White Fang

[„Rarrrghrr, nesnáším tenhle vrak!“]
- Arrtharuk o své lodi

White Fang byl nákladní frachťák třídy Arwed, který patřil Arrtharukovi a později jeho synovi Wyrrgymu. Nejednalo se o hezkou, rychlou ani mladou loď, ale rodinné firmě sloužila celá staletí a po celou tu dobu byla úzkostlivě udržována. Součástí její výbavy byl droid D-9.

Historie

Loď byla vyrobena v roce 220 BBY na Taunixu, a to jako jedna z mnoha stovek levných křápů, kterými pak tamní korporace chtěla konkurovat corelliánským inženýrům. Povedlo se to však jen částečně a několik tuctů frachťáků zůstalo dlouho ležet v přístavu, protože o ně nikdo neměl zájem. Jedním z nich byl právě White Fang.
Arrtharuk ho koupil ve slevě v roce 145 BBY, krátce poté, co dokončil pilotní školu ve Rwookrrorro, a okamžitě s ním začal létat po galaxii a vydělávat peníze. Už tenkrát to byl polorozpadlý křáp, ale Arrtharuk ho udržoval v provozu a převážel s ním náklady z jednoho konce galaxie na druhý. V roce 125 BBY se připletl k pokusu o atentát na Hutta Grombu, který jeho pilot překazil a dostal se tak do Huttovy přízně. V následujících dekádách tak pracoval často i pro něj a Bílý tesák nesčetněkrát navštívil Huttský prostor, nicméně nikdy se nepouštěl do nelegálních kšeftů. V následujících letech Arrtharukovi nejen vydělával slušné částky, ale taky ho utvrdil v názoru, že levné lodě nemusí být nutně špatné, což ho přimělo investovat do Vilného tacha.
Po Arrtharukově smrti v roce 39 BBY jej zdědil Wyrrgy, který na něj krátce po svatbě s Harryshou přestoupil, protože svou vlastní loď prohrál v macháčkovi s bratránkem. V následujících letech tak Bílý tesák věrně sloužil Wyrrgymu, takže se účastnil mnoha obchodních cest a v roce 29 BBY také bitvy u Yag'Dhulu, kde byla zničena základna Černých ohařů.
V roce 23 BBY se Wyrrgymu do rukou vrátil Krayt’s Scream a White Fang putoval na Kashyyyk, kde v rodinných docích procházel generální opravou a několika dalšími vylepšeními.
Vydržel tam celou válku klonů a v jejím posledním roce se k němu přidal i Krayt’s Scream, který byl poškozen v šarvátce s Konfederací. Wyrrgy nechal obě lodě odpočívat, cestoval s mistrem Denyzzem na republikové náklady a technici se mohli činit.
Krátce po vyhlášení rozkazu 66 bylo na poradě stařešinů rozhodnuto, že to právě White Fang má nejlepší šanci se dostat na Coruscant a informovat senátora Yaruu o situaci na planetě. Jednak díky pilotovi a jeho bestiálním schopnostem, druhak proto, že by klony při pohledu na tu kraksnu mohly umřít smíchy. Loď pak cestu skutečně zvládla a dokonce se jí pak povedlo i nepozorovaně zmizet z Jádra, odkud zamířila na Miu Leptonis IV, protože se její majitel potřeboval vypovídat. Po krátkém pobytu ve Fogsmeade na ni nicméně Chlouppek nahnal Wyrrgyho zpátky a společně vyrazili na Nar Shaddaa, kde přistáli v Modrém sektoru.
V prvních letech vlády Impéria byla loď posledním pozůstatkem jinak znárodněného majetku Wyrrgyho rodiny, sloužila k přepravě všeho možného a nějaký čas na ní létaly i Wyrrgyho žena a v roce 14 BBY Cae Vitthar.
V druhé polovině roku 14 BBY byla poškozena v přestřelce s imperiální patrolou a nouzově přistála na Oarligu. Posádku tam zradil Anarad, který prostřednictvím Sivraka kontaktoval Impérium a inkasoval za to slušnou odměnu. Wyrrgy pak putoval do Nihlus Hollow, Harrysha do koncentračního tábora na Kashyyyku a pouze Cae se povedlo uniknout. Loď nějaký čas ležela ladem, pak ji Anarad nechal opravit a začlenit do vozového parku své organizace, takže na ní v následujících letech jeho lidé pašovali kde co.
Wyrrgy se ji po svém osvobození pokoušel najít a později ji chtěl zařadit do flotily Tetragonu, ale nebylo to snadné a pořád mu do toho něco lezlo. Jeho snahy tak byly odhaleny a v roce 4 BBY posloužil White Fang jako lákadlo, díky němuž byl Wyrrgy zajat jedním z Anaradových lovců. Všechno se nakonec v dobré obrátilo, White Fang byl i s Wyrrgym zachráněn a mohl se po boku Růžového sršně odebrat na Atalay, s mezipřistáním na Idigaro. Mezipřistání se však tak úplně nepovedlo, loď musela záhy znovu prchat a v rychlosti předpočítaný hyperprostorový skok ji i s Růžovým sršněm dostal na Mersin, kde došlo ke kontaktu s klony.
Do následné bitvy o planetu se Bílý tesák zapojil až v závěrečné fázi, ale protože ho následovaly Bosphor a Dardanella, dva republikové křižníky, jeho příspěvek byl přímo kritický. Wyrrgy, Chlouppek a Kody jím proletěli mlhovinou, ukázali klonům, na co mají střílet, a protože loď nebyla ve stavu, kdy by mohla dlouhodobě bojovat, trojice hrdinů na něm přistála v hangáru Dardanelly. Zatímco odtamtud vedli svoje jednotky, White Fang zůstal v relativním bezpečí a vyhnul se jakémukoliv poškození. Jakmile bylo po všem, Wyrrgy byl za to tuze rád a když měl zrovna při prolézání archivů Atalay chvilku volna, lodi se věnoval a snažil se z ní dostat odér získaný na Oarligu a ve službách zlovolného Hutta.
Pět měsíců po zničení první Hvězdy smrti byla loď použita při pokusu o evakuaci Wyrrgyho a Kaweny z planety Atalay, ale D-9 přes všechny snahy nezvládl průlet mlhovinou a začal vysílat nouzové volání, které později zachytily posádky Růžového sršně a Chlupatého kaktusu v čele s Voh-Jinem a Champbaccou. Záchranná výprava vedená výsadkem sestávajícím z Chlouppka a Kodyho zachránila oba pasažéry a převezla je na pojízdnějšího Sršně, ale při následném pokusu odtáhnout Bílého tesáka se lodě ocitly pod palbou a Chlouppek byl nucen použít White Fang jako improvizovaný ablativní pancíř.
Z lodi zbyla jen zanedbatelná část trupu, kterou hrdinové později věnovali Šošonskému králi, aby s ní nějak pietně naložil. Ten nechal z torza vytřídit vzácné kovy a ze zbytku si příslušníci odboje ukovali nové ryyky a další potřebné věci.