V'r Baa

V'r Baa byla Neti, k Síle citlivý strom z dávných časů, který se před mnoha staletími ukryl se v lesích na Rori a byl odtamtud omylem přesazen kapitánem Křupkou do zahrad na palubě Jolly Jedie. Byla to pragmatická pacifistka a strašně dlouho jí trvalo se k něčemu rozhoupat. Ovládala Sílu na velmi primitivní úrovni, ale léčitelka to byla bezkonkurenční a měla i svůj podíl na bujném růstu rostlin ve svém okolí. Na Neti byla překvapivě mladá, protože většinu svého života strávila v hluboké hibernaci.

Historie

Před rozkazem 66

Narodila se zhruba čtyři tisíce let před bitvou o Yavin na kolonii Ryyk, kde se od starších Neti vyučila v umění léčitelství. Krátce před zničením planety supernovou odletěla na Rori, tehdy ještě neobydlený měsíc Naboo, a v klidu a míru studovala tamní ekosystém. Když ji zastihla zpráva o ztrátě domovské planety a všech příbuzných, uložila se poprvé do hibernačního spánku a probudili ji až první kolonisté někdy kolem roku 2000 BBY.
Zpočátku jim pomáhala léčit neduhy spojené s životem v bažinách, ale záhy pochopila, že přišli jenom drancovat přírodu a nerostné zdroje a pokusila se je z planety vyhnat tím, že do vodního zdroje pro kolonii vypustila kulturu bakterií, které měly působit silné nadýmání. K její smůle však bakterie rychle zmutovala, začala působit silné křeče a než byla objevena účinná léčba, zabila něco kolem šedesáti kolonistů. V'r se stáhla do lesa, zpytovala svědomí a opět se uložila k dlouhému spánku.

Občanská válka

V roce 4 BBY ji téměř probudil Wookiee s rýčem, který ji vykopal a přesunul do nově budované zahrady na zaparkované vesmírné lodi. Neprotestovala, protože se jí tam docela líbilo, ale ani hibernaci úplně nepřerušila. Pouze lehce působila Silou na okolní rostliny, aby se v novém prostředí všichni rychleji zabydleli, a pomocí jednoho malého kaadu tak trochu špehovala dění na lodi.
Její sílící aura a občasný pohyb byly podezřelé Bananě Brannigan, která kolem stromu běhala, ale nikdy o tom nikomu neřekla.1 K definitivnímu probuzení došlo 30. 4. 0 ABY, kdy si u ní cestou ze svatby Balmorry a Sulacca odskočil Champbacca, jemuž se jedna z jejích větví zdála ideální k opření.2 Moc pěkně si pokecali o starých časech a ani on ji nepráskl. V'r se tak mohla pořádně protáhnout, prohlédnout si zahrady a připravit se na seznámení s posádkou, což nechtěla uspěchat.
6. 6. měl ovšem kapitán Simbacca nehodu, když se ve Splašené šunce vysekal na Raxusu Prime, a Champbacca pro ni došel s tím, že prostě potřebují schopného léčitele. V'r přiložila větve k dílu a ve spolupráci s IM-62 kapitána zachránili, ovšem kapitán byl natolik vyčerpaný a zmatený, že mu nejdřív vůbec nedocházelo, že dřív na ošetřovně živý strom neměli, a jenom mu poděkoval.
Později ale k nějakému tomu seznámení určitě došlo, V'r byla přijata do posádky a vzhledem k oživení aktivit Inkvizice se dalo čekat, že nebude mít nouzi o pacienty.

d20

Force Adept 7 / Beastwarden 5
Heal Another +26, Empathy +22, Hide (v lese) +18, Treat Injury +18, Handle Animal +17, Force Stealth +15, Plant Surge +15, Craft (poisons) +10, Knowledge (medicine, wilderness lore) +10
Life Power, Compassion, Endurance, Primal Sympathy, Skill Emphasis (Heal Another), Cure Disease, Beast Language, Cure Poison
Spellcaster