Vylízaná vopice

[„Vopice jsme obě, vylízaná je jenom loď. Zatím. Už sis dnes vybral obědovou pauzu, hmm?“]
- Borroro balí dispečera planetárních doků

Vylízaná vopice byl lehký frachťák třídy HWK-290, který během své pašerácké kariéry využívala Borroro. Loď disponovala několika drobnými vylepšeními, díky nimž byla úspěšnější při prorážení blokád, ale nákladový prostor i paluba pro pasažéry byly naprosto standardní, bez jakýchkoliv úkrytů na kontraband.

Historie

Vopice opustila doky na Corellii v roce 32 BBY a téměř okamžitě si ji koupil lovec lidí Lazslo, který jí nedal žádné zvláštní jméno. Procestoval s ní velkou část galaxie, povětšinou pracovně, a v roce 30 BBY se stavil ve městě Chendrrl na Alaris Prime, kde ji od něj v partii sabaccu vyhrála právě Borroro. Ačkoliv zvažovala i některá hodně bizarní jména,1 nakonec ji pojmenovala na památku toho, že ji získala intenzivním lízáním nových karet, ovšem jméno si pak různí lidé vykládali i mnohem kreativněji.
Roku 10 BBY byla zadržena na oběžné dráze téhož měsíce a zabavena, načež putovala do imperiálního skladu zabavených lodí a po inspekci byla nabídnuta k prodeji. Dlouhá léta o ni nikdo nejevil zájem, až koncem roku 3 BBY padla do oka Vosskovi, jenž ji koupil, opravil, zbavil chlupů a následně využíval jako osobní transportér.
Když byla roku 0 ABY jeho předchozí majitelka osvobozena při útoku odboje na Tábor 52, po lodi se sháněla a poměrně rychle vyšlo najevo, že ji má ve vlastnictví právě agent Spike. Nejdřív mu nabízela kredity, kterých ale moc neměla, pak že mu neurve ruce a nakonec sdílení lodi, kterou by ona pilotovala a on užíval, což Vossk přijal. Vzhledem k následnému vyhlášení výjimečného stavu na Jolly Jediovi a také jejímu těhotenství však k navázání užší spolupráce prozatím nedošlo a Vylízaná vopice byla ještě nějakou dobu pilotovaná pouze Trandoshanem.
3. 8. 0 ABY vyzvedla na neobydleném měsíčku v sektoru Arkanis Hessku, zamířila zpátky do sektoru Mytaranor a několik měsíců monitorovala dění v soustavě Kashyyyk. Vossk a Hesska s ní pak přistáli na Trandoshe a podněcovali tamní disent.
Když bylo v dubnu 1 ABY potřeba dostat z planety urychleně Zoltana a jeho rodinu, byl Vossk s Vylízanou vopicí naneštěstí zrovna pryč, a tak bylo třeba vymyslet alternativní plán.

A56D93c.png?1