V'r Baa

V'r Baa byla Neti, k Síle citlivý strom z dávných časů, který se před mnoha staletími ukryl se v lesích na Rori a byl odtamtud omylem přesazen kapitánem Křupkou do zahrad na palubě Jolly Jedie. Byla to pragmatická pacifistka a strašně dlouho jí trvalo se k něčemu rozhoupat. Ovládala Sílu na velmi primitivní úrovni, ale léčitelka to byla bezkonkurenční a měla i svůj podíl na bujném růstu rostlin ve svém okolí. Na Neti byla překvapivě mladá, protože většinu svého života strávila v hluboké hibernaci.

Historie

Narodila se zhruba čtyři tisíce let před bitvou o Yavin na kolonii Ryyk, kde se od starších Neti vyučila v umění léčitelství. Krátce před zničením planety supernovou odletěla na Rori, tehdy ještě neobydlený měsíc Naboo, a v klidu a míru studovala tamní ekosystém. Když ji zastihla zpráva o ztrátě domovské planety a všech příbuzných, uložila se poprvé do hibernačního spánku a probudili ji až první kolonisté někdy kolem roku 2000 BBY.
Zpočátku jim pomáhala léčit neduhy spojené s životem v bažinách, ale záhy pochopila, že přišli jenom drancovat přírodu a nerostné zdroje a pokusila se je z planety vyhnat tím, že do vodního zdroje pro kolonii vypustila kulturu bakterií, které měly působit silné nadýmání. K její smůle však bakterie rychle zmutovala, začala působit silné křeče a než byla objevena účinná léčba, zabila něco kolem šedesáti kolonistů. V'r se stáhla do lesa, zpytovala svědomí a opět se uložila k dlouhému spánku.
V roce 4 BBY ji téměř probudil Wookiee s rýčem, který ji vykopal a přesunul do nově budované zahrady na zaparkované vesmírné lodi. Neprotestovala, protože se jí tam docela líbilo, ale ani hibernaci úplně nepřerušila. Pouze lehce působila Silou na okolní rostliny, aby se v novém prostředí všichni rychleji zabydleli, a pomocí jednoho malého kaadu tak trochu špehovala dění na lodi.
Její sílící aura a občasný pohyb byly podezřelé Bananě Brannigan, která kolem stromu běhala, ale nikdy o tom nikomu neřekla1.
Ještě krátce po bitvě o Yavin téměř úplně spala a s probouzením rozhodně nespěchala.

Potenciália

Původně se měla definitivně probudit a svou identitu odhalit zhruba rok po bitvě o Yavin, zrovna ve chvíli, kdy někdo z povstalců potřeboval urgentní lékařskou péči přímo v hangáru, ale tuto příležitost jí pravděpodobně vyfoukl IM-62. O něco pravděpodobnější je, že ji probudilo, když ji očůrával jeden z opilých Wookiů, kterých bylo na lodi po osvobození Tábora 52 víc než dost, včetně několika, co se tam pravidelně vraceli z cest za dobrodružstvím.

d20

Force Adept 7 / Beastwarden 5
Heal Another +26, Empathy +22, Hide (v lese) +18, Treat Injury +18, Handle Animal +17, Force Stealth +15, Plant Surge +15, Craft (poisons) +10, Knowledge (medicine, wilderness lore) +10
Life Power, Compassion, Endurance, Primal Sympathy, Skill Emphasis (Heal Another), Cure Disease, Beast Language, Cure Poison
Spellcaster