Vzpoura v Nihlus Hollow

Vzpoura v Nihlus Hollow: 10 BBY

Kdo se zúčastnil: Wyrrgy, Deek, On v podobě Gurrgura, Sadin Sax, Jergo, Voh-Jin Sanseator Misto, Jeckl Nommod, CT-672 „Jerry”
Místo dění: expanzní region, sektor Indra-su-Mar, soustava Mar-tu, planeta Fisup VI

Stručný děj:
Ničím zajímavá planetka Fisup VI byla domovem malého Imperiálního pracovního tábora Nihlus Hollow, který byl již několik let domovem stovek vězňů, kteří v nelidských podmínkách v hlubinách země těžili vzácné polokovy, na které byla tato hrouda ve vesmíru více, než bohatá.

Toho roku za neznámých okolností zemřel velitel tábora Curz „Tělesný trest” Miron a na jeho místo postoupil jeho asistent, Jeckl Nommod, který, jakožto seržant 132. obrněné divize, byl v táboře kvůli komplikovanému zranění nohy.
Táborem se neslo sotva znatelné napětí, neboť vězni přestávali mít trpělivost s nesnesitelnou dřinou a zacházením.
Ten, který se do myšlenky utéct z tohoto prokletého místa ponořil nejvíc, se jmenoval Wyrrgy a byl to Wookiee, který zde strávil již víc jak pět let života. Přežil zde mnohé a tím nejtěžší byl těžký pracovní úraz, ze kterého se vylízal jen díky bývalému diplomatovi, Yuzzemovi Deekovi.
Tito dva chlupáči spojili síly a zdálo se, že mají k získání svobody dobře nakročeno, aspoň co se odhodlání týče..

Wyrrgy měl to štěstí, že jakožto obchodník dokázal shánět a prodávat zboží i za plotem tábora, a tak se dozvědět o spouště duší, které s ním v táboře žily. Navíc mu pomáhal bývalý ARC trooper, CT-672 alias Jerry, který byl příteleme jeho bratrance Chlouppka, a v Nihlus Hollow byl jako jeden z hlavních dozorců.
Deek zas dokázal dát všem podezřelým aktivitám nálepku nevinného troubelení primitivních chlupatců, a tak na ně nepadl stín podezření dřív, než bylo pozdě.

K útěku si tito dva vyhlédli následující vězně, kteří by se jim mohli šiknout:
Voh-Jin Sanseator Misto - mladý Sullustan, který na sebe přitáhl pozornost svou dobrou náladou a také příběhem, odkud se do Nihlus Hollow dostal. Mechanik, kterému prošli pod rukama snad všechny typy Imperiální techniky a který byl jejich testovacím pilotem se měl hodit na 100%, neboť útěk mohl proběhnout jen za pomoci raketoplánu či lodi, která jistě bude Imperiálního typu.
Sadin Sax - mladý člověk, který od pohledu musel být boxer střední váhy, byl uvězněný za vykradení Imperiální banky, což bylo důkazem toho, že měl pro strach uděláno, dokázal riskovat a improvizovat.
Jergo - měňavec a zručný řemeslník s praxí ve stavění budov, který se mohl hodit k ovlivňování Imperiálů, kdyby na sebe vzal patřičnou podobu.
Gurrgur - jediný další Wookiee v táboře, krajan, který se s Wyrrgym přátelil od prvního dne pobytu v táboře.

Všichni byli ochotní se na útěku podílet a každý z nich byl důveryhodným partnerem. Přípravy k útěku se daly do pohybu, když jednoho dne si Wyrrgyho z ničeho nic předvolal velitel tábora.

4.10. 10 BBY
08:00 Wyrrgy byl předvolán Nommodem k výslechu.
08:25 Nommod dal příkaz k mučení Wyrrgyho, ze kterého chtěl dostat detaily o domnělé vzpouře.
08:31 Jerry odblokoval na dálku Wyrrgyho pouta.
08:32 Jeckl Nommod měl o šest zubů méně a frakturu lebky více. Byl vzat Wookieem jako rukojmí.
08:33 Jerry vypustil táborovým rozhlasem falešnou zprávu, že byl Wyrrgy při mučení zabit.
08:35 Běsnící Deek dal spontánně do pohybu vzpouru, která se šířila celým táborem.
08:55 Sadin ozbrojený jen vězeňským nožem dal všanc svůj život a zabil dva střážné u vchodu do kremační budovy.
09:12 Jergo nalezl nejslabší místo obvodové zdi.
09:20 Otvorem ve zdi se protáhli a seběhli z kopce na přistávací plochu, kde byl odstaven malý Imperiální raketoplán třídy Lambda.
09:26 Voh-Jin usedl do pilotského křesla a rozdal instrukce ostatní, jak připravit loď k co nejrychlejšímu startu.
09:28 Deek si všiml, jak od hlavní budovy, ze které se kouřilo, sbíhal Wyrrgy s Nommodem v podpaží a v patách měl skupinu šesti Imperiálů.
09:29 Wyrrgy naskočil do lodi a odlepili se od země.
09:30 Na oběžné dráze všichni propukli v radostný jásot nad znovu nabytou svobodou a skutečností, že Wyrrgyho smrt byl jen hoax.

Voh-Jin udělal krátký skok hyperprostorem k vesmírné oáze SpaceFoam, Deek nacpal Nommoda do odpadkového modulu a vyhodil ho airlockem pryč z lodě. Voh-Jin provedl další miniskok k malé elektronicé bouři, riskl průlet, čímž usmažil všechny komunikační vysílače a pak již bez strachu ze sledování opoustili Inra-su-Mar a vydali se na Wyrrgym zvolené bezpečné místo, Nirgorův asteroidový pás