Voh-Jin Sanseator Misto

„Jdem rabovat?“
- Voh-Jin před akcí

Voh-Jin Sanseator Misto byl Sullustan, zaměstnanec Tetragonu, padawan mistra Denyzze a pro Impérium hledaný zločinec.

Jméno: Voh-Jin Sanseator Misto
Rasa: Sullustan
Datum narození: 31 BBY
Planeta narození: Sullust
Barva očí: černá
Barva meče: modrá
Mistr: Woallc Con-Denyzz

Vzhled

Svalnatý Sullustan dosahující výšky průměrného člověka. Z temene mu rostly dlouhé vlasy, které nosil stáhnuté do copu.

Povaha

Troubelínovitý flegmatik, který za svým výrazem překvapeného dítěte skrýval neskutečný talent ke všemu, do čeho se pustil. Byl ztělesněním absurdního humoru a bylo velice těžké ho naštvat. Byl nakloněný k šňupání koření, ale měl tento zlozvyk plně pod kontrolou. Nebyl žádný génius, ale nenechal se nijak snadno ošálit a volil cestu nejsnazšího odporu, nikoli nejkratšího.

Rodina

Otec Sanseator Virto-kun Misto, matka Gir-nu Misto.
Minimálně jeden sourozenec.

Dovednosti

Na co sáhl, to mu šlo. Ale ne tak jako Wyrrgymu. Byl to výtečný šermíř a velmi slušný pilot, jehož úspěchy sráželo jenom to, že občas dělal blbosti.

Životopis

Před rozkazem 66

Voh-Jin se narodil jako druhý potomek do rodiny havíře Sanseatora Virto-kun Mista a intelektuálky Gir-nu Mistové. Odmalička projevoval silné napojení na živoucí Sílu, ale v prostředí Sullustu to okolí zaměňovalo za intuici a štěstí.
Navzdory lumpárnám, kterých se účastnil, byl hodným chlapcem, který stejně jako jeho vrstevníci obdivoval rytíře Jedi, ačkoliv o jejich skutečném životě věděl pramálo.

21 BBY
Začátek války znamenal pro jeho rodinu mnohé. Rodiče propadli kultu osobnosti kancléře Palpatina, a tak Voh-Jinova šance dostat se na Sullustskou hvězdnou akademii musela počkat a rodina se vrhla do podporování Republiky všemi prostředky. Začalo to nákupem válečných dluhopisů a skončilo dobrovolným nastoupením do sullustských výrobních hal, které zásobovaly republikovou armádu vojenskou technikou.

Občanská válka

19 BBY
Po vyhlášení Impéria bylo pozdě se jakkoliv vzepřít a z dobrovolné práce ve zbrojním průmyslu se stala povinnost. Nejen rodiče, ale i malý Voh-Jin byl nahnán do fabriky, která se změnila ve velký tábor nucených prací.
Voh-Jin měl štěstí, jeho neuvěřitelná zručnost mu zajistila načichnutí ke všemu od opravy a výroby imperiální techniky až po konstrukci zbraní.

16 BBY
Když nepracoval na lince, usedal za knipl jako testovací pilot.

15 BBY
Vyšetřování několika desítek nehod křižníků odhalilo, že Voh-Jin úmyslně sabotoval výrobu tisíců součástek, které měly na svědomí desítky imperiálních obětí. Za trest byl popraven jeho stářím a prací znavený otec a Voh-Jin byl poslán do imperiálního pracovního tábora na Fisupu VI.

10 BBY
Mezi vězni se šuškalo o možnosti vzpoury, ale k realitě to mělo ještě daleko. Voh-Jin se ale i tak snažil neztrácet dobrou náladu a udržovat se v psychické pohodě. Skamarádil se se chlupáčem Wyrrgym, který měl tu zvláštní schopnost, že dokázal sehnat drobný kontraband a čile s ním obchodovat s ostatními vězni.
Po nějaké době mu Wyrrgy a jeho yuzzemský přítel Deek prozradili, že mají v plánu utéct z tábora a chtějí ho přibrat do party.
Voh-Jin souhlasil. Seznámil se i s ostatními: Wookiem Gurrgurem, člověkem Sadinem a měňavcem Jergem.
I když to nebylo tak, jak si to plánovali, podařilo se jim utéct a při cestě zrekvírovat imperiální lambdu. Voh-Jin si ještě dovolil krátký průlet elektrickou bouří, která usmažila všechny případné štěnice, a nechal Wyrrgyho nastavit cílovou destinaci do jejich navigačního počítače - Nirgorův asteroidový pás. Tam v Wyrrgyho tajné základně našli úkryt a dlouho nevystrčili frňáky.

