Yari

„Přidej se ke mně. Společně už něco zmůžeme, a když se k nám přidá ještě pár dalších, Rada bude muset uznat, že její praktiky jsou zastaralé. Pokud nás bude dost, můžeme založit vlastní, lepší řád, nezávislý na tom stávajícím, který ovládají zkorumpovaní vůdci Republiky.“
- Yari láká Champbaccu na temnou stranu, čtyřicet let před založením akademie na Miu Leptonis IV

Yari byla lidská žena, padlá padawanka a později vychovatelka v enklávě na Miu Leptonis IV. Manželka Yussiho, matka Yohana a Yardy, tchyně Anyi. V mládí měla uhlově černé vlasy a tmavě hnědé oči, ale postupem času jí vlasy zešedivěly až zbělaly. Postavou byla spíš menší, i když se v mládí mohla pochlubit slušnou fyzičkou.

Historie

Narodila se někdy kolem roku 75 BBY, byla přijata do Chrámu Jediů na Coruscantu a nějakou dobu se tam učila společně s ostatními novici. Během tréninků se však příliš zaměřovala na boj se světelným mečem a pro nedostatky v ostatních dovednostech si ji dlouho nechtěl vybrat žádný z mistrů, což se snažila napravit intenzivním studiem v archivech. Povedlo se jí dokonce vyžádat si povolení do sekce s mírně omezeným přístupem, kde našla a otevřela šedý holocron, jehož strážce byl na ni příliš silný a pomocí znalostí Sithů ji svedl na cestu k temné straně.
Roku 61 BBY uprchla z Chrámu, odletěla na Aargonar a v jejích stopách byl vyslán starší padawan Champbacca, s nímž se utkala a který ji nejdřív porazil, ale pak se situace otočila. Následně ho zkoušela přetáhnout na svou stranu, on souhlasil a při společném tréninku naučil on ji používat myšlenkový trik a ona jeho metat blesky. Později společně vybílili sejf jednoho tamního obchodníka s loděmi a ještě později potkali Maryll, další padawankou z Chrámu. Během vyhrocené situace Champbacca Maryll omráčil blesky, po vyhraném souboji s běsnící Yari jí navrhl, aby se vykašlala na temnou stranu a utekla, načež ona souhlasila a nechala ho nafingovat její smrt ve vybuchlém transportéru. Její meč byl použit jako důkaz, že zemřela, Champbacca jej od rady dostal jako připomínku nebezpečí pádu na temnou stranu a používal ho jako meč druhý až do začátku války klonů.
Rozloučili se, Yari nějakou dobu cestovala po galaxii a kolem roku 42 BBY potkala Yussiho. Přeskočila mezi nimi jiskra, on kvůli ní rovněž předstíral smrt (a pomáhal mu s tím rovněž Champbacca, ačkoliv o tom Yari neměla ani ponětí) a následně se usadili na Nar Shaddaa, kde začali podnikat a založili rodinu. Měla s ním dva syny, užívání Síly se téměř zřekla a pomáhala hlavně s administrativou v kovárně.
V roce 22 BBY nabídl Champbacca Yussimu místo v profesorském sboru své nové akademie a během toho zjistil, že jeho ženou je právě Yari, což věci dost zjednodušilo. Oba manželé předali kovárnu svým dětem, odstěhovali se na Miu Leptonis IV, zapojili se do tamního dění a Yari dostala po skoro čtyřiceti letech svůj světelný meč zpátky.
V enklávě se starala o nejmenší přírůstky, to jest o Emily, Dwayna a potomstvo Lempixe, ale taky vedla večerní kurz vyšívání a naučila školnici háčkovat. Rovněž pomáhala v Zeleném lampionu, když to bylo potřeba. K jedněm narozeninám sehnala velmistrovi láhev lávožroutovice.
Když se roku 19 BBY chystal výsadek na Kashyyyk, Yari zůstala v enklávě a dohlížela jak na děti, tak na těhotnou školnici.
Rozkaz 66 díky tomu bez potíží přežila, následně se několik let skrývala společně s akademiky a po evakuaci se s manželem vrátili na Nar Shaddaa s tím, že tam zkusí pokojně dožít. Nepovedlo se jim to, po cestě je i s transportérem sestřelila banda lovců odměn.

d20

Jedi Guardian 5 / Dark Side Devotee 1 / Noble 4
Force Lightning +17, Diplomacy +12, Intimidate +10, Knowledge (Jedi lore, Sith lore) +10, Tumble +10, Balance +7, Escape Artist +7, Survival +7
Alertness, Lithe, Combat Reflexes, Rugged, Rage, Living History
Dark Side Skill Emphasis (Force Lightning)