vindaloo

Vindaloo byl způsob úpravy jídla, kdy se maso naložilo do směsi česneku, pálivých papriček, octa a koření a teprve poté vařilo nebo jinak zpracovalo. Bylo známo pro svou extrémní pálivost a velkou variabilitu druhů, od mírného kaadu vindaloo až po kashyyycké vindaloo, které bylo pro některé slabší druhy prakticky smrtelně nebezpečné a které dokázal neutralizovat jedině dobře vychlazený Levhartomut.

Historie

Za objevitele tohoto pokrmu byli považováni Dugové z Malastare, nejstarší dochovaný jídelní lístek s vindaloo byl nalezen při výkopových pracích ve městě Panjab. Recept se ale s příchodem Republiky velmi rychle rozšířil i do vnějšího vesmíru a už v pátém tisíciletí před bitvou o Yavin šlo o součást pangalaktického kulturního dědictví.
V roce 18 BBY spadl do Ramrrishova kotlíku s vindaloo Najib-Azhob Orgib, zatímco o stánek vedle si na něm pochutnával Jessicou hecovaný Simbacca.1 Stalo se tak jeho životní vášní, dopřával si ho i na Atalay2 a na Cocotte Minute ho vozil železnou zásobu.
Když Najibovi 28. 8. 0 ABY usekl hlavu Mufar, použil roztok kořenící směsi na vindaloo Kirk, jemuž se díky tomu nakonec podařilo Sullustanovo vědomí zachránit.