Voh-Jin Sanseator Misto

„Jdem rabovat?“
- Voh-Jin před akcí

Voh-Jin Sanseator Misto byl k Síle citlivý Sullustan ze Sullustu, zaměstnanec Tetragonu a pro Impérium hledaný zločinec.

Jméno: Voh-Jin Sanseator Misto
Rasa: Sullustan
Datum narození: 31 BBY
Planeta narození: Sullust
Barva očí: černá
Barva meče: modrá
Mistr: Woallc Con-Denyzz

Vzhled

Svalnatý Sullustan dosahující výšky průměrného člověka. Z temene mu rostly dlouhé vlasy, které nosil stáhnuté do copu.

Povaha

Troubelínovitý flegmatik, který za svým výrazem překvapeného dítěte skrýval neskutečný talent ke všemu, do čeho se pustil. Byl ztělesněním absurdního humoru a bylo velice těžké ho naštvat. Byl nakloněný ke šňupání koření, ale měl tento zlozvyk plně pod kontrolou. Nebyl žádný génius, ale nenechal se nijak snadno ošálit a volil cestu nejsnazšího odporu, nikoli nejkratšího.

Rodina

Otec Sanseator Virto-kun Misto, matka Gir-nu Misto.
Starší sestra Mohen-jo Misto.

Dovednosti

Na co sáhl, to mu šlo, i když ne tak jako Wyrrgymu. Byl to skvělý mechanik a velmi slušný pilot, jehož úspěchy sráželo jenom to, že občas dělal blbosti. Měl velké nadání na šerm se světelným mečem a svého času používal dvě čepele naráz.

Životopis

Před rozkazem 66

Voh-Jin se narodil jako druhý potomek do rodiny havíře Sanseatora Virto-kun Mista a intelektuálky Gir-nu Mistové. Odmalička projevoval silné napojení na živoucí Sílu, ale v prostředí Sullustu to okolí zaměňovalo za intuici a štěstí. Navzdory lumpárnám, kterých se účastnil, byl hodným chlapcem, který stejně jako jeho vrstevníci obdivoval rytíře Jedi, ačkoliv o jejich skutečném životě věděl pramálo.
Začátek války klonů znamenal pro jeho rodinu mnohé. Rodiče propadli kultu osobnosti kancléře Palpatina, a tak Voh-Jinova šance dostat se na Sullustskou hvězdnou akademii musela počkat a rodina se vrhla do podporování Republiky všemi prostředky. Začalo to nákupem válečných dluhopisů a skončilo dobrovolným nastoupením do sullustských výrobních hal, které zásobovaly republikovou armádu vojenskou technikou.

Občanská válka

19-15 BBY

Po vyhlášení Impéria bylo pozdě se jakkoliv vzepřít a z dobrovolné práce ve zbrojním průmyslu se stala povinnost. Nejen rodiče, ale i malý Voh-Jin byl nahnán do fabriky, která se změnila ve velký tábor nucených prací.
Voh-Jin měl štěstí, jeho neuvěřitelná zručnost mu zajistila načichnutí ke všemu od opravy a výroby imperiální techniky až po konstrukci zbraní.
Od roku 16 BBY dokonce usedal za knipl jako testovací pilot.

15 BBY

Vyšetřování několika desítek nehod křižníků se stovkami imperiálních obětí odhalilo, že někdo úmyslně sabotoval výrobu tisíců součástek. Další vlna vyšetřování pak odhalila, že tím někým byl právě Voh-Jin. Jako součást trestu byl pro výstrahu všem popraven jeho stářím a prací znavený otec a Voh-Jin sám byl poslán do imperiálního pracovního tábora na Fisupu VI.