9 BBY
Voh-Jin se neúnavně věnoval práci na lambdě a udělal z ní docela dělo. Na základně trávil dlouhý čas a když už se ostatní začali nudit, Wyrrgy jim nabídl práci v přepravní společnosti Tetragon, kterou za tu dobu stihl s Deekem založit. Několik měsíců pracovali a nemuseli se bát Impéria, neboť operovali pouze v Huttském prostoru a na krajích Vnějšího pásu.
Pomohl odboji s osvobozováním vězňů z Rancor River. Seznámil se s Kodym a Pacclem a byla to docela pohodička.

8 BBY
O rok později na něj Wyrrgy vybalil plán na osvobození nějakého mistra Jedi a i když to znělo hodně nebezpečně a komplikovaně, šel do toho. [[[Vězeňská loď Lictor|Mise]] byla úspěšná a z Lictoru se vrátili s mistrem, který ve Voh-Jinovi odhalil jeoh citlivost k Síle. Vzal je všechny na Unkan 2 a začal je cvičit. Současně po nich začala pátrat Inkvizice. Té se podařilo zanedlouho zajmout Sadina a všem jim do srdcí zasela strach.Voh-Jin si sestrojil vlastní světelný meč a k němu ještě jeden do setu.

7 BBY
Gurrgur byl prohlédnut Woallcem, změnil se na Ferdenga a napadl mistra, který jej porazil a zahnal na útěk, ve kterém mu pomohl Jergo.
Krátce nato byla skupina postavena před další krizovou situaci, kdy byli uneseni Wyrrgy s Deekem. Všichni krom Denyzze vyrazili na záchrannou akci. Byla to past a přežili jen díky tomu, že je přiletěli vyzvednout a když se z toho oklepali, pokračoval jeho výcvik přesunutý do staré enklávy na Miu Leptonis IV.
Než se stačili rozkoukat, obklíčili je tam imperiálové v čele s šesti inkvizitory. Během bitvy se utkal s Nizzou, kterou zabil v souboji na meče. Nebylo to však ničemu platné a po smrti Denyzze byli nuceni se vzdát. Poprvé spatřil letmo i Chlouppka s Ještěrem.
Po porážce byl naložen na Imperial Fist, kterým měli být převezeni do Citadely inkvizice, ale náhodou byl dreadnought vytrhnut z hyperprostoru meteoritickým rojem nedaleko Malastare. Roj loď fatálně poškodil a ta se rozpadající blížila do nejbližší hvězdy. Díky poškození byl schopen vyprostit se z cely a pustit i ostatní. Unikli v poškozeném záchranném modulu.
Vážně zraněné je z modulu vyzvedl Deek, který je převezl na Bor-latos II, kde byli několik měsíců připoutáni na lůžko.
Voh-Jin zregeneroval jako první a všiml si podezřelého mizení pacientů. Smrt Anaby ho zasáhla, nevěřil vysvětlení lékařů a začal na vlastní pěst zjišťovat, co se děje.

6 BBY
Nakonec se dostal do tajných laboratoří pod nemocnicí, kde se setkal se zahaleným tajemným mužem, utkal se s ním v souboji a zahnal jej na útěk. Neprodleně poté oznámil skupině výsledky svého pátrání a nakreslil symbol, který měla postava na sobě. Vydali se prověřit totožnost znaku na Yaga Minor.
Tam se poznal s Xingem a byli napadeni imperiálními silami. Deek, Wyrrgy a Voh-Jin byli oddělení od zbytku skupiny a než se stihli opět shledat, byl Pacclo mrtvý, Xingo na prahu smrti a Kody unesen. Zjistili v archivu původ znaku a vydali se na záchranu Kodyho. To se jim o několik týdnů později podařilo a následně pokračovali po stopách sekty K'sulmatha. Vydali se na Bwyrgen, kde se infiltrovali do paláce, ale byli odhaleni, zajati a přivedeni do srdce hory, aby byli obětováni.
Současně s tím byli ale stíháni Ferdengem, který využil imperiálních jednotek na sousední planetě Herto Pat a napadl palác, aby se dostal ke skupině.
Wyrrgy zcvokl, když zjistil, že lord Di-Bona zabil jeho bratra, Voh-Jin zabil Arschena a než zpacifikovali sektu a imperiály, Wyrrgy byl fuč.
Vydali se po jeho stopě, ale byli napadeni imperiální hlídkou. Museli skočit do hyperprostoru, který je vyplivl u planety Atalay. Ztroskotali tam, setkali se se Strážcem Vědění, který je s pomocí Zřídla zbavil Síly a vymazal jim paměť.
Nějak se jim podařilo uniknout.

