Yussi

„Neblbni, na Chrám už jsem moc starý a mám tady závazky. Navíc na tom zdravotně nejsem nejlíp.“
- Yussi se pokouší vymluvit na to, že je oficiálně mrtvý

Yussi byl rytíř Jedi v posledních dekádách Republiky, mistr zbrojíř a šermíř z Eshanu a učitel sebeobrany a sebeútoku světelným mečem v enklávě na Miu Leptonis IV.

Jméno: Yussi
Rasa: Echani
Rok narození: 84 BBY
Planeta narození: Eshan
Rok úmrtí: 14 BBY
Planeta úmrtí: Nar Shaddaa
Barva očí: modrá
Barva meče: modrá
Frakce: Řád Jediů, Duhoví rytíři
Mistr: Tycho
Padawan: Rum Shi, Rahm Maawr

Vzhled

Vysoký a svalnatý muž s ostře řezanou bledou tváří, několika památečními jizvami a barveným, šedivým ježkem na hlavě. Od přírody byl blonďatý až to bolelo, i v šedesáti vypadal tak na atletických pětačtyřicet a občas byl líný se holit. Bleděmodrýma očima soustavně zkoumal okolí, ale nebyl zdaleka tak nevraživý, jak se na první pohled zdálo, a vlastně se dost často smál. Ve svém šatníku měl až podezřelé množství kožešinových kabátů.

Povaha

Byl to zádumčivý melancholik s dost velkým a dost paradoxním rodinným cítěním, které ho dovedlo téměř k disciplinárnímu řízení. Velice dobře odhadoval chování malých celků a kdyby se tak rád neoháněl mečem, asi by z něj byl výborný mikroekonom.
Mezi jeho záliby patřil samozřejmě šerm, ale také boj beze zbraně, bojová umění, zbraně a všechno, co k tomu patří.

Rodina

Rodičům byl odebrán v raném věku a nepamatoval si je.
Manželka Yari, synové Yohan a Yarda. Snacha Anya, bez vnoučat.

Důležité vztahy

  • Nejaa Halcyon, spolužák z ročníku v Chrámu, který sdílel jeho zálibu v šermu

Dovednosti

Bravurně ovládal všech sedm forem boje se světelným mečem a kdyby byl Wookiee a nepil víno, jistě by zvládl i nasersi1. Z akademiků se mu nevyrovnal nikdo, nejčastěji jej poráželi Jessica Karnis a velmistr, ale víceméně jen tehdy, když jim to dovolil. Osobně preferoval shien, a to jak se svým klasickým světelným mečem, tak s tyčí nebo unikátnějšími chladnými zbraněmi. Ty uměl i vyrábět a jejich prodejem se docela dlouho živil.
Jeho potenciál v užití Síly jinde než v boji byl však dost mizerný, zvládl se tak nanejvýš posilovat a lépe soustředit na boj, ale ovlivňování mysli nikdy nedokázal a i odstrčení popelnice pro něj bylo docela úspěchem.

Životopis

Před rozkazem 66

Jako správný Echani šermoval už ve školce, ovšem na rozdíl od svých vrstevníků měl ty reflexy občas až podivně rychlé. Samozřejmě se ukázalo, že vnímá Sílu, a byl poslán na výlet do Chrámu, kde z něj měl brzy vyrůst soupeř i pro takové borce, jako byli mistři meče. Roku 78 BBY letěl na Ilum společně s dalšími padawany a bez problémů tam našel svůj krystal, z nějž si obratem postavil modrý světelný meč. O čtyři roky později si ho za padawana vybral pozdější mistr šermíř, ale Yussi se nejdřív musel pokusit dohnat některé základní techniky užití Síly, které dosud zanedbával.
V roce 70 BBY pomáhali mistru Coxovi a jeho učedníkovi v rozbíjení pašeráckého gangu a Yussi se s Wookiem podíval na Foerost.
Tycha v následujících letech nikdo nezabil, takže Yussi v klidu splnil rytířské zkoušky a vzal si padawana vlastního, vlastně to bylo všechno docela nudné. To ovšem až do chvíle, kdy se na scéně někdy kolem roku 42 BBY, poté co byl padawan pasován na rytíře a Yussi jmenován mistrem, objevila ženská.
Byla to láska na první pohled, kodex nekodex, a už to vypadalo, že si ho kvůli tomu předvolá Rada na svůj epesní kobereček. K tomu ovšem nedošlo, neboť mistr tragicky zahynul při explozi pašeráckého skladiště na Nar Shaddaa. Respektive to tak nahlásil Champbacca, který souhlasil, že mu pomůže zmizet.
Ačkoliv byl oficiálně pohřben, oženil se Yussi s Yari, usadili se na Nar Shaddaa2 a on vedl malou kovárnu s poetickým názvem Chana'ka'nakha. Narodili se mu tam dva synové a on se postupně začal nudit, a tak trénoval některé tamní zájemce v klasickém šermu.
Krátce po vypuknutí války klonů ho našel Champbacca, nabídl mu místo ve své nové akademii a Yussi nabídku přijal, načež se i se ženou přestěhovali na Miu Leptonis IV. Učil děti šermu, s mistry cvičil taky a po nějaké době si vybral tamního Togoriana za padawana.
Účastnil se výsadku na Kashyyyk v posledních hodinách války, hlídal Jungle Jet a později pomohl zrekvírovat raketoplán týmu Tango-12. Bitvu přežil, rozkaz 66 taky a šťastně se vrátil na Miu Leptonis, kde se o něj zatím žena tuze strachovala.

Občanská válka

Několik následujících let se ukrýval v akademii, nadále předával své znalosti ostatním a jen výjimečně nasadil meč proti stormtrooperům3. Byl připraven bránit akademii vlastním životem, a to i poté, co byl jeho padawan zabit. K tomu nicméně nedošlo, protože akademikové vyklidili svůj domov bez boje a rozletěli se do všech koutů galaxie. Yussi s Yari se vrátili domů na Nar Shaddaa, ale krátce poté je našli lovci odměn, kteří je zbaběle napadli během cesty městskou dopravou a sestřelili i s transportem4.

Expandované universum

Ve starém kánonu se na Nar Shaddaa dožil nejen pádu Impéria, ale i příletu ještě většího ksindlu - Yuuzhan Vongů. Právě před nimi měsíc bránil a byl jimi zabit5.

d20

Jedi Guardian 5 / Jedi Weapon Master 7
Tumble +16, Battlemind +15, Enhance Ability +15, Knowledge (lightsaber forms) +15, Bluff +10, Craft (swords) +10, Jump +10
Combat Expertise, Weapon Focus (lightsaber), Power Attack, Defensive Martial Arts, Lightsaber Defense, Great Cleave, Improved Martial Arts, Improved Critical (lightsaber), Master Defense
Weapon Mastery (Martial Arts Kata, Devastating Strike)