Ugnorgrad

Ugnorgrad bylo létající město na Bespinu. Obíhalo v nejnižších částech obyvatelné zóny atmosféry plynného obra, přibližně o kilometr níž než Oblačné město, a obývali ho výhradně Ugnaughtové. Tamní ugnaughtský poitín byl v mnoha ohledech lepší než ten z planety Gentes.

Historie

Stavba začala v roce 390 BBY a zasadily se o ni stovky Ugnaughtů, kteří původně jako otroci postavili Oblačné město, čímž si od tehdejšího administrátora zasloužili svobodu. Věnoval jim dokonce i zbylý materiál a město bylo dokončeno během jediné dekády, načež se stalo útočištěm Ugnaughtů a místem, kam z Oblačného města odcházeli na důchod. Probíhala tam i těžba tibanny a kolonie se brzy stala suverénním královstvím, které se svými sousedy vycházelo relativně dobře a čile obchodovalo nejen s tamní samosprávou, ale i s tamním podsvětím.
Od druhého století před bitvou o Yavin v něm vládl král Ozz, přičemž éra jeho vlády byla považována za zlaté období Ugnorgradu.
V roce 40 BBY město zachránili Champbacca a Joya Brannigan.
Za Impéria mu byly značně omezeny pravomoci a sníženy těžební kvóty, což se domácím nelíbilo, ale nemohli s tím nic moc dělat.

Rodáci