Valla Rhake

„Jediné, co teď potřebuji, je odhodit svoje vychování, vlézt do prvního baru a probudit se druhý den u někoho cizího v bytě.“
- Valla před pohřbem Case Mella

Valla Rhake de Royarc byla v Síle nadaná šlechtična z planety Scaline, studentka tajné akademie na Miu Leptonis IV a pozdější ředitelka KGB.

Jméno: Valla Rhake de Royarc
Rasa: člověk
Rok narození: 45 BBY
Planeta narození: Scaline

Vzhled

Valla byla asi 170 cm vysoká, štíhlá a měla až na záda dlouhé bílé vlasy. Jejich zbarvení, respektive odbarvení, bylo následkem šoku v raném dětství, o kterém nechtěla mluvit. Ráda zdůrazňovala své křivky a byla hrdá na to, že nemá vizáž žehlícího prkna.

Povaha

Jakožto aristokratka měla skvělé vychování, excelentní znalosti etikety a věděla, co se sluší a patří. Přesto všechno byla brzy znechucena nudným a přetvářky plným životem v paláci a rozhodla se, že si užije trochu legrace, ještě než zestárne a život přestane být s artrózou tak zábavný.
Byla vesměs optimistka, radovala se i z úplných maličkostí a zajímala se o život až skoro impresionisticky. Byla nesmírně vztahovačná a občas i dost urážlivá. Také byla často melancholická a občas labilní. Byla vůdčí typ, aktivní, o všechno se zajímala a ráda velela. Hroutila se až jako ta poslední z posledních, ale když už, stálo to za to. Byla trochu zmlsaná a i při zabijačce dala radši přednost kaviáru1. Nesnášela fízly2, pavouky3, chlupy v kafi4 a od jisté nepříjemné události žáby5.

Rodina

Oba rodiče byli šlechtici, měla přinejmenším jednu starší sestru, Tynnu, která se taky moc dobře vdala.
Manžel Ayn de Royarc, o čtyřicet let starší hrabě z Korporátního sektoru.

Důležité vztahy

  • Cas Mell, rytíř Jedi, milenec a učitel.
  • Vooj-tae, nejdřív pubertální hovado, později kamarád a ještě později gamblerské hovado.

Dovednosti

Ačkoliv nebyla nikdy odvedena do Chrámu Jediů, měla v Síle značný potenciál. Zpočátku ho uměla užívat jenom k ovlivňování myslí (což byla v kombinaci s jejím výstřihem smrtelná kombinace) a drobné telekinezi, ale později se naučila i léčit drobná zranění a hlavně maskovat svou přítomnost před jinými uživateli. Byla naprosto průměrná pilotka a Síla jí v tom příliš nepomáhala. Zato byla poměrně mrštná, využívala Sílu k různým skokům a potenciální sebeobraně.
Byla nesmírně elegantní, vždy skvěle sladěná a lidé často nechápali, jak to zvládá i v těch nejvypjatějších či nebezpečných situacích. Dokázala se dostat z obtíží díky svému aristokratickému šarmu a charismatu. A často taky odvážným šatům.
Neměla ráda vodu, zejména studenou, neuměla být nenápadná a s mečem si taky moc nerozuměla.

Životopis

Před rozkazem 66

Narodila se jako druhá dcera v aristokratické rodině na planetě Scaline. V sedmnácti letech byla provdána za hraběte Ayna de Royac a získala tím titul hraběnky. Brzy ji ale její o čtyřicet let starší manžel přestal bavit, a tak trávila spousty času na různých večírcích, kde kolem roku 25 BBY potkala jistého Case Mella, rytíře řádu Jedi. Case mladá hraběnka okouzlila, a tak se na čas stali milenci. Trávili spolu dlouhé týdny a zatímco hrabě de Royac rozšiřoval své jmění, jeho žena využívala veškerých benefitů, které jí soužití s Jedim mohlo přinést. Z tohoto období (krom jiných zážitků) měla svoje základní znalosti užívání Síly. Jedi okamžitě poznal její nadání, a tak jí ho pomáhal alespoň trochu rozvíjet. Když se Cas musel vrátit na Coruscant, měla Valla jasno. Roku 24 BBY si ulila velice slušné peníze na účet spravovaný na planetě Curych, utekla od manžela a začala si užívat života.
Její pěkná tvářička a velice dobře zvládnutá schopnost ovládání mysli jí pomohly přežít následující dva roky nevázanosti bez větších problémů.

