Ussk

Ussk byl Trandoshan z Trandoshi, bývalý člen PogonaCorps a později sekuriťák v Diagonálním řezu.

Historie

Ussk se vylíhl roku 71 BBY na Trandoshe a jako jemu podobní se nechal roku 57 BBY naverbovat do trandoshanské armády. Tam se poznal s Barakkou, která ho okouzlila svým charisma a zápalem, a už ji nedokázal dostat z hlavy.
Díky tomu neměl problém v roce 46 BBY utéct z armády a přidat se k nově založené soukromé vojenské společnosti PogonaCorps, kterou vedla právě Barakka. Práce pro její sbor byla dřina, ale platila královsky a Ussk každý den usínal s pocitem zadostiučinění.
Roku 32 BBY byl zapojen do noci dlouhých zubů. Rozpoutanou občanskou válku přežil a měl dokonce to štěstí, že ani jednou nezkřížil cestu mistru Jedi a jeho padawan, kteří byli na Trandoshu posláni, aby válku ukončili. Jak byla PogonaCorps rozprášena, Ussk si uvědomil, že není moc dobrý nápad zůstávat na domovské planetě, a uprchl na Coruscant. Několik let se tam živil na různých pozicích, až byl roku 26 BBY přijat do klubu Diagonální řez v Petržaľce jako vnitřní ochranka.
Dne 19. 5. 22 BBY skrz něj chtěla projít podezřelá návštěvnice do VIP lóže. Chvíli měl pocit, že se ho pokusila oblbnou Silou, ale shledal, že se mu to jen zdálo, a spokojil se s dívčiným vysvětlením, že je tam nová tanečnice, a když se převlékla, pustil ji dál. Naneštěstí pro něj došlo o pár okamžiků později přímo uvnitř klubu k velké přestřelce dvou znepřátelených gangů, Zitranských mozkoletů a Tymiánských ostrohřibů. Ussk při vyvádění hostů jedním z únikových východů schytal zásah brokovnicí do zad a během pár chvil vydechl naposledy.