14-10 BBY

Navzdory nuzným podmínkám v táboře a neustálému plnému nasazení si Voh-Jin dokázal udržet dobrou náladu a nevzdával se naděje, že uteče nebo bude zachráněn.
V roce 10 BBY se mezi vězni začaly šířit zvěsti o chystané vzpouře, ale k realitě to mělo ještě daleko. Voh-Jin se ale i tak snažil neztrácet dobrou náladu a udržovat se v kondici, aby případně stihl využít příležitosti. Skamarádil se se chlupáčem Wyrrgym, který měl tu zvláštní schopnost, že dokázal sehnat drobný kontraband a čile s ním obchodovat s ostatními vězni.
Po nějaké době mu Wyrrgy a jeho yuzzemský přítel Deek prozradili, že mají v plánu utéct z tábora a chtějí ho přibrat do party, protože by se jim mohly hodit jeho zkušenosti s imperiální technikou. Voh-Jin souhlasil a seznámil se i s ostatními výtečníky: Wookiem Gurrgurem, člověkem Sadinem a měňavcem Jergem.
I když to nebylo tak, jak si to plánovali, podařilo se jim utéct a při cestě zrekvírovat imperiální lambdu, kterou Voh-Jin řídil. Dovolil si i krátký průlet elektrickou bouří, která usmažila všechny případné štěnice, a nechal Wyrrgyho nastavit cílovou destinaci do jejich navigačního počítače - Nirgorův asteroidový pás. Tam ve Wyrrgyho tajné základně našli úkryt a dlouho nevystrčili frňáky.

9 BBY

Voh-Jin se neúnavně věnoval práci na lambdě a v mnohém ji vylepšil. Na základně trávil dlouhý čas a když už se ostatní začali nudit, Wyrrgy jim nabídl práci v přepravní společnosti Tetragon, kterou za tu dobu stihl s Deekem založit. Několik měsíců pracovali a nemuseli se bát Impéria, neboť operovali pouze v Huttském prostoru a na krajích Vnějšího okraje.
Pomohl odboji s osvobozováním vězňů z Rancor River. Seznámil se s Kodym a Pacclem a byla to docela pohodička.

8 BBY

O rok později na něj Wyrrgy vybalil plán na osvobození nějakého mistra Jedi a i když to znělo hodně nebezpečně a komplikovaně, šel do toho. Mise byla úspěšná a z Lictoru se na Destiny vrátili s mistrem, který ve Voh-Jinovi odhalil jeoh citlivost k Síle. Po chvíli na Kompostárně je vzal všechny na Unkan 2, kde je začal cvičit, zatímco po nich začala pátrat Inkvizice. Té se podařilo zanedlouho zajmout Sadina a všem jim do srdcí zasela strach. Voh-Jin si na Unkanu pod dohledem Anaby a mistra Denyzze sestrojil vlastní světelný meč s modrou čepelí a k němu ještě jeden do setu.

7 BBY

Když se skupina přesunula na Dul'Pak a mistr Denyzz odhalil, že Gurrgur byl celou dobu měňavec, Voh-Jina to ani moc nepřekvapilo, ale to, že s měňavcem prchl i Jergo, už snášel hůř.
Krátce nato byla skupina postavena před další krizovou situaci, kdy byli uneseni Wyrrgy s Deekem. Všichni krom Denyzze vyrazili na záchrannou akci. Byla to past a Voh-Jin sice propíchl Jerga, ale přežili jen díky tomu, že je včas vyhrabali skutečný Wyrrgy s Deekem. Obratem zamířili na Miu Leptonis IV, kde se skrývali ve staré enklávě a pokračovali ve výcviku.
Po pár týdnech však byli obklíčeni imperiály v čele s šesti inkvizitory. Během bitvy se Voh-Jin utkal s Nizzou, kterou zabil v souboji na meče. Nebylo to však ničemu platné a po smrti Denyzze byli nuceni se vzdát. Poprvé spatřil letmo i Chlouppka s Ještěrem.
Po porážce byl spolu s dalšími přeživšími naložen na Imperial Fist, kterým měli být převezeni do Citadely, ale dreadnought byl meteoritickým rojem vytržen z hyperprostoru. Roj loď fatálně poškodil a ta se rozpadající řítila do nejbližší hvězdy. Díky poškození byl Voh-Jin schopen vyprostit se z cely a pustit i ostatní. Unikli v poškozeném záchranném modulu a Voh-Jin sice od umírajícího Uzidora získal zpět svůj hlavní meč, ale ten menší byl nenávratně ztracen.
Vážně zraněné je z modulu vyzvedl Deek, který je převezl na Bor-latos II, kde byli několik měsíců připoutáni na lůžko.
Voh-Jin zregeneroval jako první a všiml si podezřelého mizení pacientů. Smrt Anaby ho citelně zasáhla, nevěřil vysvětlení lékařů a začal na vlastní pěst zjišťovat, co se děje.
Nakonec se dostal do tajných laboratoří pod nemocnicí, kde se střetl se zahaleným tajemným mužem, utkal se s ním v souboji a zahnal jej na útěk. Neprodleně poté oznámil skupině výsledky svého pátrání a nakreslil symbol, který měla postava na sobě.

