Vusda Tannjis

Vusda Tannjis byla lidská žena z Capzy, pirátka sólistka s úctyhodným trestním rejstříkem a matka Keisell Swonn. Byla to velmi přitažlivá žena s tajemnýma očima, co měla nejen v podprsence, ale i za ušima.

Historie

Vusda se narodila roku 63 BBY v hlavním městě tropické kolonie a jméno dostala po Vusdovi od Černých ohařů, který planetu spolu se svou letkou o sedm let dříve zachránil z područí pirátské skupiny Habar. Jak však vyrůstala, spíš než v podobných hrdinech našla svůj vzor právě v pirátech a už od základní školy rostla pro šibenici. Začalo to drobnými krádežemi, postupně přešla k vydírání a v šestnácti si na černém trhu opatřila první pistoli. Ač jí členství nabízelo několik slibně rozjetých gangů, odmítla je, zatvrzele pracovala sama a některé z těchto skupin dokonce rafinovaným pospáváním s některými členy rozeštvala a zničila, aby si zmenšila konkurenci.
V roce 44 BBY se násilím zmocnila menší lodi s pilotním asistentem, díky čemuž mohla rozšířit své pole působnosti a snížit riziko dopadení, nicméně i přesto se na domovskou planetu často vracela, aby tam na její jméno nezapomněli. Ve vnější galaxii navštívila několik blízkých planet, připsala si na seznam několik loupeživých vražd a roku 40 BBY zavítala dokonce i na Scipio. Tam unesla dceru vysoce postaveného člena InterGalaktického bankovního klanu a chtěla ji vyměnit za nemalou finanční částku, nicméně před výměnou se jí do lodi pokusil proplížit rytíř Jedi Sally Swonn. Vusda si ho všimla, zpanikařila a využila toho, že byla rukojmí přibližně stejně stará jako ona - zastřelila ji, vyměnila si s ní šperky a než se Sally konečně dostal na palubu, vypadalo to, že se rukojmí zachránila sama. Padla rytíři do náručí, přidala spoustu slz a emocí, které nechápal, a prodala to naprosto dokonale. Dokonce se jí podařilo rytíře uprosit, aby zatím zprávu o jejím osvobození nesdílel s otcem ani nikým dalším, protože za únosem přece dost dobře mohl stát někdo z jeho nejbližšího okolí, a oba na palubě lodi nenápadně opustili Scipio, aby byla v bezpečí.
Vusda chtěla počkat, až rytíř usne, sebrat mu meč a sejmout ho, nicméně když se jí konečně naskytla příležitost, zahlédla jeho luxusní svaly a rozhodla se jeho likvidaci v zájmu vlastního libida odložit. Svádění jí pak trvalo o pět dní víc než u kteréhokoliv jiného chlapa, to jest celých pět dní, především proto, že Sally její nadbíhání dlouho vůbec nechápal. Nakonec se jí ale poštěstilo, ona poznala, že rytíři Jedi nejsou v posteli velká výhra, a když následně usnul, pokračovala ve svém plánu. Zabít ho ale k vlastnímu překvapení nedokázala, tak ho jenom omráčila, bez meče vysadila na Marmothu a pokračovala v krasojízdě.
Když o pár týdnů později zjistila, že se její noc s Jediem neobešla bez následků, nejdřív zvažovala potrat, nicméně pak si uvědomila, že tím bude moci snáz využít skutečnosti, že Sallyho nezabila. Ještě nějaký čas přepadala lodě, ale pak se na domovské Capze uchýlila do ústraní a v roce 39 BBY tam porodila zdravou holčičku, Keisell. Než však stihla přijít s pořádným plánem, jak co nejefektivněji vydírat rytíře Jedi, spravedlnost ji dohnala a Sally ji našel. Znovu se pokusila hrát na city a poukázala samozřejmě i na společného potomka, ale tentokrát jí to nebylo nic platné, putovala za mříže a svou dceru už nikdy neviděla, protože k soudu se dostavil i žalem zničený pohlavár ze Scipia a postaral se o to, aby Vusda dostala trest smrti, dítě nedítě.
Ničeho však nelitovala a ještě krátce před popravou se nechala slyšet, že kdyby dostala příležitost, spáchala by i větší hrůznosti.