Valla Rhake

„Jediné, co teď potřebuji, je odhodit svoje vychování, vlézt do prvního baru a probudit se druhý den u někoho cizího v bytě.“
- Valla před pohřbem Case Mella

Valla Rhake de Royac byla v Síle nadaná šlechtična z planety Scaline, studentka tajné akademie na Miu Leptonis IV a pozdější ředitelka KGB.

Jméno: Valla Rhake de Royac
Rasa: člověk
Datum narození: 45 BBY
Planeta narození: Scaline
Barva očí: zelená
Barva meče: zelená
Frakce: Duhoví rytíři, později KGB

Vzhled

Valla byla asi 170 cm vysoká, štíhlá a měla až na záda dlouhé bílé vlasy. Jejich zbarvení, respektive odbarvení, bylo následkem šoku v raném dětství, o kterém nechtěla mluvit. Ráda zdůrazňovala své křivky a byla hrdá na to, že nemá vizáž žehlícího prkna.

Povaha

Jakožto aristokratka měla skvělé vychování, excelentní znalosti etikety a věděla, co se sluší a patří. Přesto všechno byla brzy znechucena nudným životem v paláci a všudypřítomnou přetvářkou a rozhodla se, že si užije trochu legrace, ještě než zestárne a život přestane být s artrózou tak zábavný.
Byla vesměs optimistka, radovala se i z úplných maličkostí a zajímala se o život až skoro impresionisticky. Byla nesmírně vztahovačná a občas i dost urážlivá. Také byla často melancholická a občas labilní. Byla vůdčí typ, aktivní, o všechno se zajímala a ráda velela. Hroutila se až jako ta poslední z posledních, ale když už, stálo to za to. Byla trochu zmlsaná a i při zabijačce dala radši přednost kaviáru.1 Nesnášela fízly,2&3 pavouky,4 chlupy v kafi,5 a od jisté nepříjemné události žáby.6 V mládí ji učili, že má pít jenom lepší vína, ale v dospělosti brala všechno, co teklo, včetně horších rumů.

Rodina

Oba rodiče byli šlechtici, měla jednu starší sestru, Tynnu, která se taky moc dobře vdala.
Manžel Ayn de Royac, o čtyřicet let starší hrabě z Korporátního sektoru.

Důležité vztahy

  • Cas Mell, rytíř Jedi, milenec a učitel.
  • Vooj-tae, nejdřív pubertální hovado, později kamarád a ještě později gamblerské hovado.

Dovednosti

Ačkoliv nebyla nikdy odvedena do Chrámu Jediů, měla v Síle značný potenciál. Zpočátku ho uměla užívat jenom k ovlivňování myslí (což byla v kombinaci s jejím výstřihem smrtelná kombinace) a drobné telekinezi, ale později se naučila i léčit drobná zranění a hlavně maskovat svou přítomnost před jinými uživateli. Byla naprosto průměrná pilotka a Síla jí v tom příliš nepomáhala. Zato byla poměrně mrštná, využívala Sílu k různým skokům a potenciální sebeobraně.
Byla nesmírně elegantní, vždy skvěle sladěná a lidé často nechápali, jak to zvládá i v těch nejvypjatějších či nebezpečných situacích. Dokázala se dostat z obtíží díky svému aristokratickému šarmu a charismatu. A často taky odvážným šatům.
Neměla ráda vodu, zejména studenou, neuměla být nenápadná a s mečem si taky moc nerozuměla.

