Wyrumhul

Wyrumhul byl Wookiee z Kashyyyku, dřevobaron, pradědeček Simbaccy a prastrýc Chloupkka.

Historie

Narodil se v roce 415 BBY v Tunnatutikanu, ale ačkoliv byli oba jeho rodiče rybáři, on se vody odmalička bál a víc ho to táhlo do lesa. Otec mu zpočátku bránil, ale pak jeho loďku napadl agresivní jeseteromut a on utonul v Tiwanakku, takže se Wyrumhul mohl věnovat své vysněné práci a vyrábět parkety. Postupem času si do portfolia přidal i pražce, odpad prodával jako palivo a záhy měl rozjetý slušně prosperující obchod se dřevem, zejména parketovým, pražcovým a palivovým. O peníze tedy neměl nouzi, ale nenaplňovalo ho to tolik, jak doufal, a nějaký čas se snažil najít smysl života nejdřív v adrenalinových sportech, později v utrácení za nesmysly. V roce 338 BBY se díky tomu seznámil s Klekitrifuk, která mu to vyhnala z hlavy a kterou si ještě téhož roku vzal.
Protože utrácení na sebe vzala jeho žena, měl najednou spoustu volného času a mohl se dát na politiku.1 Hned v roce 336 BBY vyhrál o pouhé dva hlasy městské náčelnické volby2 a vítězství doma oslavil početím dcery Tublatancy, k níž později přibyla ještě druhá dcera Terpischorre a syn Muwirro. Ve funkci náčelníka byl úspěšný, kontroverzi sklidil jen svým návrhem poskytnout azyl některým loupežníkům z nedalekého Rraholce, a udržel se na trůně až do roku 69 BBY. Jakmile se jeho první dcera dobře vdala, dobrovolně se náčelnické funkce vzdal, protože se chtěl plně věnovat obchodu, který ještě nechtěl předávat synovi.
S pádem Republiky vzal jenom to nejnutnější a se ženou a několika dalšími utekli do lesů, kde se Klekitrifuk záhy předávkovala antidepresivy. Wyrumhul nevydržel o moc déle, v roce 16 BBY byl zajat Trandoshany a totálně nasazen v Táboře 52, kde pro zanedbanou fyzičku a pokročilý věk rychle zahynul.