Wlihu Doy'b

Wlihu Doy'b byl diplomat z Dura, velký zastánce myšlenek Republiky a později operátor v callcentru.

Historie

Larvální stádium ukončil v roce 56 BBY a jakožto příslušník dobré rodiny se mu záhy dostalo dobrého vychování a kvalitního vzdělání.
V roce 36 BBY se odstěhoval na Coruscant, kde nějaký čas působil jako asistent tehdejšího duroského senátora, a později se stal plnohodnotným diplomatem. Sbíral zkušenosti, později si vzal za ženu kolegyni Luhu a bylo jim dobře.
V roce 26 BBY si pořídili dítě, malého Yeba, ale i nadále měli hodně práce a museli navštěvovat spoustu večírků, a tak jim ho většinu času někdo hlídal, jednou dokonce mistr Jedi s učednicí. Jejich služby však již znovu nevyhledal, protože mu vypili bar včetně velmi drahé beruškovice.
V dekádě před válkou klonů se ostře vyhrazoval proti sílícímu hnutí separatistů, snažil se držet Republiku pohromadě a chvíli dokonce aspiroval na křeslo senátora. Tím proti sobě ovšem poštval některé vysoce postavené lidi a ti na něj roku 23 BBY poslali nájemného lovce. Wlihuovi se podařilo vyváznout bez zranění, ale zjištění, že se jeho názory někomu až tak nelíbí, ho silně ovlivnilo. Stáhl se do ústraní, přestal tolik provokovat a začal chodit do hospody.
Když Republika padla, byl okamžitě bez práce, stejně tak jeho žena. Zatímco ona našla smysl života v konzumaci sullustánského ginu, on se jen tak nevzdával, našel si práci v callcentru a ještě nějaký čas živil syna. Čím víc však prodal pojištění, tím zahořklejší byl vůči všemu a všem a jednoho dne krátce před Yebovými narozeninami, když získal prémii za zaměstnance měsíce, ho vykopl z bytu.
I po bitvě o Yavin pak po telefonu nabízel kde co, nenáviděl se a prorokoval, že mu z toho už určitě brzo jebne.