbraně.
Když byli Yussi a Yari po rozpadu enklávy a návratu na Nar Shaddaa sestřeleni lovci odměn, meč byl těžce poškozen, ale jeho zbytky našly děti z ulice a z jejich pracek se postupně dostal až do sbírky Hutta Grakkuse z Hutt Townu.