Vortulo VII

Vortulo VII byla nevýznamná travnatá planeta v soustavě Vortulo v Jádru. Patřila ke středně velkým, tamní klima bylo mírné a dařilo se tam treranským králíkům. Pro svou polohu byla častým terčem útoků nejrůznějších pirátských skupin, které ji chtěly využívat jako svou předsunutou základnu v Jádru, ale obyvatelé se nedali a s podporou silné armády jim dlouhodobě úspěšně vzdorovali.

Historie

Planeta byla poprvé osídlena krátce po založení republiky, a to jako zemědělská kolonie. Vysazení králíci z Treranu však záhy poškodili původní ekosystém, sami téměř vyhynuli a planeta již nedokázala produkovat dostatek potravy na to, aby byla ekonomicky přínosná ostatním světům v Jádru. Export tak téměř ustal, ale život na planetě pokračoval dál, jen už se nerozvíjel a tamní civilizace se přestala rozrůstat.
Po většinu historie tam byla zavedena povinná vojenská služba a každý obyvatel věděl, jak zacházet se zbraní, což se hodilo při častých nájezdech organizovaných zločinců. Přesto museli být často povoláni i záložní žoldáci, například v roce 92 BBY, kdy s jednou obzvláště vypečenou ofenzivou pomáhal i Rocco.
V roce 76 BBY tam v důsledku kybernetického útoku vypukla ekonomická krize,1 během níž se hnacím motorem ekonomiky stali chovatelé králíků. Krize sice záhy odezněla, ale produkce králičího masa byla i nadále důležitou součástí hospodářství.
Pád Republiky planetu zpočátku nijak neovlivnil, později ale začalo Impérium králíky vykupovat jako nutričně hodnotnou potravu pro stormtroopery a vortulané se tak za nového režimu vlastně měli lépe než dřív.

Rodáci