Voh-Jin Sanseator Misto

citát

Voh-Jin Sanseator Misto byl Sullustan, člen Tetragonu, padawan mistra Denyzze a pro Impérium hledaný zločinec.

Jméno: Voh-Jin Sanseator Misto
Rasa: Sullustan
Rok narození: 31 BBY
Planeta narození: Sullust
Barva očí: černá
Barva meče: modrá
Mistr: Woallc Con-Denyzz

Vzhled

Svalnatý Sullustan dosahující výšky průměrného člověka. Z temene mu rostly dlouhé vlasy, které nosil stáhnuté do copu.

Povaha

Troubelínovitý flegmatik, který za svým výrazem překvapeného dítěte skrýval neskutečný talent ke všemu, do čeho se pustil. Byl ztělesněním absurdního humoru a bylo velice těžké ho naštvat. Byl nakloněný k šňupání koření, ale měl tento zlozvyk plně pod kontrolou. Nebyl žádný génius, ale nenechal se nijak snadno ošálit a volil cestu nejsnazšího odporu, nikoli nejkratšího.

Rodina

Otec Sanseator Virto-kun Misto, matka Gir-nu Misto.
Minimálně jeden sourozenec.

Dovednosti

Na co sáhl, to mu šlo. Ale ne tak jako Wyrrgymu.

Životopis

Před rozkazem 66

Voh-Jin se narodil jako druhý potomek do rodiny havíře Sanseatora Virto-kun Mista a intelektuálky Gir-nu Mistové. Odmalička projevoval silné napojení na živoucí Sílu, ale v prostředí Sullustu to okolí zaměňovalo za intuici a štěstí.
Navzdory lumpárnám, kterých se účastnil, byl hodným chlapcem, který stejně jako jeho vrstevníci obdivoval rytíře Jedi, ačkoliv o jejich skutečném životě věděl pramálo.

21 BBY
Začátek války znamenal pro jeho rodinu mnohé. Rodiče propadli kultu osobnosti kancléře Palpatina, a tak Voh-Jinova šance dostat se na Sullustskou hvězdnou akademii musela počkat a rodina se vrhla do podporování Republiky všemi prostředky. Začalo to nákupem válečných dluhopisů a skončilo dobrovolným nastoupením do sullustských výrobních hal, které zásobovaly republikovou armádu vojenskou technikou.

Občanská válka

19 BBY
Po vyhlášení Impéria bylo pozdě se jakkoliv vzepřít a z dobrovolné práce ve zbrojním průmyslu se stala povinnost. Nejen rodiče, ale i malý Voh-Jin byl nahnán do fabriky, která se změnila ve velký tábor nucených prací.
Voh-Jin měl štěstí, jeho neuvěřitelná zručnost mu zajistila načichnutí vším od opravy a výroby imperiální techniky až po konstrukci zbraní.

16 BBY
Když nepracoval na lince, usedal za knipl jako testovací pilot.

15 BBY
Vyšetřování několika desítek nehod křižníků odhalilo, že Voh-Jin úmyslně sabotoval výrobu tisíců součástek, které měly na svědomí desítky imperiálních obětí. Za trest byl popraven jeho stářím a prací znavený otec a Voh-Jin byl poslán do imperiálního pracovního tábora na Fisupu VI.

10 BBY
Mezi vězni se šuškalo o možnosti vzpoury, ale k realitě to mělo ještě daleko. Voh-Jin se ale i tak snažil neztrácet dobrou náladu a udržovat se v psychické pohodě. Skamarádil se se chlupáčem Wyrrgym, který měl tu zvláštní schopnost, že dokázal sehnat drobný kontraband a čile s ním obchodovat s ostatními vězni.
Po nějaké době mu Wyrrgy a jeho yuzzemský přítel Deek prozradili, že mají v plánu utéct z tábora a chtějí ho přibrat do party.
Voh-Jin souhlasil. Seznámil se i s ostatními: Wookiem Gurrgurem, člověkem Sadinem a měňavcem Jergem.
I když to nebylo tak, jak si to plánovali, podařilo se jim utéct a při cestě zrekvírovat imperiální lambdu. Voh-Jin si ještě dovolil krátký průlet elektrickou bouří, která usmažila všechny případné štěnice, a nechal Wyrrgyho nastavit cílovou destinaci do jejich navigačního počítače - Nirgorův asteroidový pás.

9 BBY
Voh-Jin se neúnavně věnoval práci na lambdě a udělal z ní docela dělo. Na základně trávil dlouhý čas a když už se ostatní začali nudit, Wyrrgy jim nabídl práci ve své přepravní společnosti Tetragon, kterou za tu dobu stihl založit. Několik měsíců pracovali a nemuseli se bát Impéria, neboť operovali pouze v Huttském prostoru a na krajích Vnějšího pásu.
Pomohl odboji s osvobozováním vězňů z Rancor River. Seznámil se s Kodym a Pacclem.
Voh-Jin se vrátil k práci pro Tetragon.

