Werner Ronif

Werner Ronif byl charismatický imperiální moff, který stál u zrodu operace Valkýra a byl jejím stěžejním pilířem.

Historie

Werner se narodil v roce 63 BBY do rodiny střední třídy na Fondoru a již v mládí se dal k republikovému námořnictvu, kde si udělal kariéru. Ke konci klonových válek velel čtyřem venatorům a měl za sebou několik vítězství.
Nedlouho po zániku Republiky si začal uvědomovat, že Císař není pro Impérium tím nejlepším, a ačkoliv to bylo velice riskantní, dal dohromady skupinu podobně smýšlejících důstojníků, s nimiž položil základy operace Valkýra. Prožil při tom krátký románek s Frau Engels a byl zodpovědný za rostoucí sílu celé operace i jejího případného úspěchu. Od roku 7 BBY žil na Idigaro a v polovině roku 4 BBY plánoval spustit celou akci.
Naneštěstí byl dne 26. 2. 4 BBY povolán, aby předsedal imperiálnímu tribunálu, který měl odsoudit psance Wyrrgyho, Kody-Kanna Tonewyho, Voh-Jina Sanseatora Mista, Regida, Asyrka Aatashu a Chlouppka za zločiny proti Impériu.
Své povinnosti se zhostil se ctí, ale během procesu došlo k osvobození obžalovaných a masakru, při kterém byl Voh-Jinem zabit. To způsobilo celkovou paralýzu celé operace Valkýra a takřka její rozpad.