V'r Baa

V'r Baa byla Neti, k Síle citlivý strom z dávných časů, který se před mnoha staletími ukryl se v lesích na Rori a byl odtamtud omylem přesazen kapitánem Křupkou do zahrad na palubě Jolly Jedie. Byla to pragmatická pacifistka a Sílu ovládala na velmi primitivní úrovni, ale léčitelka to byla bezkonkurenční a měla i svůj podíl na bujném růstu rostlin ve svém okolí. Na Neti byla překvapivě mladá, protože většinu svého života strávila v hluboké hibernaci, a strašně dlouho jí trvalo se k něčemu rozhoupat.

Historie

Před rozkazem 66

Narodila se čtyři tisíce let před bitvou o Yavin na kolonii Ryyk, kde se od starších Neti vyučila v umění léčitelství. Krátce před zničením planety supernovou odletěla na Rori, tehdy ještě neobydlený měsíc Naboo, a v klidu a míru studovala tamní ekosystém. Když ji zastihla zpráva o ztrátě domovské planety a všech příbuzných, uložila se poprvé do hibernačního spánku a probudili ji až první kolonisté.
Zpočátku jim pomáhala léčit neduhy spojené s životem v bažinách, ale záhy pochopila, že přišli jenom drancovat přírodu a nerostné zdroje, a v roce 1954 BBY se je pokusila z planety vyhnat. Do vodního zdroje pro kolonii vypustila kulturu bakterií, které měly působit silné nadýmání, ale ta k její smůle rychle zmutovala, začala působit silné křeče a než byla objevena účinná léčba, zabila pětašedesát kolonistů. V'r se stáhla do lesa, zpytovala svědomí a opět se uložila k dlouhému spánku.
Dva roky po incidentu zavítal na Rori profesionální lovec čarodějnic, který ji v lese chvíli hledal, ale ačkoliv na ní nějaký čas ležel, jeho pátrání skončilo neúspěšně.1

Občanská válka

V roce 4 BBY ji téměř probudil Wookiee s rýčem, který ji vykopal a přesunul do nově budované zahrady na zaparkované vesmírné lodi. Neprotestovala, protože se jí tam docela líbilo, ale ani hibernaci úplně nepřerušila. Pouze lehce působila Silou na okolní rostliny, aby se v novém prostředí všichni rychleji zabydleli, a pomocí jednoho malého kaadu tak trochu špehovala dění na lodi.
Její sílící aura a občasný pohyb byly podezřelé Bananě Brannigan, která kolem stromu běhala, ale nikdy o tom nikomu neřekla.2 K definitivnímu probuzení došlo 30. 4. 0 ABY, kdy si u ní cestou ze svatby Balmorry a Sulacca odskočil Champbacca, jemuž se jedna z jejích větví zdála ideální k opření.3 Moc pěkně si pokecali o starých časech a ani on ji nepráskl. V'r se tak mohla pořádně protáhnout, prohlédnout si zahrady a připravit se na seznámení s posádkou, což nechtěla uspěchat.
6. 6. 0 ABY měl ovšem kapitán Simbacca nehodu, když se ve Splašené šunce vysekal během závodů na Raxusu Prime, a Champbacca pro ni došel s tím, že prostě potřebují schopného léčitele. V'r přiložila větve k dílu a ve spolupráci s IM-62 kapitána zachránili, ovšem kapitán byl natolik vyčerpaný a zmatený, že mu nejdřív vůbec nedocházelo, že dřív na ošetřovně živý strom neměli, a jenom mu poděkoval.
V'r se pak pomalu a obezřetně začala představovat jednotlivým členům posádky, kteří se k chodícímu stromu stavěli porůznu. Nevyčítala jim to, nespěchala na ně a roli plnohodnotné zdravotnice přijala jen na chvíli, když si IM-62 potřeboval na pár dní odskočit do Kančího hnízda. Během její služby se nic zvláštního nestalo, ani po ní, a ona pak byla vděčná za každý kontakt, i za Fatayyra, který ji soustavně porážel v šachu.
Nejvíce si však rozuměla s Morrrtem, M'Keshem a dalšími lodními zvířaty s výjimkou mšicomutů a v následujících měsících sice souhlasila, že bude fungovat jako záložní medik pro případy nouze, ale jinak se stáhla do polohibernace a ani jí moc nevadilo, že na ni všichni kolem tak trochu zapomínají.

d20

Force Adept 7 / Beastwarden 5
Heal Another +26, Empathy +22, Hide (v lese) +18, Treat Injury +18, Handle Animal +17, Force Stealth +15, Plant Surge +15, Craft (poisons) +10, Knowledge (medicine, wilderness lore) +10
Life Power, Compassion, Endurance, Primal Sympathy, Skill Emphasis (Heal Another), Cure Disease, Beast Language, Cure Poison
Spellcaster