Yebo Doy'b

„Dopíče, kde ses učil řídit, ty čmoude, na Tatooine?! I tvoje máma řídila líp, když jsem ji píchal zezadu!“
- Yebo v dopravní špičce

Yebo Doy'b byl Duros z Coruscantu, potomek diplomatů, který byl kvůli režimu nucen pracovat jako taxikář.

Jméno: Yebo Doy'b
Rasa: Duros
Rok narození: 25 BBY
Planeta narození: Coruscant
Barva očí: červená

Vzhled

Byl to klasický Duros s výrazně sušší, rozpraskanou pokožkou. Oči měl zahořkle červené. Jeho pracovní uniformou byly sandály a červené kraťasy se stromtroopeřím motivem a dlouho neprané bílé tílko, se skvrnami od instantní kávy a pikantních nudlí z Pizza the Hutt.

Povaha

Byl to šovinistický a cynický xenofób, který měl trochu problémy s počty, ale úspěšně to skrýval díky své vědecké kalkulačce. Žil víceméně ve své malé bublině a bylo mu úplně šumák, co se kolem něj dělo. I když o tom nemluvil, hluboko uvnitř si nosil trauma z larválního stádia, kdy si jeho rodiče najali externí chůvy, kterým raději utekl, než aby se o něj staraly. Nemálo se na něm také podepsalo to, že jeho rodiče byli po nástupu Impéria zbaveni svého postavení, a aspoň jednou denně vytáhl, že nebýt Impéria, byl by určitě úplně někde jinde a měl se mnohem líp. Nejraději o tomto údělu říkal svým klientům, které to vůbec nezajímalo, a strašně ho mrzelo, že už politiku nedělá senátor Babish, který by to jistě všechno udělal líp.

Rodina

Matka Luhu, diplomatka za Duro, která po převratu přišla o práci a až do smrti utápěla žal v sullustánském ginu.
Otec Wlihu, diplomat za Duro, který po převratu přišel o práci a až do smrti pracoval v callcentru, kde nabízel pojištění.

Důležité vztahy

  • Zug'Zug, taky taxikářka, která ale pracovala na jiné planetě, takže mu nebrala práci, imigrantka zasraná.

Dovednosti

Vsázel na závody umgulských slimáků a byl v tom sakra dobrý. Měl v malíku všechny ulice a bylo pro něj takřka nemožné se ztratit, samozřejmě jenom na Coruscantu. Věděl, kde nabrat ty správné lidi, kteří půjdou oškubat, a i když nikde jinde nikdy netaxikařil, tak pokud by dostal dobrou mapu a nějaký čas, určitě by se neztratil ani v novém prostředí. Měl velkou zásobu rasistických vtipů, protože jako malý četl speciální vydání Královské knihy vtipů. Docela se vyznal v opravách svého taxíku, protože kdyby to pravidelně nedělal, hrozilo, že mu při špatném větru umřou cestující.

Životopis

Před rozkazem 66

25 - 19 BBY
Yebo se narodil do dobré rodiny a měl našlápnuto k velkým věcem, ale už jako malá larva mohl začít tušit, že to nepůjde tak, jak by si jeho rodiče přáli. Ještě jako malou larvu ho například hlídali dva členové Řádu Jediů, Champbacca a Jessica Karnis, kteří ho nechali bez dozoru celých deset minut a vybílili mezitím rodičům bar.
A pak přišla ta lapálie s převratem, díky které skončili jeho rodičové na dlažbě.

Občanská válka

19 - 9 BBY
Škola pro něj byla peklíčko, neboť patřil k nelidem, za což se na Coruscantu pykalo i za Republiky. Byl za otloukánka, ačkoliv kvůli jeho problémům s pokožkou se ho jen málokdo dobrovolně dotkl. Postupně zahořkl vůči všemu a všem.

9 - 0 BBY
Jeho otec byl vyhlášen zaměstnancem měsíce a protože má Yebo brzy narozeniny, měsíční prémii mu daroval a vykopl ho z bytu. Yebo si za peníze koupil rozpadající se taxík a zaplatil půlnájen v jedné zaflusané ubytovně pro imigranty. Začal taxikařit a pěstovat si zálibu v sázení na slimáčí dostihy. Matka mu stále posílala slevové kupóny do Pizza the Hutt, a tak se štěstím přežil.

Kolem bitvy o Yavin se mu taxík rozpadl tak, že už ho nešlo opravit ani lepicí páskou. Kontaktoval proto jeden jawí servis mimo hlavní město a díky tomu se nějak dostal k povstalecké buňce kapitána Simbaccy, což byl syn toho rytíře Jedi, co tenkrát Yeba tak nezodpovědně hlídal.

Potenciália

Byla to fakt dobrá postava, tak snad s ní taky někdy něco bude.

d20

Scoundrel 5
Pilot +18, Astrogate +10, Craft (airspeeders) +10, Forgery +10, Gather Information +10, Knowledge (racist jokes) +10, Sleight of Hand +10, Bluff +8
Spacer, Street Smart, Urban Tracking, Skill Emphasis (Pilot), Shady Merchant