Vyuzená vědma

Vyuzená vědma: 27. 4. 1 ABY
Kdo se zúčastnil: Champbacca, Demonbacca
Místo určení: Vnější okraj, sektor Braxant, Vib 2

Úvod do děje

Protože hrdinové získali informace o místě, kde se měla nacházet jimi hledaná Stařena, vyrazili neprodleně po předchozích událostech znovu do akce v naději, že už je od probuzení Wyrrgyho z kómatu dělí jen krůček. Byla to však lstivá léčka!

Detaily

27. 4. 1 ABY

01:15 Palpatinův palec zakroužil kolem Vibliblomu a vstoupil do gravitačního stínu měsíčku Vib 2.
01:18 Piloty kontaktoval dispečink a po chvíli se našel i někdo, kdo rozuměl shyriiwooku. Champbacca měl z toho takovou radost, že dotyčného pozval na panáka a byl trochu zklamán, že to neklaplo, protože by tím porušil vnitřní nařízení společnosti. Povolení k přistání ale dostali.
01:20 Champbacca během přeletu nad hlavním městem zaznamenal dvě silnější aury, z praktických důvodů se rozhodli jako první prověřit tu bližší. Na měsíci bylo brzké dopoledne nesynchronizované s galaktickým standardním časem.
01:25 Palpatinův palec zaparkoval v přiděleném hangáru, hrdinové se ozbrojili a vyrazili do města. V rychlosti jim ani nepřišlo divné, že je celá čtvrtina přístaviště pro veřejnost uzavřena. Do popravy pořád zbývalo nějakých sedm hodin, a tak postupovali sice urychleně, ne však zbrkle.
02:11 Chlouppek našel pár zkratek temnými uličkami a stanuli před budovou hotelu, z jehož třetího patra Champbacca vnímal auru uživatele Síly. Bez skrupulí nakráčeli dovnitř.
02:12 Pozdravili recepčního a zahájili nerušený výstup po schodech do třetího patra. Champbacca vnímal vzrůstající paniku sledované osoby.
02:15 Chlouppek zaklepal na dveře, za nimiž se nacházel jejich cíl, a protože na výzvu k otevření nikdo nereagoval a Champbacca si všiml, že se majitelka aury přesouvá k oknu, prostě je vykopl. Na druhé straně stála holka ozbrojená světelným mečem, který se jí Chlouppek pokusil sebrat Silou, ovšem neuspěl. Rinoei tak měla z první ruky důkaz, že přinejmenším jeden chlupáč není jen obyčejný chlupáč, ale úlovek, za který by jim Císař možná i poděkoval.
02:16 Zařval na ni, že jí nechtějí ublížit a že zachraňují její mámu, Champbacca mezitím v rámci možností zase zabouchl. Rinoei se zdánlivě trochu uklidnila, ale pořád si hlídala únikovou cestu a byla extrémně podezřívavá.
02:17 Chlouppek si k ní pomalu přisedl na parapet a snažil se ji uklidnit.
02:18 Došlo k výměně názorů, kterou Champbacca promptně zkrátil tím, že těm dvěma doporučil si to rozdat.
02:19 Začala normální konverzace, během níž Rinoei z run na pytlíčku s halucinogenů poznala, že se dříve setkali se Zok’Tukem, a představila se jako Aryka, dcera Akyry. Ta přesmyčka přiměla Champbaccu zamyslet se, jestli to není nějaká bejkárna a jestli ještě pořád není v Temném labyrintu, ale nahlas to neřešil.
02:20 Rozezněly se zvony, Rinoei zahrála přesvědčivě výrazný nárůst paniky a bez jakéhokoliv vysvětlení vyskočila z okna. Chlupáči se po sobě podívali a s vědomím, že už na tom nejsou s klouby nejlíp, běželi ke schodům.
02:23 Všichni tři se sešli dole, Rinoei přesvědčivě hysterčila, proč se nevrhli za ní, a na uklidnění musela od Chlouppka dostat dvě facky. To pomohlo a oni pokračovali v cestě.
02:25 Následovali ji temnými uličkami a cestou míjeli spoustu lidí, kteří remcali, že už ani popravy nejsou, co bývaly, když se konají o šest hodin dřív, než bylo plánováno.
02:48 Doběhli na náměstí, z jehož středu začal stoupat dým. Chlouppek se rozeběhl k hranici, na níž byla přivázaná falešná Akyra, a Rinoei ho následovala. Všem třem v tu chvíli v hlavě zaznělo varování, ať to nedělají, že z těch dvou může přežít jen jedna a falešná Akyra chce, aby to byla falešná Aryka.
02:49 Pravý Champbacca zabrzdil, protože moudří lidé se mají poslouchat, falešná Aryka taktéž, protože se mají poslouchat i mámy, respektive osoby za mámy se vydávající, a navíc to bylo součástí velkého plánu. Chlouppek ale pokračoval dál, přeskočil barikádu i strážníky a vrhl se do plamenů k Ronaji.