8 BBY
Mise na Lictor, kde osvobodili Woallc Con-Denyzze. Ten i ve Voh-Jinovi cítí velkou citlivost k Síle. Vzal je všechny na Unkan 2 a začal je cvičit. Začala po nich pátrat Inkvizice.
Sadin byl zajat inkvizicí bez šance na záchranu.
Voh-Jin si sestrojil dva světelné meče.

7 BBY
Gurrgur byl prohlédnut Woallcem, změnil se na Ferdenga a napadl mistra, který jej porazil a zahnal na útěk, ve kterém mu pomohl Jergo.
Krátce nato byla skupina postavena před další krizovou situaci, kdy byli uneseni Wyrrgy s Deekem. Všichni krom Denyzze vyrazili na záchrannou akci, která se ke konci ukázala jako past, kterou měl na svědomí Jergo ve spolupráci s Ferdengem. Zhroucení základny přežili v suterénu a po čtyřech dnech je zachránil pravý Wyrrgy s Deekem a Denyzzem.
Pokračoval jeho výcvik přesunutý do staré enklávy na Miu Leptonis IV, který byl ale přerušen imperiálním výsadkem v čele s šesti inkvizitory. Během bitvy se utkal s Nizzou, kterou zabil v souboji na meče. Nebylo to však ničemu platné a po smrti Denyzze byli nuceni se vzdát. Poprvé spatřil letmo i Chlouppka s Ještěrem.
Po porážce byl naložen na Imperial Fist, kterým měli být převezeni do Citadely inkvizice, ale náhodou byl dreadnought vytrhnut z hyperprostoru meteoritickým rojem nedaleko Malastare. Roj loď fatálně poškodil a ta se rozpadající blížila do nejbližší hvězdy. Díky poškození byl schopen vyprostit se z cely a pustit i ostatní. Unikli v poškozeném záchranném modulu.
Vážně zraněné je z modulu vyzvedl Deek, který je převezl na Bor-latos II, kde byli několik měsíců připoutáni na lůžko.
Voh-Jin zregeneroval jako první a všiml si podezřelého mizení pacientů. Smrt Anaby ho zasáhla, nevěřil vysvětlení lékařů a začal na vlastní pěst zjišťovat, co se děje.

6 BBY
Nakonec se dostal do tajných laboratoří pod nemocnicí, kde se setkal se zahaleným tajemným mužem, utkal se s ním v souboji a zahnal jej na útěk. Neprodleně poté oznámil skupině výsledky svého pátrání a nakreslil symbol, který měla postava na sobě. Vydali se prověřit totožnost znaku na Yaga Minor.
Tam se poznal s Xingem a byli napadeni imperiálními silami. Deek, Wyrrgy a Voh-Jin byli oddělení od zbytku skupiny a než se stihli opět shledat, byl Pacclo mrtvý, Xingo na prahu smrti a Kody unesen. Zjistili v archivu původ znaku a vydali se na záchranu Kodyho. To se jim o několik týdnů později podařilo a následně pokračovali po stopách sekty K'sulmatha. Vydali se na Bwyrgen, kde se infiltrovali do paláce, ale byli odhaleni, zajati a přivedeni do srdce hory, aby byli obětováni.
Současně s tím byli ale stíháni Ferdengem, který využil imperiálních jednotek na sousední planetě Herto Pat a napadl palác, aby se dostal ke skupině.
Wyrrgy zcvokl, když zjistil, že lord Di-Bona zabil jeho bratra, Voh-Jin zabil Arschena a než zpacifikovali sektu a imperiály, Wyrrgy byl fuč.
Vydali se po jeho stopě, ale byli napadeni imperiální hlídkou. Museli skočit do hyperprostoru, který je vyplivl u planety Atalay. Ztroskotali tam, setkali se se Strážcem Vědění, který je s pomocí Zřídla zbavil Síly a vymazal jim paměť.
Nějak se jim podařilo uniknout.

5 BBY
Kvůli vymazané paměti přebývali jako členové církve na Mornomu. Chlouppek s Wyrrgem je tam našli, připomněli jim, kdo jsou, a odvezli si je pryč.
Kradení artefaktů.
Setkali se s Rodym, smrt Jerga. Vydali se zpět na planetu Atalay.
Ztroskotání, zajmutí imperiály, vysvobození místními domorodci, průchod labyrintem, návrat Síly i paměti, střetnutí se Strážcem Vědění.

4 BBY
Hledání a vysvobození Wyrrgyho.
Chyceni imperiálním soudem na udání Jeckla Nommoda, souzeni, zabili moffa Ronifa, unikli.
Přesvědčování klonů, aby jim pomohli v bitvě o planetu, úspěšně.
Rody byl poražen a Kody s ním odlétl od skupiny s úmyslem dát Rodymu šanci a opět ho přivést ke světlu.

3 BBY
Pomáhal dávat do pořádku věci na planetě Atalay.

2 BBY
Vyslyšel Wyrrgyho prosby a začal létat po galaxii a hledat veškeré informace o krystalech kyber.

0 BBY
Pátráni po krystalech ho dovedlo na mnoho míst, poslal zprávu Chloppkovi, aby zkontroloval Mygeeto.