Yaeta Brannigan

„Tak to snad abychom si radši povídali, ne?“1
- Yaeta na jednoho z méně obdařených klientů

Yaeta Brannigan byla Zeltronka z Bespinu, třetí dítě Brodyho a Moyry Branniganových, teta Banany.

Historie

Narodila se roku 54 BBY v Oblačném městě a jako malá se chtěla stát krotitelkou dravých šelem,2 přičemž toto její rozhodnutí podporovala už její učitelka ve školce.3 Jinak ji škola příliš nebavila a radši se starším bratrem prováděla neplechy.
V devíti letech ji však na duhový hřeben lapil otrokář4 a s blbnutím i kariérou u cirkusu měla utrum. Nasadil jí šokový obojek, nutil ji uklízet na své lodi a ona se celkem rychle naučila ho poslouchat, ale ještě nějaký čas s nadějí vyhlížela ven a doufala, že si ji odvede nějaký švarný jinoch, s nímž by pak byla ochotná dělat úplně všechno.5 Měla ale smůlu, se svým majitelem absolvovala několik cest po okolních soustavách, sledovala, jak nadělává dluhy, a v roce 40 BBY byla použita jako splátka Huttovi Zorbo.
Ten ji začlenil do svého harému a následující roky strávila v jeho paláci jako konkubína, kde se k ní později nedobrovolně přidaly sestry Nolla a Becky. Dokud byla v cele jen s Becky, plánovaly útěk, ale krátce před rovněž nedobrovolným příchodem Nolly podlehla Yaeta psychickému nátlaku a plány na útěk padly.6 Brzy navíc zjistila, že je latentní masochistka,7 a díky tomu tamní příkoří nejen snášela, ale i si místy dost užívala,8 nezřídka záměrně provokovala9 a brala na sebe tresty jiných.10
Když je v roce 17 BBY nejstarší sestra Joya z paláce zachránila, vrátila se Yaeta k rodičům, ale na nápravu poničené psychiky už bylo pozdě11 a po pouhých dvou týdnech byla zotročena znovu.12 Později se jako zboží podívala na Sarinin, kde viděla spoustu dosud netušených zvrhlostí,13 a v následujících letech vystřídala několik majitelů.
V roce 1 BBY přehnala masochistické hrátky s náruživým togrutím samcem a vykrvácela.14