Utitaia

Utitaia byla Jawa z Tatooine, vyhlášená šamanka kmene sídlícího v horách u Mos Osnoe. Měla tvář zohyzděnou jizvami, ale pod pláštěnkou to nebylo vidět a vdávat se stejně nikdy nechtěla.

Historie

Narodila se v roce 42 BBY, a protože v dětství překonala obvykle smrtelnou chorobu, jakožto vyvolenou ji začala učit tehdejší klanová šamanka. Utitaia se učila dobře, zachutnala jí ambrozie a s oblibou svou učitelku následovala na poutích po okolí, kde se učila nové a nové věci. V roce 26 BBY je však na cestě zpátky napadl kraytský drak, Utitaia se do pevnosti vrátila sama1 a musela převzít žezlo šamanky v relativně nízkém věku a s minimem praktických zkušeností.
Zvládla to se ctí a první nepřekonatelný problém se objevil až na začátku války klonů, kdy se kraytský drag usídlil kousek od jejich pevnosti a začal její klan vysloveně terorizovat. Utitaia se nějakou dobu snažila uprosit bohy, aby příšeru poslali pryč, ale nakonec pochopila, že bude potřeba pragmatičtější řešení, a vyrazila do Mos Osnoe. Tam narazila na Simbaccu, jenž byl zrovna na pouštní planetě poprvé a vůbec jí nerozuměl, a jakožto přespolního hrdinu ho oslovila s prosbou o pomoc. Celou věc musela tlumočit jeho mistryně, zkušenější Jessica Karnis,2 ale všechno dobře dopadlo, pomohli jí, draka zabili a jako odměna jim stačila trocha jídla a jeden z kraytových bezoárů.
V roce 0 ABY, krátce po misi na Patch-4, si na ni Simbacca vzpomněl a napsal jí dopis, ve kterém ji prosil, jestli by neměla nějakou samičku pro Kirka, o jehož duševní zdraví se trochu bál.3 Odpověděla mu s prosbou o další detaily a dostala je, ale protože se jí nelíbilo Kirkovo astrologické znamení, nikoho mu nenašla.4