Krátce po začátku války klonů se při pobytu na Coruscantu opět setkala s Casem, který zrovna vedl zátah na drogový kartel v jednom z barů. Vallu v něm zachránil z křížové palby a během následného znovushledání se dohodli, že spolu utečou někam daleko od Republiky a Řádu. Cas měl ale ještě splnit jednu misi, na kterou ho Valla následovala: vyjednávání s teroristickou skupinou Bhushovo kopí, která držela několik členů taanabského zemědělského sboru jako rukojmí. Doprovázeli je i mistři Champbacca a Woallc Con-Denyzz a nakonec se jim podařilo farmáře zachránit, ale Cas byl při tom zabit. Valla jeho smrt cítila v Síle a krátkodobě propadla temné straně, načež jí mistr Denyzz musel udělit výjimku, aby mohla přijít na Casův pohřeb v Chrámu. Po pohřbu jí navrhl, jestli by nechtěla rozvíjet svůj dar společně s několika dalšími, které vzal mistr Champbacca pod svá křídla před svým odchodem z Řádu, a ona souhlasila, načež se oba vydali na Miu Leptonis IV.

V následujících letech se ukázalo, že Valla tíhne hlavně k práci s lidmi a Síla jako taková ji až tak nezajímá. Rozvíjela tedy svoje talenty jako mluvčí InnNova Corp a občasná manažerka Zeleného lampionu a velmistr ji občas zkusil využít jako návnadu na mistra Denyzze6, který se ne a ne zapojit do výuky.
Ačkoliv zpočátku téměř neustále remcala na špínu, zimu a barbarství svých kolegů, nakonec se díky velmistrově převýchově a absinthu7 celkem spravila8 a byl z ní relativně normální člověk9.

V posledním roce války se přestěhovala do Fogsmeade10, aby to měla blíž do práce, ale kontakt s enklávou samozřejmě udržovala pořád a ta vzdálenost dost prospěla jejímu vztahu s Vojtou. Postupně totiž přestala být terčem jeho vtípků a pubertálních touh a stala se jeho kamarádkou11.

Bitvy o Kashyyyk se neúčastnila, zůstala na měsíci a o zradě klonů se tedy dozvěděla až s mírným zpožděním. Změna režimu ji citelně zasáhla a chtěla proti Impériu prostestovat, ale velmistr jí to naštěstí zakázal.

Občanská válka

Následující čtyři roky setrvala na Miu Leptonis, pomáhala se správou Zeleného lampionu a sem tam poslala nějakou tu anonymní petici proti Císaři.
Když v roce 15 BBY došlo ke krizi a bylo třeba enklávu evakuovat před útokem Inkvizice, Valla nejprve pomohla s ošetřením zmučeného velmistra a pak vyrazila s Vojtou na Alderaan.
Dlouho tam nevydrželi, protože v ní čím dál tím víc sílila touha bojovat proti režimu, a po nějakém tom lyžování se přesunula dál12, již bez karbaníka. Postupně pak došla k závěru, že nejlépe může přispět ke svrhnutí režimu tím, že vydělá strašlivé peníze a ty pak věnuje nějakým těm svalnatým kovbojům. Nějakou dobu se tedy snažila uchytit v různých společnostech, ale až v roce 4 BBY našla pozici svých snů - regionální manažerku Konfederace galaktických betonárek. Byla rychle přijata, ještě před bitvou o Yavin se stihla dostat o pár pozic výš a dostat služební loď Betonová bantha a vše nasvědčovalo tomu, že její přijetí do společnosti způsobí renesanci galaktického brutalismu13.
Rok před zničením Alderaanu jí navíc zemřel manžel, který se s ní sice už nechal dávno v nepřítomnosti rozvést, ale přesto jí, asi z nostalgie, odkázal nějaké ty nemovitosti v Korporátním sektoru, které okamžitě využila ke stavbě nových betonových sídlišť. Tam později ubytovala přeživší alderaanské katastrofy a válečné uprchlíky a z pozice soudružky ředitelky KGB nadále finančně podporovala povstání.

Potenciália

Teoreticky může podporovat povstání jak finančně, tak informacemi o tom, kde byl použit levnější beton konkurence a kde tudíž bude stačit méně výbušnin.

Expandované universum

V původním kánonu potkala na Alderaanu jednoho švarného pastevce nerfů, s nímž cestovala po galaxii a zničení planety tak přežila. Následně se oba aktivně účastnili protiimperiálních demonstrací a Valla se stala kněžkou marxismu-leninismu.

d20

Noble 3 / Jedi Consular 5 / Corporate Viceprex 2
Bluff +18, Diplomacy +18, Sense Motive +14, Affect Mind +12, Force Stealth +12, Appraise +10, Gather Information +10, Intimidate +10, Knowledge (literature, religion, business) +10
Influence, Trustworthy, Persuasive, Premier Credit Line, Consular's Guidance
Inspire Sympathy