Yoreep

Yoreep byl k Síle citlivý Rodian z Ugiva Cortax. Trpěl vrozenou nedoslýchavostí a později chronickým pískáním v uších, ale kompenzoval to větší vnímavostí v Síle
a byl extrémně nadaným chemikem.

Historie

Narodil se v roce 38 BBY na kokové plantáži v horách na Ugiva Cortax a první dva roky života vyrůstal v relativně harmonické rodině. V roce 36 BBY se sousedce narodil Beeno, a protože bylo veřejným tajemstvím, že je to Yoreepův poloviční bratr, vztahy v jeho okolí poněkud ochladly. Malý Rodian se přesto snažil najít svoje místo ve společnosti a to hledání mu netrvalo dlouho. Už od čtyř let vykazoval zájem o chemii, pomáhal s rafinací kokainu a jistě by pozvedl úroveň tamního zboží na docela novou úroveň, kdyby se na planetě krátce po bitvě o Naboo nestavil jeden z temných akolytů hraběte Dooku pro doplnění zásob.
Beeno i Yoreep se tak dostali na seznam potenciálních rekrutů, o pár týdnů později si je přiletěla vyzvednout Rhek Tei a oni putovali do výcvikového střediska na Limpi, kde z nich měli být vycvičeni elitní zabijáci Konfederace. Yoreepův talent na aktivní užívání Síly byl minimální, nicméně Sev'rance Tann pro něj i tak našla využití, sehnala mu skripta z několika chemických vysokých škol a těšila se, jak jim s malou pomocí midichlorianů uvaří nějakou pecku. Yoreep nezklamal, zásobil akademii kvalitními výbušninami a rozjel projekt na šlechtění kvasinek, jež by jako odpadní látku produkovaly něco výbušného. Následkem několika nečekaně úspěšných explozí si ještě víc zhoršil sluch, nicméně za ty efekty mu to rozhodně stálo.
Když se akademie v roce 29 BBY stěhovala na Miu Leptonis IV, Yoreep s tím neměl problém a naopak se těšil na to, jak využije své nálože k hloubení dalších těžebních tunelů. V nových prostorách si navíc z novového krystalu vyrobil červený světelný meč a po pár měsících intenzivního tréninku se s ním dokázal nezabít. Přátele si ani tam neudělal, protože jednak nechtěl, druhak často ostatním studentům pokládal na židli malé nášlapné miny, což nejednou vyústilo v ošklivá poranění.
Se začátkem války klonů doufal, že se konečně podívá do akce a bude si moct odpálit třeba Senát, ale měl smůlu. Když byla enkláva infiltrována dvěma mistry Jedi, poslala ho Sev'rance spolu s Rexem zaminovat hlavní vchod do jeskyně. Yoreep poslechl, naložil nálože a pustil se do práce, ale než stihl aktivovat první minu, byli vyrušeni mistrem Denyzzem. Ten správně předpokládal, že se nevzdají, došlo ke krátké šarvátce a Yoreep byl nejdřív probodnut mistrovým mečem a následně použit jako projektil k vyvedení Rexe z rovnováhy.
Jeho tělo po šarvátce uklidili údi, meč byl uložen v dílně a byl použit na součástky pro novou, světlejší generaci.