Vojtovo dědictví

Vojtovo dědictví: 19. 4. 1 ABY
Kdo se zúčastnil: Lizzie, Panchah, Pirranhacca a několik dalších dětí z Jolly Jedie
Místo určení: Střední pás, sektor Taldot, nepojmenovaná soustava, Jolly Jedi

Úvod do děje

Panchah sice kapitána Simbaccu vůbec neodposlouchala, ale zaslechla, jak si v Koktavé školnici nad hrnkem kakaa posteskl po nějaké strašně staré knize od nějaké školnice, kterou prý kdysi dávno schovali na palubě a on ji od té doby neviděl. Došla k závěru, že by to byl super dárek k narozeninám a že by se pak možná rozvedl, a po vyučování přemluvila dva spolužáky, aby do toho šli s ní.

Detaily

12:35 Zvonění, skončila hodina prvouky, Tatranca ukončila výuku a děti se začaly rozutíkat. Panchah si vzala stranou dva nejbližší spolužáky a navrhla jim zábavu na odpoledne.
12:36 Lizzie byla přesvědčena, že dokáže heknout bezpečnostní záznamy z kamer, kde by tu knihu mohli zahlédnout. Šli se tedy ozbrojit, protože šlo o děsně nebezpečný podnik, Cypísek nabil bambitku a Panchah vzala Etiketu.
12:41 Plížením se vydali k nejbližší bezpečnostní místnosti. Kryli se ve stínech a výklencích a osvětlené chodby překonávali parakotouly, čímž si sice vysloužili nežádoucí pozornost kolemjdoucích, ale bylo to hustý.
13:11 Dostali se k cílovým dveřím, Lizzie je začala hackovat a její dva kolegové se připravovali vpadnout dovnitř.
13:13 Dveře se otevřely, Cypísek tam vpadl a perfektně mířeným výstražným žaludem trefil jednu ze zářivek, čímž ji vysadil a zhasl. Ostatní ale svítily dál, takže se musel snažit o kamennou tvář, aby nebylo vidět, že se lekl a vystřelil omylem. Místnost byla jinak tichá, viditelně dlouho nepoužívaná,
13:14 Lizzie začala startovat terminál, Pirranhacca s Panchah hlídali dveře a radili.
13:29 Lizzie našla složku se starými záznamy z kamer v hangáru, Cypísek hlídal, Panchah napadlo zavřít dveře.
13:31 Po chvíli přehrávání náhodných, povětšinou dost nudných záběrů na prázdný hangár našli jeden, kde se něco hýbalo. Viděli přistávat Žihadlo, Rychlý dráp a několik dalších lodí, z nichž obratem vycházelo několik jim neznámých tvorů. Poznali pouze slečnu Brannigan, Chlouppka a Champbaccu, povědomý jim byl třetí Wookiee a rovněž jedna mladá Togruta. Většina z nich nesla nějaké věci, ale kandidátek na školnici bylo více, sledovat je jednu po druhé by bylo na dlouho a Cypísek měl hlad. Domluvili se tedy, že půjdou na o a pak to přijdou dodělat.
13:45 K obědu byly těstoviny s česnekem a petrželkou, ty Simbacca rád, a i trojice hrdinů si je dala s chutí. V jídelně navíc zahlédli Cae Vitthar, chvíli porovnávali, jestli to fakt byla ona, a pak využili příležitosti a zkusili u ní zjistit, kdo že to byla ta školnice.
13:46 Cae sice tušila, že v tom bude nějaká vylomenina, ale všechno jim to vysvětlila a dodala i fakt, že dítětem té školnice je Dwayne Breen, kterého občas vídají na hodinách. Díky tomu mohli školnici bezpečně určit jako tu, co vedla malé dítě, poděkovali Cae a po dojedení a odnesení nádobí se vydali zpátky k počítači.
14:15 Tentokrát za sebou dveře zavřeli rovnou, aby nemuseli hlídat, a na záznamech pak naneštěstí zjistili, že Nina sice vedla dítě, ale jinak u sebe vůbec nic neměla. Začali tedy pozorovat i ostatní, a to nejen ženy.
14:22 Sledování přineslo svoje ovoce a Lizzie zahlédla jakousi knihovitou věc v rukou jednoho výrostka. Ten však rychle zamířil z dosahu kamer kamsi směrem do údržbářského skladiště a tam stopa prozatím končila.
14:24 Skupina vyrazila do téhož skladiště, a to opět ve snaze o co nejvyšší utajení, která byla opět kolemjdoucím poněkud k smíchu.
14:40 Dorazili do skladiště, rozsvítili a z té hromady šrotu a rozebraných strojů málem okamžitě dostali tetanus. Ani jednoho to však neodradilo od okamžitého zahájení pátrání.
14:51 Lizzie našla kus plechu s velkým rezavým šroubem na konci a rozhodla se nechat si ho jako zbraň, když jinou jako děcko z pacifistické rodiny prostě zatím neměla.
14:59 Cypísek našel povalenou LAAT a otevíral dveře, že se koukne dovnitř. Štěrbinou mu vstříc vyšly zelené nožky čehosi hmyzovitého, po čem obratem vystřelil z bambitky. Neminul, čvachtlo to a přišel o jediný náboj, načež začal hledat ve šrotu, čím pálit dál.