02:50 Champbacca se plácnul do čela, nařídil falešné Aryce, ať hlavně nedělá žádné píčoviny s mečem, a vstoupil do krátké a dost odfláknuté bitevní meditace. Zatímco se snažil vyhecovat bojového ducha těch pár čumilů, co měli štěstí a šli o šest hodin dřív náhodou kolem, a vydeptat nemalé množství strážných, Chlouppek tomahawkem osvobozoval Ronaji a začínal doutnat.
02:51 Rinoei mu chtěla hodit světelný meč, ale naštěstí si včas uvědomila, že to je nejspíš přesně jedna z těch píčovin, co dělat nemá, dál stála na místě a radši kryla Champbaccu, který tou dobou nebyl tak docela přítomen. Podařilo se mu ale vyhecovat v davu chuť na trochu akčnější odpoledne, takže měl Chlouppek na sekání posledních pout zvukovou kulisu a strážní nechápali, co ti lidi blbnou. Obě falešnice se v přímém přenosu přesvědčily o tom, že chlupáči dokážou používat Sílu.
02:52 Velitel stráží vydal svým podřízeným povel k zahájení palby na chlupatého anarchistu, ale v tu chvíli se všem udělalo tak smutno, že jich většina vůbec nevystřelila a ti, co se jim to povedlo, netrefili pro slzy ani přibližné okolí hranice. Chlouppek nacpal falešné Stařeně do pusy skutečné dýchátko, hodil si ji přes rameno a zdrhal, stále doutnaje.
02:53 Champbacca přerušil bitevní meditaci, houkl na Rinoei, ať zdrhá, a běžel taky, protože věděl, že Chlouppek je jako největší sprinter skupiny dožene během chvilky. Lidé v davu přestávali skandovat a začali zdrhat, protože si uvědomili, že se začalo střílet a že lynčování zas taková sranda není.
02:55 Hrdinové zapadli do prvního otevřeného krámu v ulici před náměstím, do květinářství, dav se hnal dál. Chlouppek položil Ronaji na stůl a začal zjišťovat, kolik toho vdechla, Rinoei mu pomáhala a Champbacca přehodil ceduli na dveřích na “zavřeno”, aby jim tam náhodou někdo nevlezl pro karafiáty.
02:56 Chlouppek přiložil ruce na Ronajiny skutečně popálené kotníky a s potěšením sledoval, jak se mu to povedlo. Rinoei mezitím na Champbaccovo reálné naléhání vysvětlila floristce, že nejsou vandalové a že hned zase půjdou.
02:57 Jakmile se přesvědčili, že Ronaji může chodit, vyrazili zadním vchodem ven a zamířili k hangáru. Rinoei sice doporučovala schovat se a počkat, až se situace uklidní, ale oba Wookiové byli ostře proti, protože už se jim stýskalo po lihovaru a naopak doufali, že když budou rychlí, nestihnou domácí pořádně rozjet pátrání.
03:33 Skupina se nepozorovaně dostala až k přístavu, ovšem jeho vrata byla zavřená a cedule hlásily přerušení provozu z důvodu úprku čarodějnice.
03:35 Chlouppek zvažoval, že by mohl vylézt po vnější struktuře budovy přístavu a otevřít cestu Palci odtamtud, ale nakonec zvolili raději cestu vnitřkem, protože našli výstup z ventilace.
03:50 Všichni čtyři se propídili až k další mřížce, po jejímž vykopnutí se jim otevřel přístup do malého skladiště.
03:51 Hrdinové se rychle ujistili, že uvnitř nejsou kamery, rozsvítili si a začali zjišťovat, jestli tam s nimi není něco, co by jim mohlo pomoci v dalším úsilí. Rychle zjistili, že kromě generických krabic je v místnosti i několik takových, jaké používá Impérium.
03:52 Na několika krabicích našli dokonce i logo IDNRA, které znali z nákladu lodi zabavené při jednom z předchozích dobrodružství.
03:59 V obyčejných bednách byly povětšinou energetické články a další nezajímavosti, ale v těch imperiálních našli dvě stormtrooperské zbroje.
04:00 Díky helmám zkusili chvíli odposlouchat imperiální frekvenci a nabyli dojmu, že ať už je důvodem jejich přítomnosti cokoliv, nejsou ještě připraveni ji dát najevo veřejně.
04:02 Po krátké úvaze se dámy začaly do zbrojí navlékat, chlupáči se maskovali použitím několika příčeskových mopů.
04:15 Převlékání bylo úspěšně dokončeno, včetně předstíraného přenastavení hlasového modulátoru v helmách, a skupina vykročila do chodeb přístaviště jako dvojice údržbářů, která viditelně potřebuje ozbrojený doprovod.
04:20 Čtveřice vešla do odbavovací haly přilehlého kvadrantu přístaviště a potvrdila si domněnku, že tam šéfuje Impérium. Spatřili několik dalších stormtrooperů, pár důstojníků a skrz plexisklo i hologram nějakého papaláše. Měňavky nijak nevyužily skutečnosti, že mají všude kolem posily, a dál hrály šarádu.
