Yures

Yures byl republikový venator, součást svazu pěti bitevníků generála Con-Denyzze.

Historie

Loď opustila loděnice na Allanteenu 6 až v posledním roce války klonů a okamžitě byla přidělena k obraně Trellenské obchodní trasy, kde hlídkovala společně s venatory Agler, Enley a dalšími.
V době, kdy přišly zprávy o invazi separatistů na Kashyyyk, byla malá flotila zrovna v sousedství sektoru Mytaranor, generál rozhodl o rozdělení svazu a jmenovaná trojice vyrazila do soustavy Kashyyyk.
Protože dorazili jako první, byl Yures během bitvy těžce poškozen, ale krátce po vydání rozkazu 66 byl schopen splnit rozkaz další, zničit vesnici Chenachochan, s jejímiž obyvateli bylo lepší do budoucna nepočítat. Později byl jednou z lodí, které soustředěnou palbou zničily Agler.
V rámci reformovaného Imperiálního námořnictva byla loď nasazena k hlídkování kolem Perlimianské obchodní trasy. V roce 14 BBY však došlo k závadě na reaktoru, ten se částečně roztavil a oprava křižníku by byla příliš nákladná, pročež bylo torzo odtaženo na oběžnou dráhu nedalekého Raxusu Prime a shozeno na lodní hřbitov k pozdější recyklaci.