15:00 Lizzie rychle zavřela dveře, čímž obludě odsekla vystrčené nohy. Cypísek našel několik moc pěkných šroubů podkováků, Panchah dávala pokyn k dalšímu otevření dveří, protože bestie se uvnitř ještě slyšitelně hýbala.
15:01 Pirranhacca přebil, Lizzie otevřela dveře a Panchah skočila dovnitř. Chtěla vzít hmyzáka Etiketou, ale převážila se, spadla a povedlo se jí jenom rychlým sekem ze země odseknout zvířeti dalších pár končetin. Cypísek vystřelil, zasáhl a šroub proletěl přímo cerebrálním gangliem, čímž netvora usmrtil.
15:02 Všichni si oddechli, Panchah poprosila o kapesník, ale když viděla, co jí Cypísek podává, spokojila se s tím, že zbraň prostě otře později. Pirranhacca schoval pár podkováků na později a všichni vlezli do výsadkové lodi, kterou chtěli pořádně prohledat.
15:05 Zatímco Panchah si prohlížela hlavně mrtvolu a přemýšlela, jestli by to třeba neměli někomu nahlásit, a Lizzie se povedlo rozsvítit, Cypísek učinil senzační nález: v jedné ze skříněk pro klonové výsadkáře našel něco, co nejprve identifikovali jako zvon na prošťouchávání záchodů, později a přesněji jako raketomet. Což bylo jako mrtě hustý!
O skříňku vedle pak našli jenom prach, ve kterém jako kdyby ještě nedávno leželo něco s obdélníkovým, takřka hmatatelně knihovitým obrysem, ale věnovali tomu jen pramálo pozornosti a rychle vymýšleli, co by tak šlo provést s tím raketometem, než jim ho někdo zabaví.
15:08 Před skladištěm potkali Gurrku, která se tuze zajímala o to, co tam našli, a když to zjistila, přemýšlela s nimi.
15:09 Cypísek rozhodl, že ze zbraně slavnostně vystřelí, protože to u nich v lese dělali pořád, a nechal holky, ať okamžitě svolají zbytek drobotiny a vyberou vhodnou lokalitu. Panchah si vzpomněla na jedno AT-TE kousek stranou, které nedávno někdo rozkopal na součástky, a veškeré pozvánky tak směřovala tam.
15:28 U AT-TE se sešla početná skupinka zvědavců včetně Horrda, z nichž někteří donesli i občerstvení. Cypísek položil kabel, za který mu neměl nikdo lézt, začal odpočítávat a s maximální možnou grácií vypálil proti torzu kráčejícího tanku. Exploze otřásla podlahou a spustila lokální hasicí systém, ale šrapnely nikomu neublížily a z dav to odměnil nadšeným řevem.
15:30 Výbuch přivolal poněkud konsternovaného Warrbruga, který však rychle zjistil, že to vybuchla jenom raketa z raketometu, což není nic neobvyklého, protože to rakety z raketometů ostatně dělají. Ujištěn, že děti mají situaci pevně v rukou a jsou bez munice, se jenom přesvědčil, že trosky už nehoří, a šel si po svém.
15:32 Zatímco většina čumilů se rozutekla, než přijdou rodiče, Cypísek, Frodirr, Gurrka, Lizze a Panchah zůstali na místě a přemýšleli, co dál. Panchah navrhla pokračování v pátrání po knize, Lizzie napadlo navštívit knihovnu a v tu chvíli jich bylo o jednoho méně, protože čtení Frodirr prostě riskovat nehodlal.
15:34 Cestou do knihovničky se Gurrka začala vyptávat, co tam vlastně hledají, a vyšlo najevo, že jimi hledanou knihu už nějakou dobu možná vlastní, protože ji v oné výsadkové lodi při jednom z prvních průzkumů krátce po svém osvobození našla.
15:35 Panchah jí nejdřív nařídila, aby knihu vydala, ovšem to se Gurrce moc nelíbilo, protože ji ještě neměla dočtenou. Panchah tedy navrhla odklad, ale Cypísek přišel s něčím ještě lepším, a to sice že Gurrku vezmou do party a knihu přečtou společně, když je tak dobrá. Gurrka souhlasila a vedla skupinu ke kajutě, kde bydlela.
15:51 Attilla nebyl doma, její adoptivní sestry také ne, a tak Gurrce stačilo dojít k posteli, vytáhnout zpod ní objemný svazek a všichni rázem viděli, že našli, co hledali. Tedy ti, co uměli číst.
15:52 Cypísek chvíli zkoušel machrovat, že číst umí, ale moc mu to nešlo, a tak byla vrchním předčítajícím právě založeného Bratrstva raketometu zvolena nejstarší Gurrka.

Následky

Akademická kniha hříchů byla nalezena a Panchah měla velkou radost. Protože měl však kapitán narozeniny až za nějakých sedm měsíců, měli ještě spoustu času si ji přečíst a z velké části i vyzkoušet.
Fakt, že se na Jolly Jediovi vyskytují mšicomuti, pro velkou vytíženost lumpárnami nenahlásili, ale naštěstí si jich ještě před katastrofálním přemnožením všiml Baloo.