Vossk

Vossk, povstalecké buňce kolem kapitána Křupky známý jako agent Spike, byl Trandoshan z Alaris Prime.

Historie

Narodil se roku 21 BBY ve valyarrské komunitě ještěrů, kteří se snažili o poklidné soužití s wookijskými kolonisty, ale protože se v jeho třech letech dostalo k moci Impérium, moc si z těch časů míru nepamatoval. Zatímco většina jejich sousedů popadla zbraně a zmizela v lese, kde chtěli hájit svoje názory, Vosskovi rodiče zůstali ve vesnici a úslužně snášeli novou vládu agresivních otrokářů, kteří jimi sice pohrdali, ale otevřeně je neperzekuovali.
V mládí se začal učit opravářem rybářských plachetnic, ale děsně mu to nešlo, a tak krátce po šestnáctých narozeninách zkusil štěstí u žoldáků. Tam mu to šlo o trochu lépe, zejména s odstřelovací puškou, a navíc mohl cestovat mimo rodný měsíc, což ho bavilo. Rok 3 BBY pro něj byl zlomový, neboť měl štěstí na zakázky a vydělal značnou sumu kreditů, a tak si krátce před Vánoci koupil jeden použitý lehký frachťák z imperiálního skladu zabavených lodí - Vylízanou vopici. Během jejích oprav narazil v databankách na některé záznamy o tom, jak s ní bývalá majitelka pašovala Wookie tam, kam potřebovali, a děsně ho to dojalo.
Když se navíc začátkem roku 2 BBY dozvěděl o formujícím se povstání, začal mu dodávat informace přímo ze sektoru Mytaranor, zejména ze soustavy Kashyyyk. Měl kontakt i na Šošonského krále a byl to právě on, kdo kapitánu Simbaccovi předal zprávu o chystaném útoku na Tábor 52.
Dění v soustavě monitoroval i nadále a podával kapitánu Křupkovi zprávy o zhoršující se situaci na Trandoshe, kde tamní disent zažíval krušné chvíle. Ke své velké radosti zjistil, že křupkový odboj posílila Hesska, pro něj téměř legendární postava, a v dalším zjišťování informací tedy pokračoval o to zapáleněji, jakkoliv byly čím dál horší.
Přibližně 3. 8. 0 ABY vyzvedl na neobydleném měsíčku v sektoru Arkanis Hessku osobně, přivítal ji na Vylízané vopici a vyrazil s ní do soustavy Kashyyyk, opatrně zjišťovat, jestli s tím bordelem přeci jen něco nezmůžou.

d20

Fringer 6 / Sharpshooter 2
Spot +11, Hide +10, Listen +10, Pilot +10, Gather Information +9, Bluff +8, Jump +7, Repair +6, Survival +6, Escape Artist +5, Sense Motive +5, Swim +5
Point Blank Shot, Run, Precise Shot, Far Shot
Preferred Weapon (blaster rifle)