6 BBY

Hrdinové se vydali prověřit totožnost znaku na Yaga Minor a Voh-Jin u toho nemohl chybět.
Na místě se poznal s Xingem a společně vzdorovali imperiálním silám. Deek, Wyrrgy a Voh-Jin byli oddělení od zbytku skupiny a než se stihli opět shledat, byl Pacclo mrtvý, Xingo na prahu smrti a Kody unesen. Zjistili v archivu původ znaku, Voh-Jin dostal od Wyrrgyho vlastní loď, kterou si přejmenoval na Růžového sršně, a vydali se na záchranu Kodyho. To se jim podařilo a následně pokračovali po stopách sekty K'sulmatha. Vydali se na Bwyrgen, kde se infiltrovali do paláce, ale byli odhaleni, zajati a přivedeni do srdce hory, aby byli obětováni.
Současně s tím byli ale stíháni Ferdengem, který využil imperiálních jednotek na sousední planetě Herto Pat a napadl palác, aby se dostal ke skupině. Wyrrgy zcvokl, když zjistil, že lord Di-Bona zabil a stáhl z kůže jeho bratra, Voh-Jin zabil Arschena a než zpacifikovali sektu a imperiály, Wyrrgy zpřetrhal Kodymu ramenní šlachy a byl pryč.
Vydali se s Kodym nejdřív na Kompostárnu pro Sršně a následně hledat Wyrrgyho, ale po čase byli napadeni imperiální hlídkou. Museli skočit do hyperprostoru, který je vyplivl u planety Atalay. Ztroskotali tam, setkali se se Strážcem Vědění, který je s pomocí Zřídla zbavil Síly a vymazal jim paměť. S pomocí Dmi Ata a místních se jim podařilo uniknout, ale bez vzpomínek a na cizí lodi.

5 BBY

Kvůli vymazané paměti přebývali jako členové církve na Mornomu. Chlouppek s Wyrrgem je tam našli, připomněli jim, kdo jsou, a odvezli si je pryč.
Následující měsíce makali na speciální prácičce, při které dali dohromady superholocron, který jim nakonec ukázal mapu k planetě Atalay. Artefakt jim ale ukradl lord Tonewy, který u toho stihl zabít Jerga, a oni se mu vydali v patách.
Na planetě došlo k nečekanému dobrodružství, po kterém měli Voh-Jin i Kody zpět schopnost ovládat Sílu a porazili Strážce vědění. Mohl si užít volno a odpočinek, přičemž Voh-Jin svůj volný čas věnoval hlavně opravám znovuzískaného Růžového sršně, s nímž absolvoval několik dalších zakázek pro Tetragon.