Životopis

Před rozkazem 66

Narodila se jako druhá dcera v aristokratické rodině na planetě Scaline a to, že ji personál porodnice nenahlásil Řádu Jediů jako potenciálního rytíře, byla zásluha jejího otce a drobného úplatku. Vyrůstala v rodinném paláci, učila se od guvernantek a o svém nadání neměla tušení. V jedenácti letech se stala terčem nejapného žertu své sestry, která jí z dlouhé chvíle namluvila, že otec přišel při sázkách na dostihy o všechen rodinný majetek. Ačkoliv se to záhy vysvětlilo a Tynna byla napomenuta, Valla nějaký čas koktala a permanentně jí z toho traumatu zbělely vlasy. V následujících letech díky tomu ale začala přemýšlet, jestli k životu nepřistupuje poněkud omezeně.
V sedmnácti letech byla provdána za hraběte Ayna z planety Royac v Korporátním sektoru a získala tím titul hraběnky. Brzy ji ale její o čtyřicet let starší manžel přestal bavit, a tak trávila spousty času na různých večírcích, kde v roce 25 BBY potkala jistého Case Mella, rytíře Řádu Jediů. Case mladá hraběnka okouzlila, a tak se na čas stali milenci. Trávili spolu dlouhé týdny a zatímco hrabě de Royac rozšiřoval své jmění, jeho žena využívala veškerých benefitů, které jí soužití s Jedim mohlo přinést. Z tohoto období (krom jiných zážitků) měla svoje základní znalosti užívání Síly. Jedi okamžitě poznal její nadání, a tak jí ho pomáhal alespoň trochu rozvíjet. Když se Cas musel vrátit na Coruscant a jejich cesty se rozešly, měla Valla jasno. Roku 24 BBY si ulila velice slušné peníze na účet spravovaný na planetě Curych, utekla od manžela a začala si užívat života.
Její pěkná tvářička a velice dobře zvládnutá schopnost ovládání mysli jí pomohly přežít následující dva roky nevázanosti bez větších problémů.
Krátce po začátku války klonů se při pobytu na Coruscantu opět setkala s Casem, který zrovna vedl zátah na drogový kartel v jednom z barů. Vallu v něm zachránil z křížové palby a během následného znovushledání se dohodli, že spolu utečou někam daleko od Republiky a Řádu. Cas měl ale ještě splnit jednu misi, na kterou ho Valla následovala: vyjednávání s teroristickou skupinou Bhushovo kopí, která držela několik členů taanabského zemědělského sboru jako rukojmí. Doprovázeli je i mistři Champbacca a Woallc Con-Denyzz a nakonec se jim podařilo farmáře zachránit, ale Cas byl při tom zabit. Valla jeho smrt cítila v Síle a krátkodobě propadla temné straně, načež jí mistr Denyzz musel udělit výjimku, aby mohla přijít na Casův pohřeb v Chrámu. Po pohřbu jí navrhl, jestli by nechtěla rozvíjet svůj dar společně s několika dalšími, které vzal mistr Champbacca pod svá křídla před svým odchodem z Řádu, a ona souhlasila, načež se oba vydali na Miu Leptonis IV.
V následujících letech se ukázalo, že Valla tíhne hlavně k práci s lidmi a Síla jako taková ji až tak nezajímá. Rozvíjela tedy svoje talenty jako tisková mluvčí InnNova Corp a občasná manažerka Zeleného lampionu a velmistr ji občas zkusil využít jako návnadu na mistra Denyzze,7 který se ne a ne zapojit do výuky.
Ačkoliv zpočátku téměř neustále remcala na špínu, zimu, akademické metro8 či barbarství svých kolegů, nakonec se díky velmistrově převýchově a absinthu9 celkem spravila10 a byl z ní relativně normální člověk.11 Světelný meč si sice postavit nedokázala, ale vyjmula krystal z meče po Alvinu Zaneovi, vložila do něj vlastní, moc pěkný krystal nova a absolvovala s ním několik lekcí.
V posledním roce války se přestěhovala do Fogsmeade,12 aby to měla blíž do práce, ale kontakt s enklávou samozřejmě udržovala pořád a ta vzdálenost dost prospěla jejímu vztahu s Vojtou. Postupně totiž přestala být terčem jeho vtípků a pubertálních touh a stala se jeho kamarádkou.13
Bitvy o Kashyyyk se neúčastnila, zůstala na měsíci a o zradě klonů se tedy dozvěděla až s mírným zpožděním. Změna režimu ji citelně zasáhla a chtěla proti Impériu protestovat, ale velmistr jí to naštěstí rozmluvil.

Občanská válka

Následující čtyři roky setrvala na Miu Leptonis, pomáhala se správou Zeleného lampionu a sem tam poslala nějakou tu anonymní petici proti Císaři.
Když na samém začátku roku 14 BBY došlo ke krizi a bylo třeba enklávu evakuovat před útokem Inkvizice, Valla vyrazila s Vojtou na Alderaan. Dlouho tam nevydrželi, protože v ní čím dál tím víc sílila touha bojovat proti režimu, a po nějakém tom lyžování se přesunula dál,14 již bez karbaníka. Postupně pak došla k závěru, že nejlépe může přispět ke svrhnutí režimu tím, že vydělá strašlivé peníze a ty pak věnuje nějakým těm svalnatým kovbojům. Nějakou dobu se tedy snažila uchytit v různých společnostech, ale až v roce 4 BBY našla pozici svých snů - regionální manažerku Konfederace galaktických betonárek. Byla rychle přijata, ještě před bitvou o Yavin se stihla vypracovat o pár pozic výš, dostala služební loď Betonová bantha a vše nasvědčovalo tomu, že její přijetí do společnosti způsobí renesanci galaktického brutalismu.15
Rok před zničením Alderaanu jí navíc zemřel manžel, který se s ní sice už nechal dávno v nepřítomnosti rozvést, ale přesto jí, asi z nostalgie, odkázal nějaké ty nemovitosti v Korporátním sektoru, které okamžitě využila ke stavbě nových betonových sídlišť a kulturních domů. Tam později ubytovala přeživší alderaanské katastrofy a válečné uprchlíky a z pozice soudružky ředitelky KGB nadále finančně podporovala povstání.

Expandované universum

V původním kánonu potkala na Alderaanu jednoho švarného pastevce nerfů, s nímž cestovala po galaxii, a zničení planety tak přežila. Následně se oba aktivně účastnili protiimperiálních demonstrací a Valla se stala kněžkou marxismu-leninismu.

d20

Noble 3 / Jedi Consular 5 / Corporate Viceprex 2
Bluff +18, Diplomacy +18, Sense Motive +14, Affect Mind +12, Force Stealth +12, Appraise +10, Gather Information +10, Intimidate +10, Knowledge (literature, religion, business) +10
Influence, Trustworthy, Persuasive, Premier Credit Line, Consular's Guidance
Inspire Sympathy