Wigwamburg

Wigwamburg bylo nejstarší město na Kashyyyku. Bylo unikátní tím, že po planetě kočovalo a nikdy nezůstalo na jednom místě více než sedm let.

Historie

Tlupa kočovných Wookiů, která posloužila jako zárodek budoucího kočovného města, se po západní části kontinentu toulala už v dobách, kdy odtamtud odešel praotec Manitoo, a směr jejího putování obvykle určovala migrující stáda bizonomutů. Status města mu byl přidělen v roce 7101 BBY a se založením rodu Šošonů se stalo jejich hlavní chloubou a baštou, odkud královna Shoshawna vládla celému západnímu království.
V roce 6043 BBY se část jeho obyvatel usadila v Tyrvrarru a v následujících staletích zájem o kočování pomalu upadal. Město pomalu ale jistě ztrácelo obyvatele, kteří dávali přednost jistotám ve stálých městech, a zůstávali v něm jen ti dobrodružnější chlupáči. Kolem roku 1500 BBY spadlo pod hranici pro uznání městem a mělo být degradováno na vesnici, ale sněm šamanů nakonec rozhodl, že to z úcty k historii města dělat nebudou.
V roce 19 BBY, několik hodin po vydání rozkazu 66 a konci války klonů, se Wigwamburg nacházel nedaleko poradní skály a posloužil tak jako zázemí pro krizový sněm náčelníků. V následujících letech si díky své kočovné povaze zachoval jistou míru svobody, protože se obyvatelům společně dařilo velmi účinně unikat pozornosti otrokářů, ale taky to nebyla žádná sláva.
Kolem bitvy o Yavin už jeho populace sestávala jen z několika desítek rodin, stále ale relativně svobodných.

Rodáci