4 BBY

Měsíce na Atalay plynuly, ale když se Wyrrgy ztratil a ukázalo se, že má být popraven, nelenil a vydal se mu na pomoc. Na Oarligu pak všechno navzdory intervenci Skitarii dobře dopadlo a Wyrrgy byl nalezen a zachráněn. Cestou zpět pak byl Voh-Jin při zastávce na Idigaro rozpoznán v davu Jecklem Nommodem a s ostatními postaven před soud. Pro imperiály to nedopadlo moc dobře a při útěku Voh-Jin zastřelil moffa Ronifa. Útěk to byl překotný, v poškozené lodi unikli jen tak tak a díky náhodě se střetli s klony na Mersinu, jejichž pomoc se jim měla brzy velice šiknout. Z planety Atalay totiž přišla zpráva, že je pod útokem imperiálů. Zatímco ostatní přesvědčovali klony, ať pomůžou, Voh-Jin s Asyrkem a Regidem letěli na Sršni jako předvoj a zapojili se do boje o planetu Atalay.
Rody byl nakonec poražen a Kody s ním odlétl od skupiny s úmyslem dát Rodymu šanci a opět ho přivést ke světlu.

3 BBY

Voh-Jin se zabydloval a pomáhal na Atalayy dávat věci do pořádku. Díky citlivosti na Sílu a vlastní lodi mohl podnikat další obchodní cesty pro Tetragon a nemusel se bát zrádné mlhoviny kolem planety.

2-0 BBY

Vyslyšel Wyrrgyho prosby a začal létat po galaxii a hledat veškeré informace o krystalech kyber. To ho dovedlo na mnoho míst v Neznámých regionech včetně Ilumu, načež poslal zprávu Chlouppkovi, aby zkontroloval Mygeeto a dával si pozor. Několikrát zkřížil cestu imperiálním hledačům nerostných surovin a díky poruše motorů strávil několik měsíců bezcílným plutím vesmírem.
Během pobytu na Okamaru byl zadržen místními úřady za hanobení kulturní památky. O jeho zajetí se dozvěděl Deek a vyslal pro něj Blaster Babes, ovšem těm se jeho záchrana nedařila a začalo hrozit, že bude Voh-Jin vydán Inkvizici. Deek tedy vynaložil značné finanční prostředky na úplatky, aby oddálil podání zprávy Impériu, a marně se snažil kontaktovat Wyrrgyho, až to vzdal a kontaktoval Chlouppka na Nar Shaddaa. Ten na Okamar zamířil ve společnosti svého parťáka, své vyvolené, Kody-Kanna a jeho klonů a společně s děvčaty od Blaster Babes Voh-Jina skutečně z vězení dostali. Následně navíc zaútočili na hangár, kde inkvizitoři kotvili, a zatímco Voh-Jin hlídal jeden z východů a ochutnával místní pivo, obsadili jejích loď a zabili lorda Kartuse.
Voh-Jin pak nasedl do Sršně a následoval Kaktus k mlhovině kolem planety Atalay, a protože dvěma Wookiům se do ní vůbec nechtělo, vyhecoval k průletu aspoň Kodyho. Toho pak dokonce nechal chvíli řídit, přesně tu chvíli, kdy Sršeň vletěl do mraku ionizovaných sraček a vysadily mu motory. Dvojice byla naštěstí zachráněna chlupáči, kteří je celou dobu hlídali a kteří následně neochotně doletěli až na oběžnou dráhu Atalay. Tam už si Voh-Jin na hrdinu nehrál, zůstal na orbitě a monitoroval komunikační frekvence v soustavě, takže zachytil i nouzové volání White Fang. Po přistání a nabrání více než dvou stovek uprchlíků z povrchu došlo i na záchranu ztracené lodi a nalezení Wyrrgyho a Kaweny.
Po opuštění Neznámých regionů zamířila skupina do mlhoviny Tyyyn, kde věnovala Kaktus kashyyyckému odboji a Voh-Jin přemýšlel, co dál. Ještě bez komplikací hodil hrdiny na Nar Shaddaa, ale místo aby se o pár dní později přidal k společnému úsilí operace Trebuchet se dne 20. 8. 0 ABY zdekoval a letěl hledal pro Wyrrgyho kybery, protože si asi myslel, že ho to probere z kómatu.