5 BBY
Kvůli vymazané paměti přebývali jako členové církve na Mornomu. Chlouppek s Wyrrgem je tam našli, připomněli jim, kdo jsou, a odvezli si je pryč.
Následující měsíce makali na speciální prácičce, při které dali dohromady superholocron, který jim nakonec ukázal mapu tajuplné planety. Artefakt jim ale ukradl lord Tonewy, který u toho stihl zabít Jerga a oni se mu vydali v patách.
Na planetě došlo k nečekanému dobrodružství, po kterém měli Voh-Jin i Kody zpět svou paměť i Sílu a porazili Strážce vědění. Mohl si užít volno a odpočinek.

4 BBY
Měsíce na Atalay plynuly, ale když se Wyrrgy ztratil a ukázalo se, že má být popraven, nelenil a vydal se mu na pomoc. Cestou zpět pak byl rozpoznán při zastávce v davu Jecklem Nommodem a s ostatními postaven před soud. Nedopadlo to pro imperiály moc dobře a př útěku Voh-Jin zabil moffa Ronifa. Útěk to byl překotný, v poškozené lodi unikli jen tak tak a díky náhodě se střetli s klony, jejichž pomoc se jim měla velice šiknout. Z planety Atalay přišla zpráva, že je pod útokem imperiálů. Zatímco ostatní přesvědčovali klony, ať pomůžou, Voh-Jin s Asyrkem letěli jako předvoj a zapojili se do boje o planetu Atalay.
Rody byl nakonec poražen a Kody s ním odlétl od skupiny s úmyslem dát Rodymu šanci a opět ho přivést ke světlu.

3 BBY
Voh-Jin se zabydloval a pomáhal na Atalayy dávat věci do pořádku.

2 BBY
Vyslyšel Wyrrgyho prosby a začal létat po galaxii a hledat veškeré informace o krystalech kyber. Svou původní loď vyměnil za nenápadnějšího Růžového sršně.

0 BBY
Pátráni po krystalech ho dovedlo na mnoho míst v Neznámých regionech včetně Ilumu, načež poslal zprávu Chlouppkovi, aby zkontroloval Mygeeto a dával si pozor. Několikrát zkřížil cestu imperiálním hledačům nerostných surovin a během pobytu na Okamaru byl zadržen místními úřady za hanobení kulturní památky.
O jeho zajetí se dozvěděl Deek a vyslal pro něj Blaster Babes, ovšem těm se jeho záchrana nedařila a začalo hrozit, že bude Voh-Jin vydán Inkvizici. Deek tedy vynaložil značné finanční prostředky na úplatky, aby oddálil podání zprávy Impériu, a marně se snažil kontaktovat Wyrrgyho, až to vzdal a kontaktoval Chlouppka na Nar Shaddaa. Ten na Okamar zamířil ve společnosti svého parťáka, své vyvolené, Kody-Kanna a jeho klonů a společně s děvčaty od Blaster Babes Voh-Jina skutečně z vězení dostali. Následně navíc zaútočili na hangár, kde inkvizitoři kotvili, a zatímco Voh-Jin hlídal jeden z východů, obsadili jejích loď a zabili lorda Kartuse.
Voh-Jin nasedl do své lodi a následoval Kaktus k mlhovině kolem planety Atalay, a protože dvěma Wookiům se do ní vůbec nechtělo, vyhecoval k průletu aspoň Kodyho. Toho pak dokonce nechal chvíli řídit, přesně tu chvíli, kdy Sršeň vletěl do mraku ionizovaných sraček a vysadily mu motory. Dvojice byla naštěstí zachráněna chlupáči, kteří je celou dobu hlídali a kteří následně neochotně doletěli až na oběžnou dráhu Atalay. Tam už si Voh-Jin na hrdinu nehrál, zůstal na orbitě a monitoroval komunikační frekvence v soustavě, takže zachytil i nouzové volání White Fang. Po přistání a nabrání více než dvou stovek uprchlíků z povrchu došlo i na záchranu ztracené lodi a nalezení Wyrrgyho a Kaweny.
Po opuštění Neznámých regionů zamířila skupina do mlhoviny Tyyyn, kde věnovala Kaktus kashyyyckému odboji a Voh-Jin se rozhodl, že tam s nimi chvíli zůstane. Ještě bez komplikací hodil hrdiny na Nar Shaddaa, ale místo aby se o pár dní později přidal k společnému úsilí operace Trebuchet se dne 20. 8. 0 ABY zdekoval a letěl hledal pro Wyrrgyho kybery, protože si asi myslel, že ho to probere z kómatu.