Wookiee-wango

Wookiee-wango byl míchaný drink složený ze stejných dílů ginu a tonicu, do nichž se přidalo trochu čerstvého ovoce, pečeného čaje nebo v nejhorším případě řídké marmelády. Míchal se, netřepal, a dal se pít i teplý, ale většina bytostí v galaxii to považovala za nechutné a preferovala ho nalitý na led. V něm obsažená kombinace fruktózy a chininu byla jedním z mála účinných protijedů pro Wookie, kteří omylem požili fernet.

Historie

Drink pocházel z Rakhuuunu, kde ho obyvatelé hlavního města vynalezli jako odpověď na zvyšující se oblibu borovičky z nedalekého Kwookrrru. Propagovali ho jako drink pro civilizovanější chlupáče, kterým nechutná ta buranská jalovcová břečka, a uchytilo se tak zejména mezi tamními příslušníky rodu Tlacochitli, kteří si jeden čas i nárokovali jeho vynález. Ačkoliv se do něj dle původního receptu přidávalo čerstvě nasekané wango, místní ovoce, které mu i dalo název, postupem času bylo stejně dobře přijímáno i ovoce jiné, zejména červené. Z planety se pak drink rychle dostal i do zbytku galaxie a nezřídka byl k jeho výrobě používán gin sullustanský, ovšem na to se doma hledělo dost nelibě.
Champbacca ho poprvé vyzkoušel až po rytířských zkouškách, ale rychle si ho oblíbil. Zhruba ve stejnou dobu se stal oblíbeným drinkem Mowtyho Coopera, který jím zapíjel podvědomý žal po Zuccazamě. Pokud si někdo objednal trojité Wookiee-wango s brčkem a olivou, horké, v Barvách duhy, byl automaticky odeslán za majitelkou jako ověřený přítel jejího mistra. Podobně toto heslo vnímal i Ringo Ca Naal a další prověření barmani, protože bylo extrémně nepravděpodobné, že by si něco takového někdo skutečně chtěl dát.
Ještě v posledních letech Republiky se drink díky své nenáročnosti těšil relativně vysoké oblibě a měli ho rádi i někteří Trandoshané, jen to nesměli přiznat, s nástupem Impéria a plošným odsuzováním všeho nelidského ale rychle opadla. Během svého pobytu v zemi zaslíbené se ho ale naučili vyrábět akolyté chadra-faní církve z Oarligu, jen museli pro nedostatek ovoce nějaký čas používat drcené šváby.