William Wayuun

William Wayuun, mezi přáteli známý jako Willy, byl Herglic, člen povstalecké buňky kapitána Simbaccy. Jeho hlavním přínosem bylo zásobování kapitána Křupky křupkami, ale společně se svým kolegou Krassusem dováželi na Jolly Jedie i další zásoby a rozhodně patřil ke zdravému jádru skupiny. Uměl střílet z pistole, Krassusův frachťák Dvacet deka šunky pilotoval lépe než jeho majitel a nebýt mírné závislosti na hazardu, byl by to skoro světec.

Historie

Narodil se v roce 28 BBY ve vesničce Raindale na Miu Leptonis IV a od svých sedmi let poslouchal, jak pod horou u nedalekého jezera spí stateční ochránci slabých a utlačovaných. Ať se je však snažil najít sebevíc, nikdy se mu to nepovedlo, a tak ho jen inspirovali k boji za práva utlačovaných. Od raného věku se od otce učil, jak být dobrým dřevorubcem, a i když ho to vůbec neuspokojovalo, moc neremcal. Spíš než kácení stromů mu však šlo vyjednávání o ceně dřeva a obchodování obecně, díky čemuž zajistil rodině lepší příjmy a mohl si dovolit i pilotní kurs, protože se chtěl podívat ke hvězdám. Také ale sázel na nejrůznější sporty a závody kluzáků, kde se mu ze začátku vůbec nedařilo.
V roce 7 BBY, krátce předtím, než se na měsíčku odehrálo cosi divného a přesunul se tam imperiální křižník, si konečně vydělal dost na cestu na nedalekou, rovněž dost zavodněnou Naboo a náramně si ji užil. Když se však chtěl vrátit, přišla mu zpráva od otce, ať to nedělá, že nová imperiální guvernérka znárodnila všechny lesy a nezávislé dřevorbuce hrozně vykořisťuje, a tak zůstal na Naboo a hledal práci tam, nejen v dřevozpracujícím průmyslu, ale i v marketingu, a v mezičase si na živobytí zkoušel vydělat sázkami. Po pár týdnech se přesunul na mnohem zalesněnější Rori a tam už měl štěstí víc - nenašel sice práci, ale našel povstalce, kterým se hodily jeho schopnosti, a on tedy koncem roku 7 BBY posílil vznikající povstaleckou buňku. Na palubě stařičkého venatoru se poprvé setkal s Krassusem, načež vytvořili nerozlučnou dvojici a on se s jejich společnou lodí rychle sžil.
Pár dní po bitvě o Yavin nakupoval zásoby pro povstaleckou buňku na Tekillo III, které ale nakonec zůstaly na palubě.
Když se posádka Jolly Jedie v dubnu 0 ABY rozrostla o tři stovky chlupáčů, byli Krassus s Willym okamžitě vysláni sehnat dost jídla pro kuchyni, a to i s Rafficem. 11. 4. téhož roku hodil na Nar Shaddaa Champbaccu, Chlouppka, Fidorkku a Pastara, aby si tam vyzvedli svoje lodě, Nostromo, Opilou mouchu a Palpatinův palec. V následujících měsících vozil s Krassusem na Jolly Jedie proviant i méně důležité zásoby, například plyšové hračky pro děti.
Krátce před vyhlášením výjimečného stavu vyzvedávali štítové baterie na Hubertově hrádku, po událostech ve Vystříleném zásobníku byl uvězněn na lodi a za celou dobu krize neodletěl ani jednou, ovšem celkem se spřátelil se Sabaccou a hráli spolu všechno možné, všechno o sirky. Taky byl plně fascinován kashyyyckým fotbalem, který zkoušel i hrát, ale hned při rozcvičce mu Syarezz málem zlomil páteř, tak se pak už jenom díval. Jakmile byl výjimečný stav zrušen, okamžitě naskočil na Dvacet deka šunky a letěli se s Krassusem provětrat.
Koncem září 0 ABY dostal jeho kolega zakázku na sehnání sadby chrchlů, a tak se zastavili na Dantooine, kde Krassus v domnění, že všichni kroužkovci jsou stejní, nabral hromadu žížal a zavezl je na stanici v Nirgorově asteroidovém pásu. A to přes Willyho námitky, že se mu to nějak nezdá. Tam byli Champbaccou oba seřváni a museli nejen tisíckrát opsat „není žížala jako žížala“ na přistávací plochu, ale taky absolvovat ještě cestu na Chrchl, přičemž svezli Champbaccu, Fidorkku a Bananu na Ugiva Cortax a cestou zpátky je zase vyzvedli.
V následujících týdnech pendloval mezi Jolly Jediem, Oarligem a Kompostárnou, přičemž se minimálně jednou znovu stavil v Oáze na Nar Shaddaa. 24. 12. přistáli na Kompostárně, kde Krassus předal Champbaccovi objednané kadidlo, a pak pokračovali v zaběhlé zásobovací rutině.

d20

Scoundrel 8
Diplomacy +16, Gamble +12, Gather Information +12, Pilot +12, Knowledge (sports) +10
Trustworthy, Cosmopolitan (Diplomacy), Shady Merchant, Skill Emphasis (Diplomacy, Pilot), Starship Operation: Transports.