04:23 Pokus o průchod do civilní sekce nevyšel a hrozilo, že by někomu jejich snažení mohlo přijít podezřelé, a tak čtveřice pokračovala v improvizované trase za účelem údržby a zmizela v chodbě. Champbacca s Chlouppkem si však vzpomněli, jak jim Bruce vypravoval o jedné své podobné šlamastyce na letišti, a rozhodli se to vyřešit jako on, nalezením podzemních tunelů pro inženýrské sítě a palivové potrubí.
04:41 Našli odpovídající dveře, dostali se za ně a zahájili sestup po žebříku do podzemí. Dámy ve zbroji museli chlupáči chytat, protože se jim v ní dost blbě lezlo.
04:48 Servisními tunely dospěli ke spojovací chodbě do vedlejších sekcí. Blokovalo ji silové pole hlídané jedním stormtrooperem.
04:50 Skupina k němu bez bázně a hany dokráčela, Rinoei mu vysvětlila, že jsou rutinní údržba silového pole a že je vystřídán, s čímž neměl problém. Zasalutoval, přenechal jim pozici u ovládání a odcházel.
04:51 Chlouppek po něm skočil a zlomil mu vaz, jeho tělo pak Champbacca narafičil tak, aby to aspoň z dálky vypadalo, že pořád stojí na místě a hlídkuje. Rinoei si s ním vyměnila helmu pro případ, že by používal nějakou jinou frekvenci, vypnula silové pole a všichni čtyři prošli dál.
04:52 Sotva pomocí Síly pohnula s pákou, aby se pole zase zapnulo, ozvala se jí kontrola, která si výpadku pole všimla. Rinoei však nezaváhala, odpověděla hlasem vojáka, že to jenom procházela údržbářská četa s platným oprávněním, a obešlo se to bez poplachu.
05:06 Vylezli v chodbě nedaleko stání, kde parkoval Palpatinův palec, a obezřetně pokračovali v cestě.
05:08 Palpatinův palec byl na místě, hangárová vrata ve stropě přístaviště zavřená. Champbacca letmo překontroloval, jestli se mu uvnitř někdo neschovává, Chlouppek se vrhl k terminálu a začal čarovat.
05:09 Rinoei dovnitř dovedla Ronaji, která už měla toho trajdání dost, Champbacca jim doporučil vzít to z výtahu hned doleva, kde byla dílna zařízená na práci se zrezlými vraky a nějaká ta stará rašple už tam nejspíš taky byla. Pak šel asistovat Chlouppkovi s terminálem.
05:15 Chlouppkovi se podařilo najít subrutinu k otevření hangárových vrat, všech, ale protože nemohli vyloučit, že je bude nějaký kokot pronásledovat a chtít sestřelit, otevřeli nejdřív komunikační kanál mezi všemi hangáry. Odřízli od něj velín a Champbacca nadiktoval ostrou nótu, v níž se vyhrazoval proti neoprávněnému zadržování všech přítomných pilotů, proti bránění svobodnému podnikání a proti byrokratickým průtahům, jež každého jenom otravují. V jejím závěru ujistil diskriminované soudruhy, že za deset minut jim všem otevře a že můžou klidně začít startovat.
05:16 Sám pak zaběhl do lodi, nahodil motory, začal předpočítávat hyperprostorový skok do nedaleké soustavy a doufal, že s ním k obloze vyrazí aspoň někdo, protože v boji Palpatinovu palci skutečně věřit nemohl.
05:17 Chlouppek ještě venku zkontroloval, jestli tam není něco, čím by si mohli přilepšit a trochu tím zmenšit cestovní výdaje, ale nic tam nebylo, tak se spokojil s obvyklým řešením, že to pak bratranci vyfakturuje jako vícepráce pro Tetragon.
05:25 Chlouppek přesně podle plánu spustil subrutinu, pozoroval, jak se hangár otevírá, a vyběhl na palubu Palce, kde převzal řízení.
05:26 Palpatinův palec vyletěl z přístaviště, následován jen těsně dalšími pěti frachťáky, z nichž některé ho kupodivu ještě ani v horní atmosféře nepředletěly. Pokud vedení přístavu nějak jednalo, nebylo to vidět, Impérium rovněž nezasáhlo.
05:33 Lodě dorazily k hyperprostorovému uzlu a s díky mizely, přičemž ani Palec na nic nečekal a hupsnul si taky. Cestou do náhodně zvolené soustavy v okolí si posádka konečně trochu vydechla.

Následky

Ronaji byla zachráněna a chlupáči měli za to, že vymetou štěnice a v klidu doletí probrat Wyrrgyho. To se ale přepočítali, protože je čekala další vypečená taškařice!
Cordia mohla nerušeně pokračovat v budování dolu na bláto a přeměně Vibu 3 v druhý Brruntaal.