Vrook

Hrabě Vrook byl člověk ze Scipia, zaměstnanec InterGalaktického bankovního klanu, zakladatel a nějaký čas majitel Ledové placatky.

Historie

Narodil se v roce 78 BBY na Scipiu do rodiny úředníků a hned po dostudování střední školy s ekonomickým zaměřením odcestoval na Mygeeto, kde se staral o burzu s minerály. Příliš ho to nebavilo, ale neměl odvahu ani dostatečně kreativního ducha na to, aby zkusil něco jiného, a tak jenom hromadil prachy a doufal, že mu štěstí samo přijde naproti.
V roce 39 BBY potkal při západu slunce Joyu Brannigan, která mu učarovala natolik, že jí rychle sehnal kytku a následně ji požádal o ruku, což přijala,1 k jeho vlastnímu překvapení. Brzy však vyšlo najevo, že ho brala jenom jako sponzora na další cesty, ještě v témže roce zmizela a on si ze žalu otevřel hospodu.2 Musel ji dotovat z hlavního příjmu, protože byla mírně ztrátová, ale ani trochu mu to nevadilo, byl na sebe vlastně i docela hrdý, povídal si v ní s cizinci a kupodivu si nevychlastal mozek z hlavy. V roce 21 BBY mu definitivně došlo, že se Joyce nevrátí, požádal korespondenčně o rozvod3 a ona s ním souhlasila, dokonce bez nároku na jakýkoliv majetek.
V roce 3 BBY hospodu za symbolickou cenu prodal své věrné kuchařce a její dceři a i se značnými úsporami se přestěhoval na Idigaro, kde hodlal dožít. Většinu času pak trávil na procházkách po horách nebo čtením a galaktická politika a ekonomika mu mohly políbit šos.