Woorwal

Woorwal byl menší rezavý Wookiee z Kashyyyku, pekař z Ittummi. Jeho rodičové, Zhlababba a Muscarra, byli ekonomičtí přistěhovalci z kolonie Kwookrrr, takže na svého syna mluvili tím srandovním dialektem a on do něj často přepínal. Rozuměl ale basicu a dovedl v něm i psát, i když se to moc nedalo číst. Ve vesnici byl trochu za křupana, a i když uměl střílet z vlastní kuše a občas chodil na lov,1 jako učitel žalostně selhal.2

Historie

Narodil se roku 305 BBY dvěma přistěhovalcům a jeho jedinými kamarády se už ve škole stali Hektor se Zaarubaccou. Ostatní děti se mu buď vyhýbaly, protože byl imigrant, nebo se mu pošklebovaly, že má mámu tlustou jako hrochomuta. Na několikeré prázdniny zavítal za babičkou a dědou na Kwookrrr, nicméně vůbec se mu tam nelíbilo, protože se ho snažili vyléčit z dyslexie a navést na dráhu hrobaře.
Jeho studijní výsledky nebyly nijak zářné, pod otcovým dohledem se však vyučil pekařem a zděděné řemeslo si později i docela oblíbil. S otcem spolupracoval i nadále a zatímco Zhlababba se ve společné pekárně věnoval zejména svým cukrovinkám, Woorwal pekl housky, chleba, vánočky, placky všeho druhu, dalamánky, veky a sem tam i krobeš. Zcela vynechával jenom rohlíky, protože je strašně neměl rád.3 Ačkoliv nebyl příznivcem vysedávání v hospodách a nechutnalo mu pivo, často byl po práci k vidění U Dvou ryyků, kde s Hektorem a Zaarubaccou diskutoval o všem možném včetně fotbalu.4 Sem tam zašel do Země stínů, ale spíš aby si v tamní tmě odpočinul od soustavného čumění do pece5 než aby něco ulovil.
Začátkem roku 95 BBY se začal dvořit Tatramatce,6 kterou si o dva roky později vzal. Když jeho otec v roce 88 BBY zemřel, zbyl Woorwal na pekárnu sám, nicméně ho ani nenapadlo nabírat brigádníky a prostě jenom omezil sortiment sladkého pečiva, načež všechno zvládal sám a dokonce začal dodávat pečivo i do okolních měst a vesnic. Vydělával pak i docela slušné peníze, takže mohl ženě jako dárek k Vánocům roku 86 BBY koupit luxusní dláto s rukojetí ze slonomutoviny, z čehož byla extrémně nadšená. O rok později od ní (rovněž na Vánoce) dostal jediného syna, Champbaccu, kterého s sebou už v raném věku brával na cesty s pečivem do Ďury v Chenachochanu. Maloval si, jak z něj vychová svého nástupce, ale v tom měl poněkud smůlu.
Roku 82 BBY se Champbacca přes explicitní zákaz vydal do ruin starého chrámu, kam měly děti zakázáno chodit a dospělí se tam taky nepřibližovali, a Woorwal se pro něj vypravil i s Hektorem a Zaarubaccou, aby ho přitáhl zpátky domů a seřezal jako hada. Během akce si však Hektor z Woorwala tak dlouho utahoval, až došlo k řetězové reakci, která skončila výstřelem z Woorwalovy kuše, zničením nosného sloupu a závalem trojice v jedné z místností. Zachránil je až rytíř Dooku, který následně Champbaccu odvezl na Coruscant. Woorwal jim nadšeně zamával, protože to znamenalo lepší budoucnost,7 vrátil se ke svědomitému pečení housek a svého syna už nikdy neviděl.
Zemřel v druhém roce klonových válek na otravu houbami.