Winston Theball

Winston Theball byl instalatér z Generis. Byl to pracovitý muž středního vzrůstu, který měl ze všeho nejradši bábovku od maminky a pil Tariský prazdroj, pokud na něj tedy zrovna měl.

Historie

Narodil se roku 36 BBY v hlavním městě zapadlé planety a už jako malý z ní chtěl vypadnout. To se mu povedlo krátce poté, co se vyučil instalatérem a na palubě první lodi, která byla ochotna ho vzít jako údržbáře, vyrazil ke hvězdám. Nebylo to zdaleka jeho poslední zaměstnání, v následujících letech vystřídal desítky postů na desítkách lodí a v roce 1 BBY skončil na Vibu 3, kde začal pracovat pro Cordii.
Byl zodpovědný za trubky v budovaném táboře, kde mělo být těženo kouzelné bahno, a kvůli Vibladonům musel několikrát začínat téměř od začátku. Měl ale hned peníze na ruce a večer nemusel nad ničím přemýšlet, tak si nestěžoval, jen si poněkud stýskal po rodné hroudě a domácí kuchyni. Trochu se obával dalších útoků místních ještěrů, ale brzy s nimi zatočila posílená ostraha a už byl v klidu.
24. 4. 1 ABY potkal v hospodě po šichtě Champbaccu a Chlouppka, kteří na měsíci něco hledali a nechali se kvůli tomu najmout jako výpomoc do stejného tábora. V následujících dvou dnech si docela dobře popovídali, ale pak zmizeli, což si vyložil tak, že prostě vydělali dost na palivo a táhli dál. Trochu ho to mrzelo, ale nehodlal nad tím brečet. Pokračoval v práci a po večerech přemýšlel, jestli by taky neměl kopnout do vrtule.
Nekopl, což se mu brzy vymstilo. 3. 5. 1 ABY byl tábor napaden početnou skupinou Vibladonů, kteří se dostali i přes posílenou obranu, a Winston to koupil oštěpem přímo do srdce.