Yan Itor

„Jste hlupák.“
„A? To je všechno?“
„Dejte tomu čas, bude vás to užírat.“
- mistr Itor a mistr Kelso

Yan Itor byl zabracký mistr Jedi z Iridonie, chrámový údržbář, vychovatel a člen přeřazovací rady. Měl velmi neobvyklý smysl pro humor a často v Chrámu prováděl dost brutální kanadské žerty, kterým se ale nikdy nesmál a vždycky si u nich dokázal udržet kamennou tvář. Díky tomu byl často za bručouna, ale pokud mu někdo sedl, našel v něm výtečného a všestranného společníka. S oblibou pozoroval dění opřený bradou o koště a málokdo ho sice viděl něco dělat, ale chodby byly vždy perfektně čisté.

Historie

Narodil se roku 140 BBY na Iridonii a v raném věku byl odveden do Chrámu Jediů na Coruscantu, kde se stal učedníkem v klanu boma a spolužákem Rassilona. Oba sdíleli zálibu v technice a stali se přáteli, ačkoliv Yan Rassilonovi až příliš často schovával šroubky pod záminkou, že ho tak cvičí odolnosti proti temné straně.
V roce 133 BBY společně s klanem navštívili Ilum, kde Yan bez obtíží našel svůj krystal pod hromadou kamení a na palubě Crucible si postavil světelný meč s modrou čepelí. Přestože byl odhodlaný bránit zájmy slabých a utlačovaných, šerm mu příliš nešel a musel se nejdřív naučit pomáhat si Silou.
Padawan se z něj stal až v roce 129 BBY, těsně předtím, než měl být odeslán k pomocným sborům, a svému mistrovi byl za to nesmírně vděčný. Ten nikdy nelitoval, že mu dal šanci, v následujících patnácti letech společně procestovali velkou část galaxie a Yan několikrát dokázal, že má větší potenciál než leckterý jiný Jedi. Dokonce dostal nabídku posílit řady stínů, ale nechal se slyšet, že to radši bude zametat chodby Chrámu a čistit záchody rady.
V roce 114 BBY splnil rytířské zkoušky, ale vlastního učedníka si nevybral, na delší dobu zůstal v Chrámu a osobně se zasadil o rekonstrukci jeho spodních pater a tamní čističky odpadních vod. Modernizoval kontingent údržbářských droidů, nejapnými žerty si nadělal nepřátele z mistra Kelso a dalších, napomínal učedníky, co nedodržovali pořádek či šlapali na trávník, a postupně zjišťoval, že by mu učení a cepování omladiny vlastně asi docela vyhovovalo. Chyběl mu na to ovšem titul a praxe, s čímž mohl velmi snadno něco dělat.
Roku 93 BBY se tedy ujal Koro Koona a předával mu veškeré své znalosti a dovednosti, nejprve na Coruscantu, později i ve vnější galaxii. Doporučil mu také, ať tolik nepřehání nácvik šermu a věnuje se spíš duchovním aspektům Síly, k nimž měl očividně lepší předpoklady. V roce 80 BBY ho dovedl k rytířským zkouškám a jakožto mistr začal vést v Chrámu skupinové lekce s malými žáky.
I nadále sem tam vyrazil ven, například když v roce 75 BBY zabavil zásilku pašovaných dud, z nichž většinu nejvyšší rada bezpečně zamkla, ale jedny stihl věnovat padawanu Champbaccovi.
Od roku 72 BBY byl členem přeřazovací rady, což shledával značně ironickým, když jí byl sám v raném mládí málem odeslán k obslužným sborům. O to víc se ale snažil, aby každý dostal příležitost se projevit jako budoucí Jedi, a každé dítko odeslané na farmu se snažil uklidnit, že to není nic strašného. Ze své pozice pak vyjednal Heldi možnost zůstat v Chrámu jako vychovatelka, údajně proto, že s tím potřeboval pomoct. Sám pak trávil většinu času mimo lekce zametáním chrámových chodeb a stal se z něj jeden z mála živých údržbářů. Ven už prakticky nechodil, světelný meč si zabudoval do koštěte a užíval si nejen klidné místo, ale v mezích i terorizování rozjívených učedníků.
V roce 46 BBY si v mezích slušnosti užil pohřeb mistra Kelso, sám zemřel stářím v roce 32 BBY.

d20

Jedi Sentinel 7 / Jedi Master 1 / Jedi Instructor 4
See Force +16, Repair +15, Move Silently +14, Diplomacy +12, Listen +12, Sense Motive +12, Enhance Ability +10, Enhance Senses +10, Hide +10, Intimidate +10, Move Object +10, Telepathy +10, Affect Mind +7, Knowledge (bureaucracy, Jedi lore) +7
Cosmopolitan (Repair), Stealthy, Rugged, Low Profile, Bureaucratic Flair, Dissipate Energy, Persuasive, Aware
Force Secret (Improved Affect Mind)